Tunen 1,8 t stage ..

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
fuga
Geregistreerd lid

Tunen 1,8 t stage ..

Bericht door fuga » zo 12 jul, 2015 21:26

Tunen van de Saab, iedereen bekend en volgens mij begint het gros met de upgrade van 150/175 pk naar +/- 210 pk.

Nu denk ik er al een tijd overna om van stage 0 naar een tune + injectoren aanpassing te gaan.

Word dat vaker gedaan dan ik denk, en is het een aan te raden upgrade of juist niet?

Gr alex

DionHPT
Geregistreerd lid

Re: Tunen 1,8 t stage ..

Bericht door DionHPT » zo 12 jul, 2015 22:17

Hallo Alex,

Daar voor kun je onder andere bij mij terecht! Je kan in theorie met je 1.8t naar 225 pk. Ik heb deze week een auto op de bank gehad die na deze tune 198 pk op de wielen deed, op 102 van de Aral overigens, met 95 o.i.d. haal je mindere resultaten.

Ook tunen naar meer vermogen met andere injectoren is mogelijk, wel zijn de mogelijkheden relatief beperkt bij een sport sedan zonder de turbo/downpipe aan te passen. Wat je kan doen is naar 14t turbo gaan van een aero, icm. andere injectoren. Dan kan je richting de 260 pk. Wel vindt ik als ik heel eerlijk ben de stage 1 al een geweldig rijdende auto zonder de nadelen van een grotere turbo.

stefanR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door stefanR » ma 13 jul, 2015 8:02

fuga schreef:Tunen van de Saab, iedereen bekend en volgens mij begint het gros met de upgrade van 150/175 pk naar +/- 210 pk.

Nu denk ik er al een tijd overna om van stage 0 naar een tune + injectoren aanpassing te gaan.

Word dat vaker gedaan dan ik denk, en is het een aan te raden upgrade of juist niet?

Gr alex
Zeker aan te raden. Stage 1 is al een genot om mee te rijden maar let op tunen is verslavend!
Je wilt alsmaar meer [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES].
Software icm grotere injectoren moet je bij de ss dacht ik naar 230a240pk brengen.

fuga
Geregistreerd lid

Bericht door fuga » ma 13 jul, 2015 22:24

Een grotere turbo en of een DP is mij nog even teveel van het goede, wie weet ooit. Het liefst andere injectoren om net iets meer vermogen te hebben dan een standaard tune.
Hoe reageert de koppeling op zo'n pak vermogen erbij? Gaat het verbruik ook iets omhoog bij een gelijke rijstijl?

Bedankt voor jullie reacties!

Gr Alex

kristian-ruizenaar
Donateur
Donateur

Bericht door kristian-ruizenaar » ma 13 jul, 2015 23:13

Als je meer vermogen hebt, ga je het ook gebruiken.. dus als het je lukt om je rechter voet in bedwang te houden dan verbruik je minder ;)
Je koppeling die houdt het niet zo heel lang verwacht ik...

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » di 14 jul, 2015 13:04

fuga schreef:Een grotere turbo en of een DP is mij nog even teveel van het goede, wie weet ooit. Het liefst andere injectoren om net iets meer vermogen te hebben dan een standaard tune.
Hoe reageert de koppeling op zo'n pak vermogen erbij? Gaat het verbruik ook iets omhoog bij een gelijke rijstijl?

Bedankt voor jullie reacties!

Gr Alex
Verbruik gaat eigenlijk bij mijn klanten meestal omlaag met 0,4 a 0,5 liter gemiddeld op de 100 km. Met andere injectoren kom je eigenlijk al wel in het bereik dat je ook een andere turbo moet gaan kiezen want je zit toch wel richting de max dat je kan bereiken met de standaard turbo. Mocht je per se willen kun je voor 630cc deka's gaan deze zijn relatief goedkoop te krijgen alleen vindt ik ze persoonlijk niet altijd even mooi linear bij stationair. Dan zou ik ook opteren voor een BSR luchtfilter kit of een Aero luchtfilterbox om daar in ieder geval iedere beperking weg te halen. Dan ga je richting de 235/240pk maar zit je echt op de max van je turbo!

Plaats reactie