Hoi mensen,
Ik lees op diverse Engelstalige fora dat mensen een koppeling van een Saab 9-3 Viggen (ook een B235R motor) in een Saab 9-5 Aero - 2003 in mijn geval - bouwen.
Ik had Dion, ja ik ben eigenwijs Dion, aan de telefoon en die gaf aan dat dit niet kan/heel veel werk is en dit wil je niet.
Via via kon ik voor 240 euro een Viggen koppeling kopen.
Heeft iemand die wel in zijn 9-5 Aero gebouwd? Zo ja, werkt het of zijn er andere alternatieven om een koppeling in je Saab te bouwen welke meer Nm aan kan? Dit kwam ik eerder tegen, maar geeft weinig antwoorden: viewtopic.php?f=22&t=137679" onclick="window.open(this.href);return false;.
Trouwens dit kom ik op Parts for Saab tegen: http://www.partsforsaabs.com/index.php?cPath=86_227_600" onclick="window.open(this.href);return false;.
Iemand hier ervaring mee?
Groetjes,
Wouter
Saab 9-5 met Viggen koppeling
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Saab 9-5 met Viggen koppeling
is dit nu net het overgangsjaar of gaat elke koppelingsplaat er gewoon in?
maptun biedt spec2+ en dat gaat tot 695 nm goed.
Misschien komt er een kenner voorbij die het antwoord weet, anders kun je bij j en d informeren.
maptun biedt spec2+ en dat gaat tot 695 nm goed.
Misschien komt er een kenner voorbij die het antwoord weet, anders kun je bij j en d informeren.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
9-5 Aero koppeling is groter als het ware. Dus je huidige vliegwiel komt dan niet meer overeen.
Eigenwijsheid is niet verkeerd btw
Eigenwijsheid is niet verkeerd btw
-
AlexJ
- Donateur

Ik dacht dat beiden geschikt waren voor ongeveer 450nm ?
Dus dan vraag ik me af, waarom zou je dit willen?
(prijs verschil ofzo?)
Dus dan vraag ik me af, waarom zou je dit willen?
(prijs verschil ofzo?)
-
Dieters1980
- Geregistreerd lid
Jullie hebben gelijk, was een vraag. Dacht dat een Viggen veel sterker was, maar dat blijkt niet zo.
Kunnen we dit topic sluiten. Bedankt!
Kunnen we dit topic sluiten. Bedankt!