Sper diff gezocht 9-5 bj 2008

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Coenwagner
Geregistreerd lid

Re: Sper diff gezocht 9-5 bj 2008

Bericht door Coenwagner » vr 02 mar, 2012 10:17

Ik heb een aantal reviews gelezen en qua slijtage schijnt het allemaal mee te vallen.
- 8mm tread depth (Unlike a R-spec tyre's 4.5 - 5 mm) and a 180 UTQG Treadwar rating so you can expect resonable tread life.
Je kunt ze hier het goedkoopst kopen

http://camskill.co.uk/m54b0s16p59611/YO ... R17_91W_TL_" onclick="window.open(this.href);return false;

De Yokohama Advan Neova schijnt het gat te dichten tussen een echt goeie straatband, zoals Michelin Pilot Sport, Bridgestone Potenza, Goodyear Eagle F1 etc
En serieuze circuitbanden.

http://www.youtube.com/watch?v=-QawxMjQZ58" onclick="window.open(this.href);return false;

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » vr 02 mar, 2012 21:57

Hmm, ik kan op tyrereviews alleen de AD07 vinden van Yokohama met onderstaande resultaten. Slijtage, en comfort vallen blijkbaar tegen bij de voorganger van de AD08, ook op nat wegdek niet echt overtuigend. Helaas relatief weinig reviews maar niet echt best gewaardeerd nog. Misschien dat de AD08 dan nog een stuk beter presteert.
De Goodyears echter komen op alle fronten een stuk beter uit de reviews. Dit alles voor wat dit soort reviews waard zijn natuurlijk...

Yokohama Advan Neova AD07
data from 5 tyre reviews averaging 75% over 58,016 miles driven;
Dry Grip86%
Wet Grip74%
Road Feedback84%
Progressiveness 84%
Wear 65%
Comfort 54%
Buy again 80%

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
Below is data from 49 tyre reviews averaging 95% over 146,400 miles driven;
Dry Grip 97%
Wet Grip 95%
Road Feedback 94%
Progressiveness 92%
Wear 92%
Comfort 96%
Buy again 97%

rs13
Geregistreerd lid

Bericht door rs13 » vr 02 mar, 2012 23:29

Klopt, de ad07 zijn een stuk minder. De ad08 zijn veel beter gewaarderd en veel reviews bevestigen dit ook. :D

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » za 03 mar, 2012 0:13

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OC83IbX__Gg[/youtube]

http://www.tirerack.com/survey/SurveyCo ... Neova+AD08" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Yokoh ... a-AD08.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nothing short of OUTSTANDING.

I've never experienced grip levels of this sort on a FWD car. every aspect of the tyres grip and response was superior to any other road tyre available. feed back is one of the Honda Integra TypeR DC2's strong points, and by jove do you fell every little thing that the car is doing with these beasts on.

In the dry it is nearly impossible to get the car to actually understeer! which is aided by the car, however the drive is second to none. In the wet it is a different story, I have experienced considerable understeer and aqua-planing during heavy to treacherous downpours. However this is under spirited driving which i suppose is not advised. In damp to wet conditions they are OK - average , in other words i wasn't massively impressed.

Overall however they are something else, these tyres are built for fast road and track driving and they inspire confidence which is unrivaled by any other tyre i have tried and experienced to date. If you want the best feedback, grip and response available from your cars performance you can'y get better than these tyres. I'm pretty sure I have even achieved 0-60 sprint times as fast if not marginally faster than Hondas supposed (6.5secs) fastest times in a DC2 due to excess grip levels.

In addition I have taken them off for winter with 4mm of tread left, the reason being... I want to keep them for the track this summer :-)
Staggering! These are the best tyres I have ever used on my Impreza's. I have used Goodyear GSD3's (V-pattern's), Falkern Super Steel 595's, Toyo T1R's (terrible), Goodyear Vreddie's.

The shoulder's of most tyres would be showing signs of wear after about 1K miles (car only used for blats out), but the Yoko's have not worn in this manner, staying good

In short I am very impressed with the tyre, they do everything you could want from a tyre and do it well. They seem to suit the Impreza very well indeed. Highly recommended, and will buy again
Wanted some toyo 888's but was put off by lack of grip in the wet and high road noise! Well i'm glad i went for the yokos! Way more silent than my michilen ps3's,look great and are super sticky!
Only had these on for around a week and already driven them in torrential downpours and extreme sun and they've performed extremely well in both!

These tyres in the dry, have not given up on me yet. I'm almost scared to see how far I can push them just because I don't think I will stay in my seat. G-Force isnt even the term with these.... These... Weapons!

Good strong side walls, so not the comfiest of rides but if you want comfort why are you looking at a review of this tyre?
Suprisingly not as noisy as I thought they'd be and felt very stable at high speeds!

I would definately buy again without hesitation!

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 03 mar, 2012 0:20

"Good strong side walls, so not the comfiest of rides but if you want comfort why are you looking at a review of this tyre?
Suprisingly not as noisy as I thought they'd be and felt very stable at high speeds!

Of een band in de praktijk sterke hielen heeft hangt mede af van de load index, dus load index 91 is wat laag voor de meeste Saab's.

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » za 03 mar, 2012 0:56

carlsson schreef:"Good strong side walls, so not the comfiest of rides but if you want comfort why are you looking at a review of this tyre?

Of een band in de praktijk sterke hielen heeft hangt mede af van de load index, dus load index 91 is wat laag voor de meeste Saab's.
Onzin loadindex van 91 voldoet prima voor een 9-5.

Load index heeft ook niet alleen maar te maken met de hiel van een band.

Een bridgestone heeft bijv een redelijk hardewang.

Een michelin daar in tegen heeft weer een hele zachtewang.

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » za 03 mar, 2012 10:05

Welke banden heb jij Coen? En heb je wel een behoefte aan een sper?
Voor heb ik michelin ps3 en achter zins enkele dagen bridgestone potenza.. Nog niet echt wezen hoeken trouwens dus nog geen oordeel behalve het afrolgeluid, dat was beter dan het canvas van de michelin.

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » za 03 mar, 2012 12:54

Ik heb nu:
Voorop Michelin Pilotsport 2 225/45/17 91Y
Achterop Bridgestone Potenza S001 225/45/17 91Y

Maar ik zit er over te deken om als mijn pilotsport 2's op zijn(en dat zijn ze bijna doe er ongeveer 20k mee aan de voorkant),
4 nieuwe Yokohama Advan Neova AD08 er op te gooien.
Deze Yokohama's zijn echt another level dan pilotsports, potenza S001 en Goodyear F1 Asymetric 2.
De Neova AD08 zijn echt banden die het gat tussen Ultra High Performance banden en circuitbanden dichten.

Het voordeel van die yokohama's is dat ze gewoon voor op straat gehomologeerd zijn, want ze zijn voorzien van E Keur.

Het enige nadeel van de Neova's AD08, is dat je snelheid iets moet aanpassen als je door stilstaand water rijd! Normaal vocht/nat wegdek is geen probleem.
Maar in Nederland heb je daar toch geen last van want overal ligt mooi ZOAB en de plekken waar het niet ligt moet je met een UHP band ook je snelheid matigen.

Mijn onderstel setup(Alles powerflex,JRZ coilovers, veerpootbrug) is zo onwijs goed,De limiterende factor bij mij auto zijn de banden, al ligt de limiet op mijn huidge banden al ver.

Eigenlijk heb ik GEEN wielspin bij volgas in al mijn versnellingen. Ook niet in de eerste versnelling vanuit stilstand. Terwijl ik toch 315PK en 450Nm heb.
Ook lomp op het gas stampen op een rotonde afslaan, heb ik GEEN wielspin.

Dus of ik perse een LSD nodig heb, nee. Maar toch ben ik er van overtuigd dat het in sommige situaties de gewenst extra grip zal leveren.
Bovendien alleen al het feit dat een LSD de krachten meer 50/50 spreid naar de wielen, zal resulteren in minder torquesteer.
Terwijl ik daar eigenlijk nagenoeg geen last van heb.

Ik zie een LSD een beetje als 'Cherry on the cake' :-P+ , ik kon die LSD ook voor een hele mooie prijs kopen.. Dus kon hem niet laten liggen :wink:

Als ik hem in mijn huidige bak laat bouwen, ben ik inclusiief aanschaf van de LSD, rond de 900 euro kwijt. Ik laat zeer waarschijnlijk mijn bak en en uitbouwen bij Peter Heijnes in Eersel. En de LSD laat ik plaatsen door Ge Kamphuis, Grouwstra Deventer of een SAAB Master Technician die zelf na de baas zijn tijd bij beunt.

@ Spatje: Ik heb zelf ooit achterop ook Michelin Pilotsport 2 achterop gehad, die heb ik een keer naar voren laten zetten, en heb ik achterop nieuwe Bridgestone Potenza S001 laten leggen. Ik merkte toen een mega verschil in rechtuit stabiliteit op snelwegen etc, waarschijnlijk door die veel hardere wangen van de Potenza's die meer stabiliteit creeren, bij mij leek het wel alsof mijn auto was uitgelijnd na plaatsing van die banden, althans zo groot vond ik het verschil :D

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » za 03 mar, 2012 14:01

Heel goed verhaal Coen, bedankt voor je input. Ik heb toch nog wel redelijk vaak last van torque steer en wielspin bij lomp wegrijden en bij het verlaten van een rotonde. Nu hebben we hier in de buurt heel veel rotondes met een drempel ervoor en erachter, dus dan krijgt een onderstel het zwaar te verduren. Ik krijg de rubbers van KCP eronder. Ik ben benieuwd naar de verbetering.
Heb je trouwens een automaat? dat is ook een van de oorzaken van wielspin, er zit volgens mij een koppelomvormer op waardoor je bij relatief lage snelheid al heel veel koppel/vermogen naar de wielen stuurt.

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » za 03 mar, 2012 14:39

AAh ok! Met welk onderstel rij je nu? Origineel Aero? Of Hirsch?

Poly Urethaan rubber zorgen dat alles veel strakker aanvoelt! Dat is echt top!

Welke Rubbers laat jij onder je auto zetten? Powerflex of Whiteline? Met Powerflex heb ik zeer positieve ervaringen! Whiteline heb ik geen ervaring mee.
Toch hopelijk geen nylon/erthalon bussen van KCP zelf? Die heb ik er zelf onder gehad, maar die kraakten en piepten tot en met! Dus die heb ik er na een tijdje uitlaten halen.

Ik heb gelukkig een handbak :wink:

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » za 03 mar, 2012 15:02

Ik heb nu een hirsch onderstel, opzich helemaal niets mis mee, maar 140.000km begint wel te tellen. Ik krijg de bussen van Whiteline eronder. Ik heb wel vertrouwen in KCP dat het piep en kraakvrij wordt opgeleverd. Ik had ook liever een handbak gehad maar ja, ik had geen keus. Er stond maar een mooie Aero estate te koop op het moment dat ik er één nodig had. Dus de automaat voor lief genomen, hoewel het niet heel erg is.

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » di 03 apr, 2012 12:24

Ik ben inmiddels druk bezig met zoeken met verschillen tussen powerflex en whiteline's. Liggen er nu whiteline's bij jou onder de auto Spatje? Last van kraken waar coen bang voor was? En welke bussen heb je laten vervangen?

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » di 03 apr, 2012 12:37

morgen gaat de auto naar KCP voor de whitelines, Eibach en Bilstein. Vrijdag of zaterdag haal ik de auto weer op dan zullen we het weten. Als je tijd hebt maxime kun je langskomen bij de aflevering.
Als iemand interesse heeft in de Hirsch dempers en veren hoor ik het wel. De opbrengst gaat voor 50% naar het SF.

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » di 03 apr, 2012 12:43

koel, dan krijg je dezelfde setup als ik.
Ben ik maxime of wat :wow:?

Ik ben al tijden benieuwt hoe jou 9-5 eruit ziet! Want je PF ziet er erg vet uit! (foto :oops:?).

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 03 apr, 2012 12:47

Die auto is heeeeel vet kan ik je vertellen :P

Plaats reactie