tuning

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
bwmchris
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: tuning

Bericht door bwmchris » zo 28 sep, 2014 17:00

Tja soms is het moeilijk om je lippen op elkaar te laten staan he

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » zo 28 sep, 2014 19:39

Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confusius.

bwmchris
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bwmchris » zo 28 sep, 2014 20:25

Dat heeft mr Confusius zeer mooi verwoord

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » zo 28 sep, 2014 20:44

lijkt me een leuke vent die confusius komt ie toevallig ook op de meeting van de 18e, wil hem wel de hand schudden :lol:

Descendent
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Descendent » di 21 okt, 2014 0:24

sveba schreef:lijkt me een leuke vent die confusius komt ie toevallig ook op de meeting van de 18e, wil hem wel de hand schudden :lol:

Je bent 2,5 eeuw te laat helaas Sveb. Maar Confucius valt inderdaad in de categorie: 'toffe mensen' Misschien kunnen we m opgraven? :mrgreen:

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » di 21 okt, 2014 11:37

Dan is ie wel oud geworden, want die Chinees is op 28 september 551 v.Chr geboren :mrgreen:

Lijkt dd broer van Sinterklaas wel.

elboero
Geregistreerd lid

Bericht door elboero » ma 12 jan, 2015 15:27

Enige tijd geleden onze 9-3 laten tunen naar stage 1 door G-ice. Erg fijn, ben erg blij met het extra vermogen en Gijs heeft dit prima gedaan.

Ik heb verder geen plannen, maar vraag me wel eens af hoe leuk/zinvol tunen naar hogere stages is.
Los van het feit dat je bij voorwielaandrijving een beperkt aantal pk's op het asfalt kunt brengen, vind ik de auto bij stevig accelereren zeker in de 1e en 2e versnelling bijvoorbeeld al behoorlijk licht in het stuur worden. En dat al bij stage 1. De auto is verder prima in orde, en helemaal standaard.
Natuurlijk zijn er wel weer de nodige maatregelen te bedenken voor meer stabiliteit, maar toch loop je met voorwielaandrijving al gauw tegen limieten aan.
Wat is dan nog de lol om (veel) verder te gaan?

Zomaar een gedachte..

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » ma 12 jan, 2015 15:56

Dat is dan meer lol in de tussensprints.

80/160 ofzo, dat gaat dan erg hardhard 8)

peeke 1972
Donateur
Donateur

Bericht door peeke 1972 » ma 12 jan, 2015 16:00

Hey, heb ook een 9-3 og stage 1 maar heb dat niet hoor. Heb je al die brace op je stuurhuis gezet. Indien niet zou ik zeggen dat dat je probleem wel eens zou kunnen oplossen. Ikzelf heb mijn stage1 gelijktijdig gedaan met de brace. Dus weet wel niet hoe het aanvoelt zonder.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » ma 12 jan, 2015 16:06

Iemand al twee elektra motoren op de achterwielen laten zetten?

Maar de fun van meer dan stage 1 zit in meer nm in de 1 en 2. Je twee is een stuk rapper.
En natuurlijk bij een grotere turbo langer power in de hogere toeren plus duw/ruk in de rug.
Heel hard rijden is niet mijn ding. Wel rap naar de 130 (en een beetje)

Denk dat je een 3" downpipe wel zult waarderen met lichte tune erbij. Mocht je toch iets verder willen gaan.
Rij een keer met een stage1+ zou ik zeggen.

pieter!
Geregistreerd lid

tuning

Bericht door pieter! » ma 12 jan, 2015 17:25

Ik ben het ermee eens dat de strut brace de aandrijfreacties in het stuur wel verminderd maar wielspin voorkomen kan je daarmee niet. Ik heb nu 'gewoon' 205 pk en dat is ook met strut brace gewoon heel veel op de voorwielen. Andere onderstel aanpassingen zullen heus nog wel een beetje helpen maar een achterwielaandrijver wordt het nooit!

In de eerste 2/3 versnellingen dus met beleid het gaspedaal bedienen en niet te vroeg na een bocht op het gas. Als je dat doet kan je denk ik ook met een 250pk+ in je 9-3 super veel lol beleven.

Edit: om optimaal te genieten van veel vermogen bij een voorwielaandrijver kan je volgens mij het beste een sperdifferentieel laten monteren, kost wat maar dan heb je ook wat. Ben een keertje meegereden met een alfa 156 gta waar een sperdifferentieel op was gezet en was onder de indruk van de snelheid waarmee dat ding op het gas de bocht door kon!

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » ma 12 jan, 2015 17:35

Sper monteren en je kunt het vermogen al een stuk beter kwijt. ;)

Overigens krijg ik het op droog wegdek nauwelijks voor elkaar om wielspin/torquesteer te krijgen met 200+pk.. (rollend in de tweede versnelling, van uit stilstand ga ik het niet proberen)

ashwin1
Geregistreerd lid

Bericht door ashwin1 » ma 12 jan, 2015 17:51

bij 9-3 kan je het beste goede banden erop gooien (R888 oid als je snel slijten niet erg vindt) en wat doen aan de schokbrekers, daar zit de meeste gain, veerpootbrug is onzin als de rest nog stock (en versleten is).

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » ma 12 jan, 2015 19:58

peeke 1972 schreef:Hey, heb ook een 9-3 og stage 1 maar heb dat niet hoor. Heb je al die brace op je stuurhuis gezet. Indien niet zou ik zeggen dat dat je probleem wel eens zou kunnen oplossen. Ikzelf heb mijn stage1 gelijktijdig gedaan met de brace. Dus weet wel niet hoe het aanvoelt zonder.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
T is een sport sedan, maar dat kon je niet weten met Tapatalk

Plaats reactie