Gas blijft hangen, levensgevaarlijk! (filmpje) - valse lucht
-
EdjeK
- Geregistreerd lid
Re: Gas blijft hangen, levensgevaarlijk! (filmpje) - valse l
Als hij uit zichzelf wegrijdt zonder gas in te trappen op dezelfde manier als dat hij zou accelereren als je met het gaspedaal intrapt , dan kun je een lek wel uitsluiten
Een lek van een rubbertje of een pakking is niet groot genoeg om vermogen te leveren als je het gaspedaal niet intrapt.
Onbelast kan de motor wel toeren gaan maken als er een lek in de inlaat zit.
Gkh zou het natuurlijk ook nog kunnen zijn , maar ik denk toch dat er iets is gebeurd met de ECU
Een lek van een rubbertje of een pakking is niet groot genoeg om vermogen te leveren als je het gaspedaal niet intrapt.
Onbelast kan de motor wel toeren gaan maken als er een lek in de inlaat zit.
Gkh zou het natuurlijk ook nog kunnen zijn , maar ik denk toch dat er iets is gebeurd met de ECU
-
tbusquet
- Geregistreerd lid
Heb geen oplossing, maar wel heerlijk droog commentaar bij het filmpje. Hij wil gewoon racen! Sorry je hebt er niets aan.
Hoe wordt de throttle geregeld bij je auto? Neem aan dat het gaspedaal een gasklep bedient?
Hoe wordt de throttle geregeld bij je auto? Neem aan dat het gaspedaal een gasklep bedient?
-
AlexJ
- Donateur

Thx Edje, goeie tips van jou, kan ik zeker veel mee!
Correct, bij mijn weten is de T5 gewoon heel ouderwets: Gaspedaal met kabel aan het gasklephuis. Gaspedaal in, klepje open.
Ecu hangt nu al tijdje los, vanavond eens ff terug aan koppelen. Zoniet, dan mag ik morgen door de sneeuw en ijs met de groene vw polo 1.4 zonder winterbanden. Drama
Oja, als er iemand verder nog een slimme tip heeft, hoor ik het graag!
Correct, bij mijn weten is de T5 gewoon heel ouderwets: Gaspedaal met kabel aan het gasklephuis. Gaspedaal in, klepje open.
Ecu hangt nu al tijdje los, vanavond eens ff terug aan koppelen. Zoniet, dan mag ik morgen door de sneeuw en ijs met de groene vw polo 1.4 zonder winterbanden. Drama
-
tbusquet
- Geregistreerd lid
AlexJ schreef:Thx Edje, goeie tips van jou, kan ik zeker veel mee!
Correct, bij mijn weten is de T5 gewoon heel ouderwets: Gaspedaal met kabel aan het gasklephuis. Gaspedaal in, klepje open.![]()
Ecu hangt nu al tijdje los, vanavond eens ff terug aan koppelen. Zoniet, dan mag ik morgen door de sneeuw en ijs met de groene vw polo 1.4 zonder winterbanden en bevroren ruiten aan de binnenkant. Drama auto![]()
Airflow meter wel goed?
Het automatisch gas geven lijkt wel redelijk su tiel te gaan, alsof hij zichzelf aan het 'inleren' is.
-
AlexJ
- Donateur

Ja vanmorgen wel. Inmiddels is het zo:
- starten, stationair 1000rpm, niks aan de hand
- gas in, even kort en direct los, motor naar 1400rpm.
- in plaats van dat de toeren weer naar 1000rpm gaan, schiet de toeren omhoog naar 3000rpm. Hier blijft het een seconde of 20 hangen, en dan langzaam weer naar 1000rpm.
Inleren? Dat dacht ik ook, maar dan zou t heel vreemd zijn dat ik dit de vorige 2x niet had...
Qua achterhalen (mogelijke) oorzaak nog even de volgende toevoeging:
Gisteren trouwens geprobeerd om via de t5 canflasher de ECU uit te lezen. Ging natuurlijk niet werken met de combiadapter, maar ik had m'n hersens even binnen laten liggen
. Vervoglens via t5suite verbinding gelegd met de ecu (contact aan, motor uit). De aangepaste BIN (ingeleerde / adapted) uitgelezen. Vervolgens de BIN file (onaangepaste) uitgelezen. t5 suite geeft ook aan dat dit resulteerd in een reset van de geadapteerde waardes. Ik hoorde na het uitlezen 'klik', volgens mij van onder de kap. Ik dacht 'zal wel horen', want ik had nog nooit eerder in de auto de ECU uitgelezen. Vanmorgen dus problemen, en dat had ik niet verwacht. Zou ik toch iets in de war hebben gebracht door mijn ge-experimenteer? (De bin file die ik had uitgelezen (de niet aangepaste bin, de gene die dus zorgde voor de reset en de 'klik', die heb ik vergeleken (binary compare) met de bin file die ik had uitgelezen op mijn bureau (dus uit de auto, ECU open, combi adapter aansluiten op de ECU, ECU onder stroom op de juiste pinnen, en uitlezen), en daar zat geen verschil tussen. Kortom, het uitlezen was wel succesvol).
- starten, stationair 1000rpm, niks aan de hand
- gas in, even kort en direct los, motor naar 1400rpm.
- in plaats van dat de toeren weer naar 1000rpm gaan, schiet de toeren omhoog naar 3000rpm. Hier blijft het een seconde of 20 hangen, en dan langzaam weer naar 1000rpm.
Inleren? Dat dacht ik ook, maar dan zou t heel vreemd zijn dat ik dit de vorige 2x niet had...
Qua achterhalen (mogelijke) oorzaak nog even de volgende toevoeging:
Gisteren trouwens geprobeerd om via de t5 canflasher de ECU uit te lezen. Ging natuurlijk niet werken met de combiadapter, maar ik had m'n hersens even binnen laten liggen
-
EdjeK
- Geregistreerd lid
Om een lek aan de inlaat nog verder uit te sluiten kun je met stationair lopende motor op diverse inlaat delen ,aansluitingen met remmenreiniger spuiten.
Loopt het toerental op heb je alsnog een lek aan de inlaat.
Loopt het toerental op heb je alsnog een lek aan de inlaat.
-
9000-95
- Donateur

Met uitlezen onder het rijden gaat het wel eens mis, heb ik ook eens gehad. Als ik me goed herinner was ik toen de sram aan het downloaden, had haast dus vast aangereden, na 100 meter valt de boel ineens stil. Niet meer te starten. Oude sram die ik nog op de laptop had teruggeschreven, starten lopen. Dus kennelijk is mogelijk dat er wat omvalt in de ram als je wat erg enthousiast aan het canbussen gaat terwijl de ecu druk is met andere zaken.
De oplossing zou in dat geval zijn sram terugschrijven of gewoon even de spanning eraf, dan pakt-ie weer de bin uit de flash en die zou onaangetast moeten zijn.
De oplossing zou in dat geval zijn sram terugschrijven of gewoon even de spanning eraf, dan pakt-ie weer de bin uit de flash en die zou onaangetast moeten zijn.
-
AlexJ
- Donateur

Opgelost! Ecu was dus foutief gereset door t5suite!
Ik sta er nog steeds van te kijken dat dit zo'n gedrag aan de auto veroorzaakt, maar gelukkig is het opgelost!
Thx voor het meedenken iedereen!
Ik sta er nog steeds van te kijken dat dit zo'n gedrag aan de auto veroorzaakt, maar gelukkig is het opgelost!
-
tbusquet
- Geregistreerd lid
Pfff gelukkig man, software kan rare dingen doen.AlexJ schreef:Opgelost! Ecu was dus foutief gereset door t5suite!
Ik sta er nog steeds van te kijken dat dit zo'n gedrag aan de auto veroorzaakt, maar gelukkig is het opgelost!![]()
-
arnemuiden
- Geregistreerd lid
euhmm.. Help :p ?
ik heb sinds vorige week zaterdag hetzelfde probleem.. heb alleen niks aan mn auto veranderd.
probleem is echter precies zoals op je filmpje Alex.
wat kan ik hier aan doen ?
thnx alvast!
ik heb sinds vorige week zaterdag hetzelfde probleem.. heb alleen niks aan mn auto veranderd.
probleem is echter precies zoals op je filmpje Alex.
wat kan ik hier aan doen ?
thnx alvast!
-
nastydrive
- Donateur (2x)

Gasklephuis schoonmaken als eerste
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Gooi de accu pool er eens een halfuurtje af 
-
EdjeK
- Geregistreerd lid
Geen losse slangetjes? (Meestal een check-engine lampje)
Gaskabel komt goed terug , geen rafels aan de kabel?(controleren bij gkh)
Als je handmatig gas geeft op het gkh, werkt hij dan wel goed?
Staat het gkh niet in limp-home?
Zowel koude als warme motor problemen hiermee?
Accupool even los is ook een goede inderdaad.
Gaskabel komt goed terug , geen rafels aan de kabel?(controleren bij gkh)
Als je handmatig gas geeft op het gkh, werkt hij dan wel goed?
Staat het gkh niet in limp-home?
Zowel koude als warme motor problemen hiermee?
Accupool even los is ook een goede inderdaad.