Tunen Saab 93 2.0 Turbo SE 185 pk uit 1999 ja of nee?
-
indo43
- Geregistreerd lid
Tunen Saab 93 2.0 Turbo SE 185 pk uit 1999 ja of nee?
Ik vroeg mij af in hoeverre het zinvol is om mijn Saab van 17 jaar "jong" met 235 k op de teller te tunen.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Tunen Saab 93 2.0 Turbo SE 185 pk uit 1999 ja of nee?
meteen doen: blok kan tot 300pk dus er is ruimte over, tenzij je een T5 hebt dan is er nog meer ruimte beschikbaar.
Je zult je wel wat ingelezen hebben?
Je zult je wel wat ingelezen hebben?
-
Maartenschuur
- Geregistreerd lid
Doen! Ik heb lang getwijfeld maar achteraf had het prima eerder gekund. Wel eerst zorgen dat de onderhoudsstaat top is (stage 0).
-
indo43
- Geregistreerd lid
Weet iemand een goede tuner in het noordoosten van Nederland?
-
Qabriolet
- Donateur (6x)

Zou ik zeker doen, je auto tunen. Goed onderhoud is belangrijker dan de leeftijd en kilometrage. Ik spreek uit ervaring...
Dion a.k.a. DionHPT (Duiven) en Vincent a.k.a. Evo (Breda/ http://www.Blacktop-tuning.com" onclick="window.open(this.href);return false;) kunnen je vast helpen.
Dion a.k.a. DionHPT (Duiven) en Vincent a.k.a. Evo (Breda/ http://www.Blacktop-tuning.com" onclick="window.open(this.href);return false;) kunnen je vast helpen.
-
ReinO
- Donateur (2x)

wordt lastig, dichtstbijzijnde is Tanisha in Lemmer en dan heb je gelijk een goede beoordeling van de staat van onderhoud van je auto
Mocht ik binnenkort in de stad zijn dan kun je wel even langs komen,
maar dan zet ik alleen st2 of een bescheiden aantal pk s op de ecu. Meer niet.
En zorg idd dat je je onderhoud op orde hebt, want dat tunen zorgt ervoor dat alles 'preciezer' komt
bougies
vacuslangen
terugslagkleppen
di.
Dat tunen maakt niets kapot maar zorgt er voor dat elk foutje eerder storing geeft. Sommigen denken dan dat het aan
de tuner ligt. dion zit in de buurt van arnhem en evo in de buurt van breda
Mocht ik binnenkort in de stad zijn dan kun je wel even langs komen,
maar dan zet ik alleen st2 of een bescheiden aantal pk s op de ecu. Meer niet.
En zorg idd dat je je onderhoud op orde hebt, want dat tunen zorgt ervoor dat alles 'preciezer' komt
bougies
vacuslangen
terugslagkleppen
di.
Dat tunen maakt niets kapot maar zorgt er voor dat elk foutje eerder storing geeft. Sommigen denken dan dat het aan
de tuner ligt. dion zit in de buurt van arnhem en evo in de buurt van breda
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Lekker op 230 pk en 345 nm zetten! Gaat prima met die kilometerstand als je auto in prima staat verkeert is er niks aan de hand wat je tegen houdt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
jgvdv
- Donateur

ja direct 230 pk , not
eerst een goede stage 0 uitvoeren is veel belangrijker
eerst een goede stage 0 uitvoeren is veel belangrijker
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Lijkt me normaal toch om je auto goed voor elkaar te hebben voordat je aan tunen begint.
-
hoppa3
- Geregistreerd lid
Heb mijn saab 9-5 2.3t SE uit 2005 met 280 k laten tunen 2jaar geleden door Gijs, ( geen dag spijt gehad,en nog geen enkel probleem gehad)
Natuurlijk moet het onderhoud goed zijn,, als je bij 1 van bovengenoemde tuners het laat doen, weet je zo goed als zeker dat het ok is,ook zij lopen eerst de auto na.
Is de auto niet goed onderhouden of moeten er slangetjes e.d vervangen worden,doen daarna rij je alleen nog met een grijns van oor tot oor rond.
Succes.
Natuurlijk moet het onderhoud goed zijn,, als je bij 1 van bovengenoemde tuners het laat doen, weet je zo goed als zeker dat het ok is,ook zij lopen eerst de auto na.
Is de auto niet goed onderhouden of moeten er slangetjes e.d vervangen worden,doen daarna rij je alleen nog met een grijns van oor tot oor rond.
Succes.