Ik heb nu:
Voorop Michelin Pilotsport 2 225/45/17 91Y
Achterop Bridgestone Potenza S001 225/45/17 91Y
Maar ik zit er over te deken om als mijn pilotsport 2's op zijn(en dat zijn ze bijna doe er ongeveer 20k mee aan de voorkant),
4 nieuwe Yokohama Advan Neova AD08 er op te gooien.
Deze Yokohama's zijn echt another level dan pilotsports, potenza S001 en Goodyear F1 Asymetric 2.
De Neova AD08 zijn echt banden die het gat tussen Ultra High Performance banden en circuitbanden dichten.
Het voordeel van die yokohama's is dat ze gewoon voor op straat gehomologeerd zijn, want ze zijn voorzien van E Keur.
Het enige nadeel van de Neova's AD08, is dat je snelheid iets moet aanpassen als je door stilstaand water rijd! Normaal vocht/nat wegdek is geen probleem.
Maar in Nederland heb je daar toch geen last van want overal ligt mooi ZOAB en de plekken waar het niet ligt moet je met een UHP band ook je snelheid matigen.
Mijn onderstel setup(Alles powerflex,JRZ coilovers, veerpootbrug) is zo onwijs goed,De limiterende factor bij mij auto zijn de banden, al ligt de limiet op mijn huidge banden al ver.
Eigenlijk heb ik GEEN wielspin bij volgas in al mijn versnellingen. Ook niet in de eerste versnelling vanuit stilstand. Terwijl ik toch 315PK en 450Nm heb.
Ook lomp op het gas stampen op een rotonde afslaan, heb ik GEEN wielspin.
Dus of ik perse een LSD nodig heb, nee. Maar toch ben ik er van overtuigd dat het in sommige situaties de gewenst extra grip zal leveren.
Bovendien alleen al het feit dat een LSD de krachten meer 50/50 spreid naar de wielen, zal resulteren in minder torquesteer.
Terwijl ik daar eigenlijk nagenoeg geen last van heb.
Ik zie een LSD een beetje als 'Cherry on the cake'

, ik kon die LSD ook voor een hele mooie prijs kopen.. Dus kon hem niet laten liggen
Als ik hem in mijn huidige bak laat bouwen, ben ik inclusiief aanschaf van de LSD, rond de 900 euro kwijt. Ik laat zeer waarschijnlijk mijn bak en en uitbouwen bij Peter Heijnes in Eersel. En de LSD laat ik plaatsen door Ge Kamphuis, Grouwstra Deventer of een SAAB Master Technician die zelf na de baas zijn tijd bij beunt.
@ Spatje: Ik heb zelf ooit achterop ook Michelin Pilotsport 2 achterop gehad, die heb ik een keer naar voren laten zetten, en heb ik achterop nieuwe Bridgestone Potenza S001 laten leggen. Ik merkte toen een mega verschil in rechtuit stabiliteit op snelwegen etc, waarschijnlijk door die veel hardere wangen van de Potenza's die meer stabiliteit creeren, bij mij leek het wel alsof mijn auto was uitgelijnd na plaatsing van die banden, althans zo groot vond ik het verschil