geschikte handbak voor 630Nm+ isToegezegd Slot SVP compleet

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: geschikte handbak voor 630Nm+

Bericht door Sapphire » zo 23 sep, 2012 23:28

Ik mis trouwens nog de LSD in het lijstje? Of denken jullie die niet nodig te hebben? En steering rack brace, liefst een wat stevigere dan die standaard op de markt is.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 23 sep, 2012 23:29

Geronimo1 schreef:Gijs lees ff goed de hardware is er al,,,
Weet niet hoe je er bij komt maar k heet geen Gijs. En zo te horen ontbreekt er nog wel wat hardware, zie vorige post ;)

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » zo 23 sep, 2012 23:46

evo schreef:ik denk dat idd het rijdbaar houden de grootste uitdaging gaat worden. Een snelle wagen bouwen is niet zo moeilijk. Echter om een snelle wagen zo te bouwen dat je er ook (graag) veel en vaak in kunt rijden... da's wel een uitdaging. Althan zo zie ik het.

Ik ben erg benieuwd naar de keuzes die jullie voor de caab gaan maken...

PS. Had je niet net zo goed de oude van Aatje kunnen overnemen?
Aatje had hem al eh.... ontmantelt en evo op oa jou advies in vooroverleg ga ik uiteraard voor relatieve duurzaamheid :wink: .Is duurzaamheid=relatief :shock:

Mvr.gr.Geronimus

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » zo 23 sep, 2012 23:54

Sapphire schreef:
Geronimo1 schreef:Gijs lees ff goed de hardware is er al,,,
Weet niet hoe je er bij komt maar k heet geen Gijs. En zo te horen ontbreekt er nog wel wat hardware, zie vorige post ;)
al verbeterd maar wat is LSD ga ik helemaal vliegen zeker,,,, :wink:
En thnx voor info

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 23 sep, 2012 23:56

Vliegen :shock: :wow:

LSD = Limited Slip Differentiëel

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » ma 24 sep, 2012 0:06

Sapphire schreef:Vliegen :shock: :wow:

LSD = Limited Slip Differentiëel
Ok is me door een expert afgeraden want kan bij niet goed werken rechtdoor willen.
Dan maar enigzins wringen toelaten en aanwennen is wel een constante begrijp je....,
Heb er, zie mijn inleiding, ook geen echte last van maar heb er wel naar geinformeerd. Weet dat het op de Viggen zit.
En hou bandenbreedte voor 215. En draggen in 1e en 2e versnelling......Niet dus he . geen strepen trekker
Blijft Saabwaardig 8) :wink:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: geschikte handbak voor 630Nm+ isToegezegt

Bericht door Sapphire » ma 24 sep, 2012 0:17

Dat je er nu geen last van hebt zegt niks... 400+ pk is wel wat anders dan 225 he

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » ma 24 sep, 2012 0:21

Sapphire schreef:Dat je er nu geen last van hebt zegt niks... 400+ pk is wel wat anders dan 225 he
Ok ga het nog eens natrekken en als tie het bij 400+ begeeft heb je dus een 2x groter probleem.
Ken je dat bij aut,bak als de motor uitvalt en stuurbekrachtiging valt uit in bocht oid. Niet fijn, vooral als je vrouw ff rijd....Grapje :wink:Dat ze rijdt bedoel ik/// :wink:In de auto alleen, achter het stuur, hehe :lol:

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » ma 24 sep, 2012 9:00

G-ice schreef:600+ Nm is een custom bak, de sportsedan / diesel bakken zijn daar ook niet geschikt voor.

Heb je nagedacht over de map sensor, injectoren, benzine toevoer, tubo olie / water / intake / downpipe aansluiting, custom IC, EGT sensor, braadband lambda...?

Opbouwen is leuk, maar rijdend krijgen / houden is het kunstje!
Hallo Gijs,
Verwacht dat mijn set up lijst je wel aanspreekt, en ja het wordt technisch een kunst om hem tzt op de weg te gaan houden.
En om hem, bij tijd en wijle, te laten wedijveren met de affabriek bolides met zelde vermogen.
Na aanleiding van recent contact met jou over Downpipes en wat mogelijk is begrijp je misschien waarom ik talm om deze nu aante schaffen, want had meer op stapel...

Voor jou weten.., Stage 1 Saabtuners wist je al, maar.... vind je misschien wel aardig,...bijna het de hele onderstel conversie dus Eibach veren Bilstein schokbrekers komen van Aatje af dus indirect van jou.
De polyurethaan rubbers en Brace komen ook van Aatje af en zo is het tunings-balletje gaan rollen, want zoals je weet is Adriaan serieus begonnen aan zijn artsencarriere en wilde het mij doen toekomem.

De zon, Aatje zijn,en jouw Cabrio zijn directe inspiratie bronnen geweest voor het projekt.
Want eh.. rijdt na 20 jaar Volvo pas sinds november jl. Saab en.. like it... Never to late to Be in a Saab.

Mvgr. Geronimus _)

gydomatra
Geregistreerd lid

Bericht door gydomatra » ma 24 sep, 2012 14:34

Misschien is de handgeshakelde 5-bak van de 9000 aero iets voor je?

in de wandelgangen heb ik vernomen dat ie 450 Nm aankan maar misschien zelfs iets meer...

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je het gigantische koppel wilt gaan gebruiken.

Je had het zelf over het software-matig handelen/aanpassen van het koppel? Via trionic 5 dus neem ik aan?

Ik denk dat als je de koppelcurve soepel genoeg maakt je best 600 Nm zonder problemen kan maken. Het probleem ontstaat pas bij het genereren van teveel koppel in een te kort interval.

Ik ben iig erg benieuwd naar je vorderingen, want ik ben ook ook iets van plan in de toekomst met 500pk en 600 Nm. Heb ook dus nog niet een goede en redelijk betaalbare oplossig gevonden.

Misschien is een sterke bak van een andere frontwheeldrive-auto te gebruiken in combinatie met een tussen plaat. Er zijn zat zwaar getunde Vw,Opel, Audi's die ook zulke vermogens hebben.

Ik blijf je topic zeker met interesse volgen

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » ma 24 sep, 2012 14:47

Kun je niet gewoon een gewone t5 bak met de juiste koppeling/drukgroep (voor 650+ nm) gebruiken.
Leg gewoon een andere bak op reserve. En dan kijken hoe lang 't beestje heel blijft.

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » ma 24 sep, 2012 14:58

zo gaan we het ook doen
de fm55 bak komt er achter
ook licht er al een bak aan de kant voor het geval al stuk gaat
de koppeling kan 700 nm aan

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 24 sep, 2012 15:01

Ik zou liever de koppeling dan de bak als zwakste schakel hebben eigenlijk..

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » ma 24 sep, 2012 15:31

Ja ik ook maar dan zijn de kosten dan wel een stuk hoger. Daarnaast gaat het volgens mij best vaak goed met de standaard bak, en lijkt de schade mee te vallen als het niet goed gaat. Maar, gegeven een dikke portomonnee, zeker de bak verstevigen! :-P+

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » ma 24 sep, 2012 16:29

AlexJ schreef:Ja ik ook maar dan zijn de kosten dan wel een stuk hoger. Daarnaast gaat het volgens mij best vaak goed met de standaard bak, en lijkt de schade mee te vallen als het niet goed gaat.
Maar, gegeven een dikke portomonnee, zeker de bak verstevigen! :-P+

Oil brandschoon houden dus niet twee ltr verversen maar the whole lot. Kies je verstandige tijdspannes
Op moleculair nivo minder/geen troep, water, ..use sense

Onder de 3500.- niets te krijgen en geen garantie met ons forumverhaal... :wink:
Enne is niet begroot, kan ook niet want er is geen begroting.....haha *hokahey*

Met dank aan de sponsoren...

* is strijdkreet van crazy horse voordat die dood van zijn levende 1Hp viel.* :happybigeyes:

Mvgr. Hiëronymus _)

Gesloten