Innovate WBL problemen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Innovate WBL problemen

Bericht door evo » vr 19 okt, 2012 17:03

Grrr..... paar dagen geleden heeft mijn WBL setup (Innovate LC-1) er de brui aan gegeven ;-|+

Afbeelding Afbeelding
Hierboven mijn setup

Heeft het altijd netjes gedaan maar sprong opeens (tijdens normaal rijden) eerst op "full rich" (AFR 7.4 oid) en de LED ging knipperen.
Na een paar uur stil te hebben gestaan en gestart te hebben leek hij het weer even goed te doen (LED normaal knipperen voor verwarming en daarna het gebruiklijke rijke "warm draai mengsel") maar hield er na een minuut of wat toch weer mee op... AFR 7.4....

Nu knippert de LED ook niet meer bij het starten (blijft dus altijd uit) en blijft de meter strak op de 7.4 staan (geen signaal...)

Weet iemand hier wat dit zou kunnen zijn?
1. Is de O2 sensor overleden?
2. Is de controller overleden?

Ik ben wezen zoeken naar O2 sensoren. De originele lijkt de Bosch 0 258 007 057, weet iemand of je er ongestraft ook de Bosch 0 258 007 351 op kunt aansluiten? Volgens mijn automaterialen zaak zijn ze uitwisselbaar, de ene heeft echter een langere levensduur en kabel... (beide in mijn geval wel handig...)

Iemand hier bekent mee?

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Innovate WBL problemen

Bericht door evo » vr 19 okt, 2012 19:34

Innovate bevestigt de mogelijkheid om die andere O2 sensor te gebruiken. Goed nieuws...

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » za 20 okt, 2012 11:13

Als je eens langskomt kunnen we alle onderdelen uitwisselen om te zien wat er defect is.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 20 okt, 2012 11:19

Thanks, Doen we! Ik PB je wel even over hoe en wanneer.

Btw, heb jij toevallig een een computer met seriele poort om in de Innovate "computer" te komen? Ik niet namelijk... en anders kan ik dat nog even aan ons holle bolle Gijsje vragen :D

Lateur!

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » za 20 okt, 2012 12:45

Ik ga vanmiddag de kabelboom van de TDC verleggen (onder voorbehoud van ineens leukere dingen verzinnen om te doen) dus ik ben thuis mocht je m'n laptop willen lenen.
Biertjes staan ook koud!

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 20 okt, 2012 13:32

Hmmm.... Aantrekkelijk! Eerst nog wat hout hakken, dan zal ik het de baas voorleggen... :)

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

berta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door berta » za 20 okt, 2012 13:47

MMMMM lekkere kouwe biertjes.
Haha kan ik ook iets posten in 'n tunings-topic :lol:

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » zo 21 okt, 2012 14:27

Vervelend! Het zijn toch geen goedkope sensortjes!
Waar zit jouw sensor?

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » zo 21 okt, 2012 16:20

ik zou gewoon eens even de multimeter pakken en de lambda ouderwets door meten dan weet je wat je er van een slinger in de kliko kunt geven! :wink:

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 21 okt, 2012 18:16

Hmmm... ja... multimeter was er al aan te pas gekomen. Maar gisteren, na 'em aan de laptop gehangen te hebben (bedank G-ice) werd mijn vrees bevestigd. De LC-1 is kaduuc ;-(+

Nu is de O2 Sensor nog wel te doen, althans goedkoper dan een LC-1 oid... dus balen, maarja, je moet wat... Gelukkig had ik mijn 9-3-tje net zover dat ie acceptabel op e85 opstart (geen SAAB BioPower maar "eigenfabrikaat" e85 software) dus ik kan wel even zonder WBL, maar zal er toch meteen een nieuwe bestellen. En dan incl. die andere Bosch sensor, want die heeft een langere kabel (150cm tov 75cm). Ik denk namelijk dat mijn LC-1 er zo vroeg de brui aan heeft gegeven omdat ie toch "iets" te warm werd... :( en met die langere kabel kan ik 'em makkelijk ergens koeler plaatsen

Fijn overigens dat Innovate zo snel uitsluitsel gaf over de compabiliteit tussen de sensoren. goeie club :D

Overigens was weer gezellig bij G-ice, Maarten is nog langs gekomen en naast mijn 9-3 gediagnostiseerd te hebben, hebben we ook nog even aan de TDC kunnen werken. Zo zit de accu nu bijv achter, hebben we de zekeringkast in het motorcompartiment verhuisd en hebben we nog wat overtollig balst kunnen afwerpen....

Afbeelding Afbeelding :mrgreen:

Plaats reactie