Ik heb net een andere (gebruikte) turbo gemonteerd op mijn T16S '88.
Ik moest daarvoor ook het gietijzeren bochtje (waarin de lamda sonde zit) overzetten. De nu gemonteerde turbo had nl. oorspronkelijk een bochtje zonder lambda sonde.
Ik zag hier bij demontage geen pakking tussen zitten en heb het dus, na een beetje schoonmaken met een schuurpapiertje, ook weer gewoon 'koud' op elkaar geschroefd.
De auto loopt volgens mij weer prima, maar er lekt nu wel een beetje uitlaatgas tussen het bochtje en de turbo.
Heeft iemand een advies voor mij?
Ik durf de boutjes niet harder aan te draaien en Gungum lijkt mij ook niet zo'n mooie oplossing.
Bestaan er misschien pakkingen voor? (bijv. zoals die vierkanten metalen pakking die ook tussen het spruitstuk en de turbo zit)
alvast bedankt,
Marc
gaslekkage na turbo vervanging
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Lekt tie altijd of alleen als tie koud is? Als alles nog koud is doen ze wel vaker een beetje lekken in het begin, te zien aan witte uitslag. Wanneer alles warm wordt trekt het dicht. Als het bij een warme motor nog lekt, toch nog een beetje vaster trekken
Als dit niet helpt, is het geheel niet helemaal vlak, bocht of turbo, dat is de vraag... Het bochtje zou je eventueel kunnen (laten) vlakken. Er zit normaal geen pakking tussen turbo en bocht.
-
TurboMarcus
- Donateur