Remmerij Hirsch

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
rs13
Geregistreerd lid

Re: Remmerij Hirsch

Bericht door rs13 » vr 01 feb, 2013 8:27

@millerman, dat lijkt me serieus een leuk idee, i'm in! Ik heb overigens het volste vertrouwen dat mn auto nu wel sneller stil staat dan een standaard aero. :mrgreen:

Ooit weleens een leuke topgear gezien waarbij ze een auto steeds verder gingen tunen om te kijken welke onderdelen het meest bijdragen. Ook een setje movit remmen eronder.... Nou dat scheelde dus geen zak! Haha... Zag er wel super mooi uit.

Bij vaker achter elkaar hard remmen, dat zou denk ik wel een verschil moeten opleveren maar ook daarbij denk ik dat het verschil niet zo groot is als het verschil in investering.

Die ebay willwood set heb ik ook overwogen, echter vind ik het jammer dat het schijf oppervlak niet geheel wordt benut door de smallere klauw. Das zonde, maar het is een leuke manier om 4 pots te kunnen monteren voor een goede prijs. Zou bij mij eerder een optie zijn dan een hongkong setje van een van de zoveel merken.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » vr 01 feb, 2013 10:58

Dat was bij n Renault Avantime.

Uiteindelijk bleek een onderhoudsbeurtje t meeste op te leveren.

rs13
Geregistreerd lid

Bericht door rs13 » vr 01 feb, 2013 11:04

Ja klopt een avantime idd... zag er echt cool uit met mooie velgen en dikke remmen... Onderhoudsbeurtje was wel wat ruim, geloof dat een of meer injectoren niet goed functioneerde, maar de remmen haalde in elk geval niks uit en kostte toch iets van 2k!

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » vr 01 feb, 2013 11:07

:offtopic:

http://www.topgear.nl/video/s12-e03-c03 ... ime-racer/" onclick="window.open(this.href);return false;

:offtopic:

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » vr 01 feb, 2013 11:58

Heren,

zoveel verschillende remmen, en vooral zoveel verschillende metingen. Als jullie echt willen weten hoe goed de remmen zijn doe dan het volgende:

Ga allemaal naar Duitsland en rijdt 200 km/h en rem vollast naar 100 km/h. En niet één keer. Maar meerdere keren en ga dan nog eens kijken wat de verschillen zijn in remafstand. Zo kun je pas goed onderzoeken wie hier de betere remmen heeft.

Wat betreft de Hirsch van mijn vader het volgende afgesproken:

- De remmen laten afdraaien en voorzien van sportremblokken (Ferrodo etc)
Bekijken hoe het dan gaat met het kromtrekken van de schijven.

- Als deze dan weer kromtrekken gaan er de schijven van Coen op!

Ik houd jullie op de hoogte

groet
Bram

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 01 feb, 2013 12:01

Mooi!
Welke schijven monteert Coen dan?

viggentroll321
Donateur
Donateur

Bericht door viggentroll321 » vr 01 feb, 2013 12:16

Nieuwe remmen netjes inremmen is wel cruciaal voor de remwerking en de levensduur. Vooral Ferrodo DS 2500 moet je echt netjes behandelen in het begin. Als je het niet doet ""verglazen"" ze, en de goede remwerking is weg.
De balans tussen voor en achter is ook belangrijk, dus alleen de voorkant upgraden is ook niet alles

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » vr 01 feb, 2013 12:42

Goed te horen dat je een oplossingsrichting hebt. Ben benieuwd wat het wordt.

Mbt het testen van remmen, je voorbeeld is excellent voor zeer snelle rijders en circuit liefhebber. Maar voor gewoon gebruik van remmen in dagelijks verkeer zegt dat weinig. Sterker nog, er zijn genoeg race pads die in theorie heel goed zijn maar pas werken als ze goed heet zijn. Of te wel als je je straat uitrijdt en je moet een noodstop maken dan kunnen standaard remmen beter werken dan een race setje.

En daar ligt naar mijn mening dan ook de kracht van o.a. de (Hirsch) setup van Brembo en TurboX, deze werken goed onder normale omstandigheden en blijven ook goed werken als je meer vraagt.

Neobrothers heeft op hun raceversie van de 9-5 9-3 de 345mm TurboX setup en merkten dat het upgraden van de achterremmen niets opleverde, dus daar zit gewoon een standaard Aero set. Wel was de Brembo Maptun 6pot setup na een paar rondjes net wat beter dan de TurboX set.

rs13
Geregistreerd lid

Bericht door rs13 » vr 01 feb, 2013 15:48

Ik dacht dat Coen stoptech schijven heeft met een op maat gemaakt hart en adapter om het geheel te laten passen.

@tubefreak, weet je ook welke blokken neo heeft gemonteerd op de turboX setup?

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 01 feb, 2013 15:57

Ik bedoelde meer dat als Bram de schijven van Coen monteert, Coen geen schijven meer heeft ;)

rs13
Geregistreerd lid

Bericht door rs13 » vr 01 feb, 2013 16:37

grapjas! :mrgreen:

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » vr 01 feb, 2013 16:50

rs13 schreef:@tubefreak, weet je ook welke blokken neo heeft gemonteerd op de turboX setup?
Heb gekeken in mijn mails van Charlie Goodchild maar kan dit stukje helaas niet meer terugvinden. Maar ik zie op UKSaabs dat ze meestal dit installeren: Neuton NT8000 tyres and EBC performance brake discs and pads. en daar stond ook nog To be honest, if you are upgrading the fronts, the rears really do not need to be upgraded further than the Aero spec (vented discs) - see our racecars, we are running standard Aero disc and calipers! If you really want to upgrade, we actually stock EBC brake kits (discs and pads) for that model.

Correctie: het ging niet om een 9-5, maar om een 9-3. Op het circuit rijdt er eentje met Hirch 345mm setup en eentje met 6 pot Maptun/Nexx.

rs13
Geregistreerd lid

Bericht door rs13 » vr 01 feb, 2013 16:54

OK. thanks, EBC dus. Dan snap ik wel waarom ze de Nexx iets beter vinden, die Nexx zal wellicht iets beter koelen en dat vinden die EBC schijven en blokjes fijn, die zijn namelijk niet zo bestand tegen hoge temps heb ik uit betrouwbare bronnen :mrgreen: :twisted:

kalsoi
Geregistreerd lid

Bericht door kalsoi » vr 01 feb, 2013 21:36

onder het nom van Pay en Go
setje Hispec erop ! net zoals pizza bestellen maar dan net anders, bellen en bestellen en afhalen en :O:

rs13
Geregistreerd lid

Bericht door rs13 » vr 01 feb, 2013 21:58

Tuurlijk kan dat, is heel makkelijk. :mrgreen: maar er is zoveel keus... Ligt maar net aan je budget en je verwachtingen. Persoonlijk zou ik met een budget van rond de 1500 tot 2000 euro een AP set kiezen! Weet zelf niet wat een setje Hispec kost, waarschijnlijk een stukje minder dan 1500 euro. Abbott heeft voor 1500 pond in elk geval een ubergeile AP set :

Plaats reactie