Tuning 4 Dummies: Mreq valt terug

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Maarten
Lid van verdienste

Re: Tuning 4 Dummies: Mreq valt terug

Bericht door Maarten » vr 01 okt, 2010 23:34

Zijn die turbo's uit China echt zo slecht als de reacties hierboven impliceren? Ik heb nog niets gehoord of gelezen over kwaliteit en/of levensduur van imitatie turbo's, vandaar mijn opmerking dat zo'n kopie misschien wel evengoed voldoet.

Iemand relevante ervaringen?

Wasman
Geregistreerd lid

Bericht door Wasman » za 02 okt, 2010 0:05

Ik denk dat het met de kwaliteit van die China Turbootjes best mee zal vallen, die lui zijn niet gek daar. Reken maar dat de zgn niet China spulletjes die je hier koopt in de helft van de gevallen toch daar vandaan komen en dat er dan gewoon op staat dat het voor GM geproduceerd is.

Ik heb zelf al een goed jaar een goedkope aftermarket TD-04 op mijn 9-3 zitten en dat ding blijft me verbazen. geeft nu na dik 40.000km nog steeds geen krimp en ik ben er niet echt lief voor :lol:

235pk is wel een "heel" nette stage 1, verder zou ik met een gt1752 echt niet gaan, daar kan dat ding niet tegen. Een kleine turbo heeft voor en nadelen. Voordeel is dat ie lekker snel opspoelt en onderin lekker mee assisteert, nadeel is dat het dan ook snel weer gedaan is (om en nabij de 225pk).

Om kort te gaan als je Mreq gelijk blijft door het bovenste toeren bereik zou je turbo vanaf 4000 toeren buiten zijn maximale flow opereren. Dit gaat even goed maar leidt op (korte) termijn tot turbo zo niet motorschade (kleppen voelen ook liever lucht dan turbodelen langskomen). Wil je meer dan zul je echt uit moeten wijken naar een TD-04 of eventueel Bio-ethanol maar daar kan Gijs je vast wel meer over vertellen :wink: .

Bezemwagen
Geregistreerd lid

Bericht door Bezemwagen » zo 03 okt, 2010 17:50

Hoi Jeroen,

Je hebt die aftermarket turbo al 40.000 km draaien op 300+ pk? Dat biedt hoop voor die voordeliger oplossing.

Wat je schrijft is wel waar, er komt zoveel uit China voor A merken. Het is het niveau speelgoed uit de grabbelbak inmiddels wel ontstegen.

Ik heb inmiddels weer veel geleerd. Het is logisch dat de motor bij hoge toeren meer lucht nodig heeft en dat een kleine turbo hier sneller aan zijn grens zit.

Ik denk nog eens na over wat ik erop ga schroeven. Zou een van de goeroe's eventuel interesse hebben de Chinese inbouw te begeleiden om de kwaliteit met eigen ogen te aanschouwen? Misschien dan ook Tilburg weer eens omdopen in Grillburg..

Enfin, eerst maar eens kiezen. En mijn vrouw uitleggen dat de turbo van haar SAAB nodig vervangen moet worden....

Groeten,

Martin

Plaats reactie