FMIC kit + remmensetup

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: FMIC kit + remmensetup

Bericht door millerman » zo 09 mar, 2014 11:36

Remmen op de weg en op circuit is echt niet vergelijkbaar. Het gaat niet om hard remmen, het gaat vooral om vaak achter elkaar remmen en weinig koeltijd. Een paar keer hard remmen op de snelweg is al snel goed te doen.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » zo 09 mar, 2014 12:05

een vrachtwagen krijgt meer te voortduren kijk maar naar stads verkeer of een berg rit

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 09 mar, 2014 13:51

dat is precies wat ik nagebootst heb met mijn remmensetup. vaak remmen en vlak achter elkaar: hij blijft remmen en geen fading of andere dingen.
banden waren wel erg snel op maar dat zou volgens een medeforummer komen door mijn goedkope banden.... .

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 10 mar, 2014 0:43

ik werk 17 inch pirelli winterbanden in 3 maanden tot slicks! ;-(+

Bmtastic
Geregistreerd lid

Bericht door Bmtastic » ma 10 mar, 2014 1:12

viewtopic.php?f=22&t=128850&start=210" onclick="window.open(this.href);return false;

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » ma 10 mar, 2014 19:14

Ja ja vrachtwagen.. Juist ja.. Leuk z'n grote rembekrachtiging. Maar daar ga jij niet vaker harder door kunnen remmen, en je verpest ook nog is je gevoel in pedaal, kun je beter gewoon harder trappen.

Als je stopping power wilt zul je grotere remmen moeten monteren. Grotere diameter = een groter remkoppel. Grotere remmen zullen ook beter afkoelen. Juiste olie, goede blokken, schijven en banden doen de job.

Met welke set je voor een 9K moet hebben kan ik je niet helpen.

En 308MM krijg ik gewoon aan het faden hoor :).

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 10 mar, 2014 20:25

alles kan max. maar binnen redelijke grenzen durf ik te stellen dat 300mm of 308 mm behoorlijk goed remt. maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » wo 16 apr, 2014 9:36

Het is net als met discussies over motorolie, iedereen vindt er wel iets van....

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » wo 16 apr, 2014 13:08

Krijg 308 prima aan het faden hoor haha gewoon dikke klauwen en schijven erop zoals Max etc dat scheelt pas echt.

baas 2.3
Geregistreerd lid

Bericht door baas 2.3 » wo 16 apr, 2014 14:28

die 308 aero remmetjes die zijn na een klein beetje bochtenwerk geschikt als sigarettenaansteker, olie aan de kook en noem maar op.

hahaha

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » wo 16 apr, 2014 17:34

Of even snel remmen van 220 naar 120 en daarna nog eens remmen nou dan heb je je fading hoor :lol: Meerdere malen mee gemaakt en ja alles is nieuw :roll: Voor normaal gebruik en af en toe eens hard remmen is er niks mis mee maar als ik een leuke dijkweg afwerk heb ik na 4/5 bochten fading. Ben met de Saab nog niet op een circuit geweest maar dat zal wel helemaal een drama worden :lol:

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » wo 16 apr, 2014 18:11

Zo erg zijn mijn ervaring met een goed geüpgraded 308mm niet hoor. Meerde rondjes nordschleife gereden, oke de zaak remde niet meer zo super aan het eind maar dat is dan ook wel z'n beetje de meest extreme vorm.

Remolie aan het koken als het nieuw is? Is mij nog niet gelukt. Word je ook niet vrolijk van, door de dambel vorming rem je in het niets.

Ach met mijn 330mm BBK nergens last van, behalve dat mijn remblokken op zijn na 30K :-/...

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » wo 16 apr, 2014 18:32

Tja ik weeg wat zwaarder dan een ander dus dan zal het daar wel aan liggen :wink: o nee wacht zal wel niet goed geüpgraded zijn :lol: hoe dan ook.....

Als je dat niet kan weet je niet wat echt knap door rijden en hard remmen is :lol: zoals ik eerder al zei het is niet nodig maar zonder al te veel moeite is het remvermogen behoorlijk omlaag te krijgen met de standaard remmerij op auto's. Wat niet persee slecht is omdat onze auto nou eenmaal niet gemaakt zijn voor het gebruik van het circuit. Geld overigens niet alleen voor Saab maar vrijwel alle vrij normale straat auto's kan me een test herinneren van de nieuwe focus of fiesta st waar de remmen na 1 ronde Zandvoort er ook al mee stopten fatsoenlijk te werken.

Voor de weg met af en toe is het prima maar ga niet proberen als een ware m Schumacher te gaan remmen want dan vergis je je een keer gruwelijk in die 1 pots zuigertjes en 308 schijfjes....

Iedereen rijd anders dus zal iedereen andere ervaringen hebben feit is wel dat het geen circuit remmen zijn en dat je ze daar dus ook niet voor moet gebruiken of verwachten dat ze het lang uithouden zonder hun goede werking te verliezen. Ik rij soms als een malloot maar de gemiddelde rijder hier doet dat niet denk ik en dan ben je een knappe jongen als je niet genoeg aan de standaard remmen hebt ;)

Beter kan ik het niet uitleggen het heeft dus niks te maken met niet goed geüpgraded Max......

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » wo 16 apr, 2014 19:27

Met goed geüpgraded bedoel ik natuurlijk gewoon goede blokken (EBC, ferodo, etc etc) met goede kwaliteit schijven en verse rem olie (absoluut niet ouder dan 2 jaar). Kun je aardig uit de voeten is mijn ervaring.

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » wo 16 apr, 2014 19:36

Ja okay maar dan wijken we weer af van standaard. Rij nog met standaard blokken.... Wil een keer ds2500 proberen.... Brembo schijven.

Plaats reactie