Het "gevaar" van tuning is dat er steeds overlap is.
Je hebt nu stage1.
Als je wilt weten wat nu het meeste fun geeft: downpipe
Echter de overlap van stage 1 is een sterkere koppeling
De overlap van stage 3 de downpipe is betere remmen en alu intercooler
Meer vermogen vraagt om een betere wegligging en remmen. Meer power vraagt om zaken die de de boel beschermen; alu intercooler.
Zoals remmels al zei, gezien het geld en risico zou ik stoppen bij 3" dp en stage 3 en vervolgens mijn geld aan 314mm remmen, alu en koppeling uitgeven. Zo'n brace boven de veerpoten is leuk, Fokko1 komt binnenkort met een mooie uit. De meningen wat het effect betreft is onderwerp van discussie.
Succes en pas op het is verslavend
(Maar ik raad je serieus aan weg blijven van injectoren. Dat soort tuning ga je niet voldoende merken in Nederland, of trek je door naar de 5500 toeren in iedere versnelling. De meesten rijden op koppel als je die duw bedoelt. Je versnellingsbakbak is dan wel een risico want je 1-2 wordt meer belast. Volgens mij ben je nog lang niet aan toe en wanneer rij je 250 als je zoals je zegt de boel graag heel wil houden)
Edit: ik rij op -11t standaard turbo, alu Ic, versterkte koppeling, 3cm verlaagd eibach/bill, 3" downpipe. 314mm remmen, andere injectoren (eerst deka toen green giants) et cetera.
Maar achteraf had ik misschien gekozen om ipv de injectoren een 14t turbo te plaatsen icm de 3" dp. Dat geeft al een rap karretje op. Zeker zoals je zelf aan geeft dat je alles comfortabel wil houden. (Maar dan zou ik na de 3" als stoppen met pk's en nm's. Wel die eibach b6 met 2cm verlagen, rijdt strakker... O Well je moet gewoon naar de meetings komen..