900s aero diverse update,s en upgrades.

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: 900s aero diverse update,s en upgrades.

Bericht door Sapphire » za 25 sep, 2010 20:03

Mooi bennie! Zijn dat gesmede zuigers?

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » za 25 sep, 2010 20:12

Wossner 91mm gesmede zuigers staat er in het lijstje 2 pagina,s terug ergens.....

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » za 25 sep, 2010 21:42

Zooo, das mooi zeg :)
I like!

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » ma 27 sep, 2010 23:35

Blokje hangt inmiddels weer op zijn oude vertrouwde plekje en gaat morgenavond na nog wat kleine klusjes eerst te doen gestart worden! :D Heb de VR sensorsteun iets aangepast zodat ik hier een beetje mee kan stellen nog. Hopen dat hiermee de onstekking goed is af te stellen op 10 graden BTDC stationare. Het mooie is dat ik hem kan stellen zonder de krukaspoelie te demonteren en dit scheelt toch weer een hoop werk mocht het nog niet goed staan! 8)

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 27 sep, 2010 23:45

Sjemig, wat een tempo! Hulde :)

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » ma 27 sep, 2010 23:55

Ja het schiet aardig op! Wel jammer dat het wachten is op de koelwaterslangen en de shortshifter, dus eerst de oude slangen maar weer gemonteerd en is het wachten tot deze upgrades binnen zijn! 8)

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » di 05 okt, 2010 0:24

Helaas krijg ik hem nog niet goed aan het lopen! Stationare is aardig goed maar zodra er iets meer toeren gemaakt wordt begint hij op 3 poten te lopen en loop de onstekking helemaal naar 40 graden BTDC! :? Heb alle delen op de DI cassete na uitgewisseld en verschillende bin file,s getest maar mocht nog niet baten. Enigste wat ik nu nog kan doen is, ECU wisselen, VR sensor wisselen, DI cassete wisselen en evt de map sensor maar heb er 2 en met beide hetzelfde dus ga er niet vanuit dat deze slecht is. Ook in T5 Suite geeft hij goede waardes weer.
Ook bijna alles doorgemeten in de kabelboom en hier ook niks kunnen vinden. Het vreemde is dat voor het blok eruit ging alles wel goed draaide en eerste keer starten met nieuwe blokje had hij hier ook veel minder last van dan nu maar hoe meer ik uitwissel, doormeet of afstel hoe erger het wordt. Mocht dit alles niet helpen dan zit er niks anders op dan een compleet nieuwe kabelboom te gaan maken.... :|....weet het anders ook niet meer....

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 05 okt, 2010 0:43

Balen Bennie! Kan het misschien zijn dat de distributie niet goed staat? Dan verspringt ook de timing v/d ontsteking.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » di 05 okt, 2010 0:57

Ja hier had ik ook al aan gedacht en in en uitlaat nokkenas na de merktekens gezet maar dit hielp ook niet. Verder ook nog alle andere combi,s geprobeerd! ;-(+ Het vreemde is dan al je iets meer toeren maakt, 1000 ofzo hij meteen naar 40 graden+ BTDC loop.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 05 okt, 2010 1:06

Beetje gekke vraag maar heb je al een compressietest gedaan? Misschien niet meest voordehand liggend voor een "nieuw" blokje, maar dan weet je wel meteen of daar mogelijk het op 3 poten lopen van zou kunnen komen.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » di 05 okt, 2010 1:25

Ja dacht ik ook maar stationare loopt hij wel goed en het probleem zit hem duidelijk in het verlopen van de onsteking bij meer toeren maken. Heb echt alles al geprobeerd op de dingen hierboven na! Het zal wel iets heel simpels zijn maar vind het maar eerst eens als je geen foutcodes of CEL krijgt! :x

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 05 okt, 2010 1:29

Tja dat kan vanalles zijn idd:

*toerental opname niet goed (waardoor verkeerde inspuiting/ontsteking)
*DI-cassette niet goed waardoor ion sensing de ECU in de war stuurt
*ECU zelf niet goed, of verkeerde maps.
*bedrading niet goed
*etc...

Wordt je niet wijs uit dan idd... :( zou toch nog even een andere DI proberen als je die kunt lenen. Evenals de ECU.

Inspuitbeeld van de injectoren is ook goed?

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » di 05 okt, 2010 1:36

Ja 2, 3 en 4 zou kunnen alhoewel ik 4 zo goed als zeker uitsluit omdat ik alles heb doorgemeten. 1 kan het ook niet zijn want toerenteller werkt goed en in T5 Suite ook.

Morgen even een andere cassette proberen en even een andere goede ecu zien te scoren.

Op de injectoren kun je toch gewoon even 12v zetten en benzinedruk om het beeld te bekijken?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 05 okt, 2010 9:02

Hoe zit het met de BDP-sensor en triggerwheel? Het is uit eerdere probeersel ook gebleken dat wanneer deze fout staat, bij hogere resolutie het mis gaat. Zo is er een geval bekend van een jongen uit Engeland die niet boven de 2500 toeren uit kon komen.

En heb je de gaskleppositiesensor ook aangesloten op de juiste manier?

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » di 05 okt, 2010 17:44

Ja zou kunnen dat er hier iets mee aan de hand is maar dan zou dit geleidelijk met de toeren slechter worden maar dit is niet het geval en knalt in 1 keer naar boven de 40 BTDC! Had dit probleem ook niet voor het blokje eruit ging en veel is er niet aan veranderd nu, eigenlijk niets anders.

TPS werk zoals het moet en geeft ook de juiste waarden weer in T5 Suite!

Plaats reactie