9-5 185 pk te tunen -> ca.220 pk zonder hardware-aanpassing?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 9-5 185 pk te tunen -> ca.220 pk zonder hardware-aanpass

Bericht door evo » wo 06 mar, 2013 21:01

maxmink93 schreef:...De 5traps automaat (mk2 en mk3) zijn goed voor 420nm.....
Geen idee waar de grens ligt maar die van mij draait er toch al jaren redelijk meer... :mrgreen:

Wat betreft een daily driver... en dan van mijn vrouw.... da's mijn 9-5 Aero. De familie sloep, zeg maar... Zit aan de goede kant van de 300pk grens maar levert deze zo soepel! Heerlijke auto om in te rijden. Geen momentje nerveus. Reden is goed op elkaar afgestemde hw en sw... Wat wel gevaarlijk is, is om d'r in iets gemiddelds van vrienden ofzo te laten rijden... Oh, die haal ik nog wel even in, of oh, ik voeg nog wel even voor die daar in, etc... not... je raakt er toch aan gewend 8)

Wel een beetje offtopic... nah, je had je antwoord al, geloof ik. Toch?

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » do 07 mar, 2013 0:23

maxmink93 schreef:De 4traps automaat (MK1 9-5's) kunnen prima 400nm rijden (er rijden er ook al rond met 450+NM).
Dat zei ik toch ook evo :mrgreen:... Of gaat je 9-5 ook over de "officiële" grens?

Het gaat er meer om hoe je je automaat mishandelt, doe je dat netjes in zijn lockup en zachtjes op het gas ( zowieso altijd aan te raden om zachtjes richt vol gas te gaan :D) dan gaat hij zeker wel even mee op een hoog koppel.
Ik probeerde het je ook al te vertellen 300PK klinkt veel, is echter gewoon uber soepel, inhalen kost geen moeite. Al denk ik dat je dat met een aerotje daar ook geen last van zult hebben :wink:..

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » do 07 mar, 2013 13:48

Leuke conversatie, dit. Ga er vooral lekker mee door, ik vind het absoluut niet off-topic maar juist extra info ontleend aan praktijkervaringen waar -behalve ikzelf- ook anderen wat aan kunnen hebben. Dat zijn de beste adviezen, toch?

Ivo

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 07 mar, 2013 14:45

Yep, mijn 9-5 draait echt meer dan die 420 nm's... Maar de opbouw daar naar toe is gewoon super soepel dat je dat bijna niet voelt. Ik kent STG1 tunes die bruter aanvoelen, maar echt niet meer leveren 8-)

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

Plaats reactie