Iemand ervaring met deze achter/onder brace voor 9-3 sport?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Iemand ervaring met deze achter/onder brace voor 9-3 sport?

Bericht door ZSR » zo 17 nov, 2013 12:50

http://m.ebay.nl/itm/321112871780" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand met een 9-3 sport (estate) ervaring met een vergelijkbare achter onder brace?

Lijkt mij dat dit bij de estate misschien iets kan toevoegen, wat minder rollen in de bocht of zo?
Maar... 8)
Bij verlaagde auto geen schraap geluiden?
Minder bodyrol? Pro en cons?

Ben benieuwd. (Oh en ja in wit? Jakkes :mrgreen: )

Ps er is ook nog een midden en voor onder brace... Beetje te gortig voor daily driving

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Iemand ervaring met deze achter/onder brace voor 9-3 spo

Bericht door millerman » zo 17 nov, 2013 18:06

Zo'n brace voor de 9-5 heb ik ooit besteld, zelfde merk. Meteen teruggestuurd, ding was al gebogen door de verzending. Dus ik had weinig vertrouwen meer in het gebruikte materiaal. Daarnaast was bij de 9-5 de bevestiging op afzonderlijk bewegende delen. Op Amerikaanse Saabfora stonden ervaringen met brekende braces doordat de bevestigingspunten afzonderlijk andere kanten op bewogen.

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » zo 17 nov, 2013 18:45

Dank voor de tip!!

Hmmm, was van plan om deze bij Jelmer te laten maken. Die last goed met tig en ik wil ook dat het niet te veel onder de auto uitsteekt.
Dus de ebay verkoper gaat het so wie so niet worden.

Lijkt me dat het ook niet pp bewegende delen gemonteerd moet worden. Vraag me ook af of de op het plaatje getoonde bevestiging (onder de tank) de beste plek is voor verstijfing/anti rol brace..

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » zo 17 nov, 2013 19:25

Als je toch custom werk gaat laten doen, kun je beter gewoon de wagen op de brug zetten. Kijk samen naar de onderkant, dan weet hij je vast wel te vertellen met welke punten hij iets zou kunnen. Dan kun je samen kijken hoe je daar een brace van zou kunnen maken.

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » ma 18 nov, 2013 0:43

Als ik zou moeten kiezen voor een brace zou ik eerder iets plaatsen bij de voortrein, de achterwielen hobbelen er wel achteraan. De voorste moeten alles overbrengen met als gevolg dat het allemaal "vervormt".

Overhellen ga je er zowieso niet mee verminderen, alleen vorm vastheid.

Ik zou mijn centjes eerder in dikke sway bars steken.

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » ma 18 nov, 2013 9:59

@max zoiets?
http://performance-suspension.eibach.co ... /sway_bars" onclick="window.open(this.href);return false;

Tja zo voelt het ook wel een beetje:" de achterwielen hobbelen er wel achteraan" :-)
Volgens mij heb ik de dikste standaard saab set eronder 25 en 19mm.
En ik hoor er eigenlijk nooit iemand over in de 9-3 sport hoek. In de 9-3og was het bijna standaard extra bar achterin.
Geen idee of er sets zijn voor de saab.

Dank iedereen voor de gegeven tips en waarschuwingen!!

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 18 nov, 2013 11:06

heb net even dat filmpje van eibach aangeklikt... die voice-over klinkt alsof hij elke dag een pakje shag en flesje whiskey consumeert :-P+ Dit is nou een echte bruine zware stem.

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » ma 18 nov, 2013 14:20

Dat komt omdat een stock 9-3OG de zelfde wegligging heeft als een natte krant :-P+ en dit bij de SS niet het geval is (vind ik). Kijk is in de opel hoek, wellicht is er het een en ander uitwisselbaar.

Misschien maar gewoon een BMW gaan rijden :lol:.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 18 nov, 2013 14:43

Style&Co schreef:heb net even dat filmpje van eibach aangeklikt... die voice-over klinkt alsof hij elke dag een pakje shag en flesje whiskey consumeert :-P+ Dit is nou een echte bruine zware stem.
De 'golden voice' wat commercials betreft, niet? Ik herken de stem wel van andere amerikaanse reclames.. Maar goed, dit gaat een beetje :offtopic:

Plaats reactie