Circuit auto '02 9-3, Stage 4, Eibach/Bilstein, afslankcursu

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Gesloten
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Circuit auto '02 9-3, Stage 4, Eibach/Bilstein, afslankc

Bericht door evo » vr 25 mei, 2012 11:12

vdLindenMM schreef:...En dan heeft een GT3 voor mij ook alleen maar sloopwaarde...
Nou, doe mij die maar... dan.... chargeren is ook een kunst. :?
vdLindenMM schreef:...Ik zou in ieder geval mijn kinderen dus niet in zo'n auto meenemen....
Ik wel. sterker nog ik zit liever in zo'n auto bij een aanrijding dan in eentje zonder verstevigingen. Of trek ik het nu uit z'n verband. :mrgreen:

Maar, even weer on topic (wat was dat ook weer..).

We gaan de wagen zaterdag weer ophalen om hem weer verder aan te kleden. En dan met name de stoelen en de riemen. Ook zullen we een goed gaan bekijken wat er nog moet gebeuren om de kop stijver te krijgen. Dus afgezien van een sub-frame brace (ja... die zit er zelfs nog niet op...). Kijken wat er verplaatst moet worden om de kooi naar de poten door te trekken ,etc. Dit staat al lang, in iedergeval op mijn lijstje... (ik ben het dus toch wel met veel hier eerder besproken zaken eens :wink: )

Wat betreft het risico dat het op een cricuit rijden met zich mee brengt. Daar zijn we, denk ik, allemaal ook vrij nuchter over. Vooralsnog houden we ons aan dagjes "slalommen" en wellicht een cursus hier en daar. Nu achten we ons te groen om er echt hard mee te gaan (dit bijv. in tegenstelling tot vele idioten op de ring...).

Wie weet, dat als ik het na wat cursussen en wat ritjes rijden wel zo leuk vind dat ik er meer tijd en geld in wil stoppen. Wellicht dat ik dan idd nog wel ooit voor een racelicentie ga. Maar alles due time... (en ik denk dat dit ook geldt voor mijn mede coureurs...)

Dus ik zou zeggen laat de ideeen over upgrades, cursussen, circuit dagen maar komen! Driehoek hier, plaat zus, buis zo, dagje her, cursusje der ... zolang het maar constructief (en dan niet alleen letterijk...) blijft!

:O: (kijk mam, ik kan nog schakelen...)

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » vr 25 mei, 2012 14:39

Mooi project deze upgrade, ik kan het wel waarderen! Suc6

En de GT3 met 'sloopwaarde': doe mij die maar want ik weet er wel raad mee (en doen waar hij voor bedoeld is :twisted: dus over de ring rijden).

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » vr 25 mei, 2012 14:41

[quote="John"]Mooi project deze upgrade, ik kan het wel waarderen! Suc6

En de GT3 met 'sloopwaarde': doe mij die maar want ik weet er wel raad mee (en doen waar hij voor bedoeld is :twisted: dus over de ring rijden).

Mbt je racelicentie: ik overweeg hetzelfde. Ik ga denk ik een rijderstraining op de Ring doen. Dus auto huren voor een dag en aan einde dag met eigen voertuig enkele ronden.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » vr 25 mei, 2012 14:47

Linkjes naar circuittraining of -cursus en ervaringen met deze cursussen zijn meer dan welkom. Plaats ze s.v.p. in dit topic.

Heb een aantal jaar geleden de racecursus bij Eran Racing gedaan op het circuit van Zolder. Vooral het gedeelte waar er een ervaren coureur bij je in de auto komt zitten om aanwijzingen te geven is erg leerzaam. En minstens zo belangrijk: het is leuk om te doen.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » vr 25 mei, 2012 15:48

http://www.nuerburgring.de/nl/angebote/ ... fe-xl.html" onclick="window.open(this.href);return false; voor de training op de grote ring. Is met eigen auto, dus nog excl auto en ook excl personal coaching (wat ik wel overweeg). Zelf ga ik dan ook een auto huren met rolkooi e.d. Prijzen oa hierrrrr http://www.rentracecar.de/german/preise/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Prodrive heeft iets soortgelijks: http://www.raceschool.nl/pdt_rac_privet ... fAodrizlWg" onclick="window.open(this.href);return false;
(hebben we met het forum eens een rijvaardigheidstraining gedaan in Lelystad).

http://www.nuerburgring.de/nl/angebote/ ... nings.html" onclick="window.open(this.href);return false; voor de training op het F1-circuit (kleine ring dus)

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » za 26 mei, 2012 0:19

Maarten schreef:Linkjes naar circuittraining of -cursus en ervaringen met deze cursussen zijn meer dan welkom. Plaats ze s.v.p. in dit topic.

Heb een aantal jaar geleden de racecursus bij Eran Racing gedaan op het circuit van Zolder. Vooral het gedeelte waar er een ervaren coureur bij je in de auto komt zitten om aanwijzingen te geven is erg leerzaam. En minstens zo belangrijk: het is leuk om te doen.
Op Zandvoort kun je dit met o.a. Dillan Koster doen. Maar er zijn meer mogelijkheden:

Ik kan je ook deze club aanraden: http://www.driving-fun.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor een gering bedrag circuit rijden volgens open pitlane principe. Wil je met een ervaren coureur eerst wat 'les" dat kan tegen geringe vergoeding. Neem daarvoor contact op met Gert Immerzeel : gert @driving-fun.com

Gemiddeld rijden er zo'n 30-40 auto's op deze dagen mee. Ik ervaar het als zeer veilig vanwege de natuurlijke selectie ( geen 'petjes' volk, maar serieuze mannen en vrouwen die het risico onderkennen)

Dan is er nog de eerder door mij aangehaalde http://www.de-vijverberg-trofee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
In grote lijnen het zelfde als hierboven. Alleen geen mogelijkheid om training te krijgen. (voor zover ik weet)

Wil je het internationaal aanpakken? Ik ben al een paar lid van http://www.pistenclub.com/Default.aspx? ... uage=en-US" onclick="window.open(this.href);return false;
Kost 85.- per jaar en gemiddeld zo'n 350.- per trackday. Ook hier open pitlane, geen 'petjes' en training is mogelijk en wordt ook veel gedaan.
Je valt in ieder geval op met een Saab, maar ze zullen verder niet gek opkijken. Op een trackday ben je als 1 familie, het merk en de snelheid maken echt niets uit.

Ik kan je veel informatie geven over deze trackdays en mogelijkheden dus vraag gerust.

overige links; http://www.dutchracedriver.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

O ja; John: ik kan je aanraden in jouw geval voor de Ringtraining contact op te nemen met Gert ( zie hierboven) Hij doet de Ring in een GT3 in een minuut of 9. En met Driving Fun kun je ook op de Ring terecht enkele keren per jaar. Ik heb al veel van hem geleerd, maar doe er nog iets langer over momenteel. Uiteraard wil ik je de Ring ook laten zien vanuit mijn GT3 of jouw 911 om wat eerste indrukken op te doen zeg maar.

Nog wat info voor de komende weken:

Donderdag 21 juni Spa-Francorchamps
tijd: 09:00 - 18:00
prijs: ochtendsessie € 180,- middagsessie € 250,- hele dag € 350,-

Vrijdag 22 juni Nürburgring Nordschleife
tijd: 08:00 – 14:00
prijs: € 350,-

Woensdag 4 juli Circuit Park Zandvoort
tijd: 09:00 - 17:00
prijs: ochtendsessie € 200,- middagsessie € 225,- hele dag € 375,-
tijd: 17:00 -19:00
prijs: € 125,- uitsluitend straatauto's

Woensdag 25 juli Circuit Zolder
tijd: 13:00 - 18:00
prijs: € 210,-

Verdere info: gert @driving-fun.com

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » za 26 mei, 2012 12:18

... weg 2x

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » za 26 mei, 2012 12:19

Blindstra schreef:O ja; John: ik kan je aanraden in jouw geval voor de Ringtraining contact op te nemen met Gert ( zie hierboven) Hij doet de Ring in een GT3 in een minuut of 9. En met Driving Fun kun je ook op de Ring terecht enkele keren per jaar. Ik heb al veel van hem geleerd, maar doe er nog iets langer over momenteel. Uiteraard wil ik je de Ring ook laten zien vanuit mijn GT3 of jouw 911 om wat eerste indrukken op te doen zeg maar.
dank voor de tips! ik een 911? 8) Nee ik heb een Saab 900+96 cabrio van het 2e type :roll: Het lijkt me wel mooi om de ring eens per GT3 te doen. Toch iets meer hard core dan wat ik gewend ben; op de ring kom ik met enige regelmaat (Touristenfahren). Ergens eind juli weer (vanuit onze vakantie op de terugweg in Italie.....dan met de people Mover Grand Espace met de 3.5V6. Het goede is dat de motor in de basis die van de GTR is maar dan zonder turbo's en ook is ergens iets in het onderstel mis gegaan....) en eind augustus ook weer in ieder geval, dan met mijn voertuig die voor de ring 'iets' beter geschikt is.
@Blindstra: Zien we elkaar binnenkort in A'doorn bij de goede doelen rit? Of is er dit jaar weer een 2 wieler meeting zo ongeveer naast mijn huis hier in het dorp?

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » za 26 mei, 2012 12:45

Ik dacht dat je ook een elfje had naast de Saabs :oops: Ja, ik ben de 9e ook in Apeldoorn present. Spreken we elkaar !

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 26 mei, 2012 15:57

Goed doorsparen, voor ca. 80.000 euro heb je ook dit: http://www.autobild.de/videos/video-alp ... 59860.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk daar kun je gelijk het circuit mee op, want die heeft al standaard een rolkooi en birdcage chassi :lol:

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » za 26 mei, 2012 20:52

Zeer leuk bakkie. Alleen slechts een concept car en dat geluid moeten ze ( helaas) wel wat aan doen om hem street legal te krijgen. De specs zijn helaas ook niet spectaculair. Alleen als ie rond de 1000kg weegt wordt het een circuit beest. Lets hope so :P
Reken maar op een prijs dik boven de ton in NL :idea: Daar koop je ook heel wat andere leuke (gebruikte) echte sportscars voor....

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 26 mei, 2012 22:17

Een echte circuit auto daar hoef je eigenlijk geen kenteken bij te hebben, dus ook geen bpm.
Gewicht dat wordt idd lekker laag voor een nieuwe Alpine, geheel in de traditie van de oude A110 :lol:
Dus rekenen maar op elke pk minder dan 5 kg moet meeslepen.
Die circuit Saab kan misschien ook nog wat verder afvallen, lexan ruiten er in, zoveel mogelijk carbon in niet dragen delen :wink:

koorenkip
Geregistreerd lid

Bericht door koorenkip » ma 28 mei, 2012 19:56

carlsson schreef:Goed doorsparen, voor ca. 80.000 euro heb je ook dit: http://www.autobild.de/videos/video-alp ... 59860.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk daar kun je gelijk het circuit mee op, want die heeft al standaard een rolkooi en birdcage chassi :lol:
Prachtige wagen! moet maar snel uitgebracht worden..!
alleen de spoiler is een beetje zo zo..

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 28 mei, 2012 20:01

Daar is een ander subforum voor, iets met 'Auto's algemeen'. Terug ontopic?
Dank voor alle info over rijopleidingen!

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » ma 28 mei, 2012 20:21

Van het weekeinde hebben we de auto weer mogen bekijken / ophalen.
Een rolkooi is echt stoer, zelfs in een Saab. :wink:

Ziet er een beetje uit van buiten of iemand met de huisraad rond aan het rijden is, tafelpoten enzo als je snel even kijkt.

Miller, je moet wat vaker op je fiets TV gaan kijken mbt tot de stoelen. :twisted:

Gesloten