Turbinehuis van turbo wil niet los, tips?
-
Foll
- Geregistreerd lid
Turbinehuis van turbo wil niet los, tips?
Ik ben bezig met een Garrett T3 van een vroege 9000. Nu wil ik het turbinehuis eraf halen, dus alle boutjes gelost, maar hij zit muurvast. Het flesje kruipolie is inmiddels bijna leeg, heb de kruipolie tussen de pogingen door ook genoeg tijd gegeven (soms een half uur, soms een dag en soms zelfs een paar weken). Heel veel harder tikken met de hamer durf ik niet omdat het tot nu toe een nagenoeg scheurvrij turbinehuis lijkt. Heeft iemand misschien een goede tip?
-
maikel2.0t
- Geregistreerd lid
Re: Turbinehuis van turbo wil niet los, tips?
Brander erop voorzichtig en niet op een punt houden:) zou je kunnen probere iig succes foll 
-
joachiem
- Geregistreerd lid
met een nylon hamer gewoon rammen...die dingen kunnen wel wat hebben.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik krijg de jouwe wel kapot met een nylon hamer hoor.joachiem schreef:met een nylon hamer gewoon rammen...die dingen kunnen wel wat hebben.
-
Foll
- Geregistreerd lid
Haha
Maar bedankt voor de tips! Ik zal eens kijken of ik hier thuis een brandertje heb, anders even ergens anders proberen. Nylon hamer (ipv een stalen) is een goed plan. Draaien heb ik ook geprobeerd, geen beweging in te krijgen helaas. Die dingen zitten wel vaker goed vast, maar zo'n lastige slak als deze heb ik nog niet eerder gehad
. Nylon hamer, draaien, brander, ik ga het allemaal (weer) proberen, wordt vervolgd..
Maar bedankt voor de tips! Ik zal eens kijken of ik hier thuis een brandertje heb, anders even ergens anders proberen. Nylon hamer (ipv een stalen) is een goed plan. Draaien heb ik ook geprobeerd, geen beweging in te krijgen helaas. Die dingen zitten wel vaker goed vast, maar zo'n lastige slak als deze heb ik nog niet eerder gehad
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Zit er niet toevallig nog een borgring tussen? 
-
Foll
- Geregistreerd lid
Dat zou wat zijn haha.. Maar nee, alleen de 6 boutjes met de 3 klemplaatjes 
-
Foll
- Geregistreerd lid
Het is gelukt! Even mee naar school genomen en een poging gedaan.. Brander erop, turbinehuis tot 300 graden opgestookt en toen kon ik 'm eraf draaien