Green Giants voor Classic 900

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Green Giants voor Classic 900

Bericht door Niels83 » wo 18 nov, 2015 17:31

Oké, ik wil de injectoren van mijn 900 aanpakken. Ik heb al T5.5 en nu de rode injectoren van de 9000 Aero, maar die hebben 350cc. Ik heb in mijn 9³ Deka 630's zitten, maar dat lijkt mij een beetje overkill in de 900. Die hoeft niet boven de 250pk te komen ten slotte.

Weet iemand of de gewone Bosch Green Giants die je ook voor de 9³ zou kopen in de 900 classic zullen passen?

Overige tips wellicht? Groot voordeel van de Green Giants is dat ze letterlijk een vijfde kosten van de Deka 630's :roll:

Hier even een lijstje van veel gebruikte injectoren en hoeveel cc die hebben:
  • 9000 Aero Red (part#: 0280150431) 350cc
    Bosch Green Giants 440cc
    Siemens Deka 630cc
    Siemens Deka 875cc

stefanR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Green Giants voor Classic 900

Bericht door stefanR » wo 18 nov, 2015 23:41

Ik dacht dat die std rode injectoren makkelijk 250pk aankonden?

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » wo 18 nov, 2015 23:53

Die injectoren Niels kunnen prima richting de 270 pk... Lijkt mij in ieder geval geen enkel probleem. Behalve als je natuurlijk in de toekomst meer vermogen zou gaan willen draaien of niet de max van je injectoren wil vragen.

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » do 19 nov, 2015 0:14

Oké. Ik vraag het omdat m'n tune in at5 suite aangeeft dat ik op 130% zit van de capaciteit van m'n injectoren. Dus ik dacht ik ga een stap omhoog te gaan.

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » do 19 nov, 2015 0:45

Niels83 schreef:Oké. Ik vraag het omdat m'n tune in at5 suite aangeeft dat ik op 130% zit van de capaciteit van m'n injectoren. Dus ik dacht ik ga een stap omhoog te gaan.
Dat klopt helemaal. Verklaring hiervoor kun je onder andere vinden in de VE map.

Sebusta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Sebusta » do 19 nov, 2015 9:20

Heeft volgens mij te maken met dat t5 suite niet de goede pk's en nm's berekent. Kijk maar in je dynograph. Dan zie je bij tuning met andere turbo heel vaak dat er niks van klopt. Veel te hoog koppel en pk en injectoren gaan dan vaak over de 100% heen. Verander je bij firmware settings je turbo weer in een standaard gt25 bijv. dan gaan je injectoren ook omlaag. Terwijl er in de VE map niks veranderd is.

Ik zou voor de zekerheid een afr meter erin zetten zodat je zeker weet dat dat goed is. Maar injectoren moet 250pk makkelijk aankunnen.

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » do 19 nov, 2015 11:07

DionHPT schreef:Dat klopt helemaal. Verklaring hiervoor kun je onder andere vinden in de VE map.
Ja, thanks. Maar ik wil het niet zozeer verklaren, ik doe het al een paar jaar ;) Ik weet wat er met de tune aan de hand is, heb hem zelf gebouwd :-P+ Maar ik wil dat mijn injectoren het bij kunnen houden. Het wordt nog wel door meer zaken beïnvloed, zoals je MAP-barsensor. Zoals door Sebusta aangegeven zijn er nog meer oorzaken die er invloed op hebben.

Maar goed, ik wilde dus zeker weten dat de rode injectoren voldoende zijn, omdat T5 niet goed berekent. Had zelf voor de zekerheid dus de groene injectoren overwegen.

Thanks voor de input mannen. Ik ga dus geen geld uitgeven aan injectoren ;)

Plaats reactie