Het was even pielen, maar als je alles eenmaal draaiende hebt, is het kinderlijk eenvoudig. Ik ga eens in dat CAN-USB-verhaal duiken.
T5 voor beginners en gevorderden
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Re: T5 voor beginners en gevorderden
Weer wat geleerd 
Het was even pielen, maar als je alles eenmaal draaiende hebt, is het kinderlijk eenvoudig. Ik ga eens in dat CAN-USB-verhaal duiken.
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
Lambda correctie voor airconditioning zorgt voor iets.rijker mengsel als de airconditioning aanslaat dacht ik. Voor performance niet erg relevant.
Leuk dat het allemaal lukt!
Leuk dat het allemaal lukt!
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Het zijn maar eerste stapjes, maar tot nu toe komt het me allemaal redelijk logisch over. Ik wil met de 9000 niet al te veel gaan experimenteren, het ging me er slechts om dat ik de FPT-upgrade kon doen voordat de wagen naar de LPG-boer gaat. Een ander projectje zal wel het nodige handwerk qua tuning gaan vragen: Een B202 met T5.2 
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
ECU geflashed, geplaatst, even geprobeerd te starten, en dat lukte. Stationair alleen hoog en als ik gas geef stottert-ie… is dat normaal? Straks even de APC-klep aansluiten en proefrijden.
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
Heb je de originele bin gebruikt of een andere?
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Originele BIN, die van een 9000 2.0 Aero. Alleen VSS uitgezet.
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
Ja, origineel uit de library maar niet de originele uit de auto denk ik?
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Eh nee, maar is mijn aanname dat het inschieten van een BIN van een FPT in een andere ECU en die dan swappen voor de originele ECU genoeg is voor een FPT-upgrade niet juist?
-
tanisha
- Geregistreerd lid
waar heb jij die 2.0T 200pk gevonden? het enigste wat ik in de t5 bibliotheek kan vinden voor 9000 van 200pk is 2.3T 200pk ik denk dat je verkeerd gekeken hebt en van een 2.3 gepakt hebt
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Volgens mij zijn alle LPT's en HPT's met dezelfde injectoren uitgerust… toch?
-
tanisha
- Geregistreerd lid
ok dan is er iets anders mis gegaan
de vacuüm slangen wel allemaal ok? gare vacuüm slangen kan raar gaan storen!
de vacuüm slangen wel allemaal ok? gare vacuüm slangen kan raar gaan storen!
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Behalve de ECU heb ik niets aan het blok gedaan nog. De APC-klep moet nog geplaatst worden…
Ik heb wel de klokkenwinkel omgebouwd naar FPT en daar viel me op dat het oliedruklampje het ineens deed bij de eerste startpoging (en ook uitging na het starten), dat het reservelampje soms blijft branden terwijl er genoeg in de tank zit en dat de grootlicht-indicatie ook aan bleef staan. Contact eraf en erop en het was weg. Maar nu komt het oliedruklampje niet meer mee. Vacuumslang naar inlaat moet ik nog trekken, voor de goede orde.
Voor de goede orde: ik heb alleen de tellerplaat en de drukmeter zelf ingebouwd, de rest van de hardware was origineel. Dit lijkt wel één of ander gek massaprobleem oid.
Ik heb wel de klokkenwinkel omgebouwd naar FPT en daar viel me op dat het oliedruklampje het ineens deed bij de eerste startpoging (en ook uitging na het starten), dat het reservelampje soms blijft branden terwijl er genoeg in de tank zit en dat de grootlicht-indicatie ook aan bleef staan. Contact eraf en erop en het was weg. Maar nu komt het oliedruklampje niet meer mee. Vacuumslang naar inlaat moet ik nog trekken, voor de goede orde.
Voor de goede orde: ik heb alleen de tellerplaat en de drukmeter zelf ingebouwd, de rest van de hardware was origineel. Dit lijkt wel één of ander gek massaprobleem oid.
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Inmiddels ben ik na overleg met Dilemma wat wijzer. Ik ga nu proberen de BIN die origineel bij de 9000 hoort, te tunen naar stage 1, en daarna de Boostrequest-map van de 9000 Aero te kopiëren over de Stage 1-versie. Zo voorkom ik dat de druk te hoog is voor de LPG-installatie.