Tunen 2.0TTiD
-
dpdietvorst
- Donateur (2x)

Tunen 2.0TTiD
Na een search op internet ben ik geen tune mogelijkheid van het 2.0TTiD blok (zoals gemonteerd in de NG9-5) tegengekomen, anders dan Ziptuning. En da's voor mij een no go.
Is het blok te kort geleverd en dus zo minimaal verkocht dat het voor de tuningmarkt onvoldoende interessant is om een chipkuurtje aan te bieden?
Of zou je dit via Opel (haaarghhh) kanalen moeten doen?
Is het blok te kort geleverd en dus zo minimaal verkocht dat het voor de tuningmarkt onvoldoende interessant is om een chipkuurtje aan te bieden?
Of zou je dit via Opel (haaarghhh) kanalen moeten doen?
-
iluvsanela
- Donateur (2x)

Re: Tunen 2.0TTiD
Volgens mij is G-Ice er wel mee bezig, laatst zocht hij mensen met TIDs en TTIDs.
viewtopic.php?f=22&t=121411&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=22&t=121411&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Injectie
- Moderator
BSR heeft vorige week tuning uitgebracht voor de 9-5 NG zoals Style&co die heeft. kan me effe uit het hoofd niet herrinneren welke motorisering er in de zijne ligt.
-
dpdietvorst
- Donateur (2x)

2.0TiD
Daar heeft Hirsch o.a. ook een oplossing voor. Alle gerenommeerde tuners hebben de 2.0TTiD echter vooralsnog niet in hun bestand opgenomen.
@iluvsanela; dat topic ging over de 1.9's zoals geleverd in de 9-3 en vorige 9-5. De 2.0 schijnt een heel ander blok te zijn.
Daar heeft Hirsch o.a. ook een oplossing voor. Alle gerenommeerde tuners hebben de 2.0TTiD echter vooralsnog niet in hun bestand opgenomen.
@iluvsanela; dat topic ging over de 1.9's zoals geleverd in de 9-3 en vorige 9-5. De 2.0 schijnt een heel ander blok te zijn.
-
iluvsanela
- Donateur (2x)

Sorry, klopt nu je het zegt!
Ging er automatisch van uit dat je een 1.9TTID had, heb eroverheen gelezen
Ging er automatisch van uit dat je een 1.9TTID had, heb eroverheen gelezen
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Deze tuner schijnt er wel want mee te doen: http://www.atm-chiptuning.com/chiptuning/saab/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Mijn auto heeft een 160pk 2.0 tid (met automaat)... Ander verhaal dus als een TTid met handbak
Ben wel benieuwd naar wat BSR ontwikkeld heeft.
Ben wel benieuwd naar wat BSR ontwikkeld heeft.
-
dpdietvorst
- Donateur (2x)

@carlsson; ATM had ik inderdaad ook gevonden. Ken het bedrijf niet, maar iets in me zegt om eerder bij de 'gerenommeerde' SAAB tuners als Hirsch, Abott, Maptun en BSR te blijven.
In den beginne zal ik de auto zeker niet laten tunen, vermoed dat ik op termijn wel wat meer peper zou willen uitproberen. Vraag me echter af of, wegens beperkte levering TTiD, de gerenommeerden het in hun programma op gaan nemen.
In den beginne zal ik de auto zeker niet laten tunen, vermoed dat ik op termijn wel wat meer peper zou willen uitproberen. Vraag me echter af of, wegens beperkte levering TTiD, de gerenommeerden het in hun programma op gaan nemen.
-
dpdietvorst
- Donateur (2x)

KCP doet er nu wel wat mee (ondanks dat het nog geen 5 december is, alvast een rijmpje);
http://www.kcperformance.eu/nl/article/ ... 10?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat zijn de ervaringen met KCP? Hebt het idee dat er wel een goede filosofie achter dit bedrijf zit.
http://www.kcperformance.eu/nl/article/ ... 10?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat zijn de ervaringen met KCP? Hebt het idee dat er wel een goede filosofie achter dit bedrijf zit.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Koppeltoename van 400Nm naar 470 Nm, dat is geen winst van 119% maar 19% 
-
dpdietvorst
- Donateur (2x)

Maar dan zijn we nog niet bij mijn vraagstelling...
-
dpdietvorst
- Donateur (2x)

O.T.
Heb al wel een mailtje eraan gewijd richting KCP. Ben een klein beetje huiverig m.b.t. de beperkte hoeveelheid 9-5's met dit type motorisering (is dit specifiek Saab of stock GM) op de markt en dus de ervaring met het kietelen van de software, overigens zonder het bedrijf te wantrouwen. Daarbij heb ik nog 1 jaar volle garantie op de auto, en dat ga ik denk ik niet ondermijnen met een tune actie.
Heb al wel een mailtje eraan gewijd richting KCP. Ben een klein beetje huiverig m.b.t. de beperkte hoeveelheid 9-5's met dit type motorisering (is dit specifiek Saab of stock GM) op de markt en dus de ervaring met het kietelen van de software, overigens zonder het bedrijf te wantrouwen. Daarbij heb ik nog 1 jaar volle garantie op de auto, en dat ga ik denk ik niet ondermijnen met een tune actie.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Die bi-turbo dieselaar daar werken naast Saab, ook Opel/Vauxhall en b.v. Lancia mee. In de Cadillac ATS schijnt die motor ook te komen.
Ging vroeger om de 1.910 cc, (o.a. Saab 9.3 Sport) maar later ook om een met 1 mm opgeboorde modernere variant. Ook bekend als de 2.0 CDTI Bi-turbo uit de Opel Insignia en later ook de Cadillac ATS.
Bi-turbo systeem is van Borg-Warner. Vermogen loopt van 180 pk tot 195 pk in de ATS.
Dus wie een 2.0 CDTI Bi-turbo kan tunen die moet ook met een Saab 9.5 met dezelfde motor uit de voeten kunnen.
Van wie heb je nog een garantie op jou Saab, is dat een betrouwbare partij, dan kun je het beste misschien nog ff wachten met de tuning.
Ging vroeger om de 1.910 cc, (o.a. Saab 9.3 Sport) maar later ook om een met 1 mm opgeboorde modernere variant. Ook bekend als de 2.0 CDTI Bi-turbo uit de Opel Insignia en later ook de Cadillac ATS.
Bi-turbo systeem is van Borg-Warner. Vermogen loopt van 180 pk tot 195 pk in de ATS.
Dus wie een 2.0 CDTI Bi-turbo kan tunen die moet ook met een Saab 9.5 met dezelfde motor uit de voeten kunnen.
Van wie heb je nog een garantie op jou Saab, is dat een betrouwbare partij, dan kun je het beste misschien nog ff wachten met de tuning.
-
dpdietvorst
- Donateur (2x)

Garantie van dealer, zeker een betrouwbare partij. Denk inderdaad om daarom te wachten.
Had inderdaad al een donkerbruin vermoeden over bi-turbo en GM connectie, thanks voor de uitleg.
Had inderdaad al een donkerbruin vermoeden over bi-turbo en GM connectie, thanks voor de uitleg.