Snelheid
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: Snelheid
klein lesje voor evo 40ton van de berg af in het begin 60 dan poot op het gas en stug gas blijven geven dan remt er niks ergens op 2/3 van de afdaling heb je er 180 voor op de gps! 
-
evo
- Donateur (2x)

... snelheidsindicatie van je banden?
Ben het wel gewend dat 18 wheelers met 130 voorbij komen zetten (op het vlakke stuk...), maar 180... laat 't me de volgende keer weten, dan zorg ik dat ik wel een andere snelweg neem...
Ben het wel gewend dat 18 wheelers met 130 voorbij komen zetten (op het vlakke stuk...), maar 180... laat 't me de volgende keer weten, dan zorg ik dat ik wel een andere snelweg neem...
-
tanisha
- Geregistreerd lid
nu moet je niet kinderachtig gaan doen als ik 89 rij en jij komt met een gang van 200 aanzetten heb ik verdomde weinig tijd om jou waar te nemen
tipje een vrachtwagen rijles heb je meteen een mooie ervaring er bij
tipje een vrachtwagen rijles heb je meteen een mooie ervaring er bij
-
evo
- Donateur (2x)

...waarom denk je dat ik die les nodig heb, misschien heb ik wel meer rijervaring dan je denkttanisha schreef:... tipje een vrachtwagen rijles heb je meteen een mooie ervaring er bij
Overigens snap ik niet wat je met die eerdere opmerking bedoeld:
Je moet ook oplettentanisha schreef:nu moet je niet kinderachtig gaan doen als ik 89 rij en jij komt met een gang van 200 aanzetten heb ik verdomde weinig tijd om jou waar te nemen...
Anyway...: wat is de snelheidscodering voor de doorgaande vrachtwagenband? Of laat ik me anders uitdrukken hoe hard mogen die banden eigenlijk? Ik heb echt geen idee...
-
jeroengsi
- Geregistreerd lid
100 km/u snelheidsverschil als je dat wel doet ben je denk ik een beetje levens moe
maar er zitten Geke tussen
maar er zitten Geke tussen
-
tanisha
- Geregistreerd lid
zal ik je uitleggen met de vrachtwagen moet je niet alleen anticiperen wat voor je gebeurt maar ook op wat er achter je gebeurd
een paar kilometer verschil in een vrachtwagen is al best veel daardoor zie je ook veel inhaal acties want ergens achter blijven is niet heel erg best voor je concentratie wat jij dvd-tje pakken noemt kan ook een blikje drinken zijn of de zender wisselen en daarom is zo'n trijntje vrachtwagens link om in te halen
ik heb eerlijk gezegd vaak zat mijn banden geïnspecteerd maar nog nooit gekeken wat er op stond
een paar kilometer verschil in een vrachtwagen is al best veel daardoor zie je ook veel inhaal acties want ergens achter blijven is niet heel erg best voor je concentratie wat jij dvd-tje pakken noemt kan ook een blikje drinken zijn of de zender wisselen en daarom is zo'n trijntje vrachtwagens link om in te halen
ik heb eerlijk gezegd vaak zat mijn banden geïnspecteerd maar nog nooit gekeken wat er op stond
-
Edward9-5
- Geregistreerd lid
Mijn mijn Kawa ZX9R volgas en weggedoken achter het kuipruitje, net geen 300 km/u op de teller... zal dus ergens dus de 290 - 295 geweest zijn.
Die snelheid leent zich er niet echt voor om uitgebreid te gaan kijken hoe hard het nu echt gaat....
Weg (A28) wordt er overigens optisch erg smal van en als je vervolgens gas los laat en daarna rond de 200 verder gaat heb je het idee dat je op je gemakkie aan het toeren bent....
Motor is ondertussen verkocht... leek me beter.
Met mijn Volvo T5 een keer 230 aangetikt en dat vond ik veel spannender... Hij werd toen aan de voorkant behoorlijk licht en had niet het gevoel dat de remmen er echt op berekend waren.. Met het Saabje nog niet boven de 185 km/u gekomen..
Die snelheid leent zich er niet echt voor om uitgebreid te gaan kijken hoe hard het nu echt gaat....
Motor is ondertussen verkocht... leek me beter.
Met mijn Volvo T5 een keer 230 aangetikt en dat vond ik veel spannender... Hij werd toen aan de voorkant behoorlijk licht en had niet het gevoel dat de remmen er echt op berekend waren.. Met het Saabje nog niet boven de 185 km/u gekomen..
-
9000fan
- Geregistreerd lid
Goed dat je het nog even vermeld !tanisha schreef:zoiets heet een discussie!
Nu is het voor iedereen weer duidelijk
-
blue city
- Donateur (3x)

tanisha schreef:nu we er toch van alles bij gaan halen met de scania met 40 ton 180 km op de gps van de berg af
Nu we toch aan het opscheppen zijn. Met 100km/h en 2800 tot 3000 ton van Sittard/Rotterdam naar Groningen. En da's geen opschepperij. met heel veel PK's.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
met 200 op z'n kop en -3 G op 1000 meter boven de grond 
-
gsuk
- Geregistreerd lid
Volgens mij is dat redelijk normaal als je aan het verkeer deelneemt.tanisha schreef:zal ik je uitleggen met de vrachtwagen moet je niet alleen anticiperen wat voor je gebeurt maar ook op wat er achter je gebeurd
Alleen jammer dat heel veel mensen dat niet lijken te doen.
Groetjes Emile
-
tanisha
- Geregistreerd lid
het is een beetje jammer maar niet verwonderlijk dat veel goede en ervaren chauffeurs er de brui aan geven en wat anders gaan doen!
dat merk je ook op de weg dat er steeds vaker jonge chauffeurs achter het stuur zitten met bijna niks aan ervaring en verstand op 0 tel daar nog de nodige oostblokkers met bloed in hun alcohol bij op en het feest op de weg is compleet
en hoe het nou toch komt dat vrachtwagens tegenwoordig zelfs op rechte stukken weg kantelen en zomaar met volle vaart achterop een file rijden ik snap er niks van?
dat merk je ook op de weg dat er steeds vaker jonge chauffeurs achter het stuur zitten met bijna niks aan ervaring en verstand op 0 tel daar nog de nodige oostblokkers met bloed in hun alcohol bij op en het feest op de weg is compleet
en hoe het nou toch komt dat vrachtwagens tegenwoordig zelfs op rechte stukken weg kantelen en zomaar met volle vaart achterop een file rijden ik snap er niks van?