Air/Fuel ratio
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Re: Air/Fuel ratio
Heeft niks te maken met je cat, sonde zit ervoor (niet na). Dus hij meet hezelfde.
-
BartW
- Geregistreerd lid
Kan er niet goed aan uit dat ie te arm zit... dat wil zeggen dat ie altijd al te arm liep... want ik heb niks gedaan aan de inspuiting... Ik zoek dus overal een boosdoener
Zou het te maken hebben met de egr filter pot (links onderaan in de ruimte waar de apc box zit)? ik heb die weggehaald om plaats te maken voor de openluchtfilter (om plaats te maken voor de bat. (om plaats te maken voor de 3"DP))
Die filterd de dampen van de benzine tank en die laat ze dan ontsnappen via het inlaatspruitstuk...
Zou het te maken hebben met de egr filter pot (links onderaan in de ruimte waar de apc box zit)? ik heb die weggehaald om plaats te maken voor de openluchtfilter (om plaats te maken voor de bat. (om plaats te maken voor de 3"DP))
Die filterd de dampen van de benzine tank en die laat ze dan ontsnappen via het inlaatspruitstuk...
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Dat hij nu te arm loopt wil niet zeggen dat'ie dat altijd gedaan heeft, als S-je zal het mengsel wel prima geweest zijn vermoed ik, want dan is er veel minder turbodruk.
-
windekind
- Donateur

De voorgaande versie van mijn 99T16, LH 2.4/315 cc injectoren/1 barGarrett boostdruk/APC mod/3" downpijp tot eind versnellingsbak/open luchtfilter/FMIC, gaf bij Tovami ca 190 pk aan de wielen met een AFR van iets boven de 13. Pingels werden bijgeregeld door de APC. Brandstof pomp was standaard (130 l/hr-3 bar) net als de FPR (2,8 bar). Dus er is nog hoop Krizzie. Om de AFR op 12 te krijgen heb ik er toen 371 cc injectoren in gestopt ( rode bosch)en een Swedish Dynamics fuel chip en een klap op de FPR.
Wijzigingen sindsdien is nu een 165l/hr-5 bar pomp, aftermarket vrij programmeerbare ECU, FPR 3.3, 630 cc injectoren, 3" downpijp tot midden onder de auto, 1ste overmaat zuigers, gebalanceerde drijfstangen en zuigers, T3/T04E hybride turbo en haal op de sloffen 240 pk aan de wielen met een boostdruk van 1 bar max. Maximum haalbaar vermogen durf ik nog niet aan te beginnen. Ga ik binnenkort wel eens proberen bij Tovami. O ja, AFR 13 onderin tot 12 vanaf 3500 rpm.
Wijzigingen sindsdien is nu een 165l/hr-5 bar pomp, aftermarket vrij programmeerbare ECU, FPR 3.3, 630 cc injectoren, 3" downpijp tot midden onder de auto, 1ste overmaat zuigers, gebalanceerde drijfstangen en zuigers, T3/T04E hybride turbo en haal op de sloffen 240 pk aan de wielen met een boostdruk van 1 bar max. Maximum haalbaar vermogen durf ik nog niet aan te beginnen. Ga ik binnenkort wel eens proberen bij Tovami. O ja, AFR 13 onderin tot 12 vanaf 3500 rpm.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

En ik durfde nu al geen gas te gevenwindekind schreef:...Maximum haalbaar vermogen durf ik nog niet aan te beginnen. Ga ik binnenkort wel eens proberen bij Tovami...
Laat even weten wanneer je gaat dan kom ik misschien wel even langs.
-
windekind
- Donateur

Ok, hoewel het nog wel even kan duren. Mijn tuner is met vakantie nl.
-
BartW
- Geregistreerd lid
Zijn het deze injectoren? http://www.finjector.com/verkkokauppa/c ... ch_resultswindekind schreef:De voorgaande versie van mijn 99T16, LH 2.4/315 cc injectoren/1 barGarrett boostdruk/APC mod/3" downpijp tot eind versnellingsbak/open luchtfilter/FMIC, gaf bij Tovami ca 190 pk aan de wielen met een AFR van iets boven de 13. Pingels werden bijgeregeld door de APC. Brandstof pomp was standaard (130 l/hr-3 bar) net als de FPR (2,8 bar). Dus er is nog hoop Krizzie. Om de AFR op 12 te krijgen heb ik er toen 371 cc injectoren in gestopt ( rode bosch)en een Swedish Dynamics fuel chip en een klap op de FPR.
En waar heb je ze gekocht?
Kan ik deze injectoren (plug en play) wisselen met mijn oranje standard injectoren (1992). Ik vraag het maar , want deze zijn Lucas injectoren dacht ik... en om dan bosch injectoren te steken... compatibel?
Heb er een speektuning fuel chip in zitten nu... is dit voldoende om naar de 12 te gaan met de grotere injectoren en een nieuwe 3bar FPR?
grts
BartW
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Bosch en Lucas injectoren kun je niet uitwisselen helaas.
Daarom is het voor Lucas ook wat lastiger tunen boven de 200pk.
-Betere Brandstofpomp
-FPR
-Injectoren laten reinigen
-evt. Fuelchip
Gaat een fuelchip + hogere brandstofdrukregelaar niet voor teveel brandstof zorgen trouwens?
Daarom is het voor Lucas ook wat lastiger tunen boven de 200pk.
-Betere Brandstofpomp
-FPR
-Injectoren laten reinigen
-evt. Fuelchip
Gaat een fuelchip + hogere brandstofdrukregelaar niet voor teveel brandstof zorgen trouwens?
-
joachiem
- Geregistreerd lid
een fuelchip voor orginele injectoren groen of oranje is max wat je kan doen kwa extra benzine...pomp en fpr kunnen het zat aan!
Je moet dus grote injectoren zien te vinden en de fuelchip custom laten herschrijven op de injectoren...wat dus erg lastig word
Trionic van een 9000/900ng er op bouwen maakt het allemaal stukken makkelijker met tunnen,ontsteking en brandstof+turbodruk regeling kun je dan mooi mee spelen....grote injectoren(red tops) zijn dan ook goed te doen en heb je zat benzine.
verzuipen zal niet snel gaan met een lucas systeem-orgineel injectoren 260cc,heb er eens 315cc injectoren op gehad maar dit gaat natuurlijk niet goed en fuelchip op maat was niet haalbaar(bosch 16v turbo injectie gaat wel beter).
Breedbandsonde in de downpipe met meter er achter zodat je het mengsel lekker kan bekijken(is ook zuiverder dan gewoon een sonde achter in de pijp),
dan een extra injector laten inspuiten waneer het nodig is.Is vrij simpel te doen en werkt gewoon 100%+kost niet al te veel en met een breedbandsonde heb je altijd een goed beeld op je mengsel en kan er niet veel mis gaan!
Binenkort ga ik weer een 5e injector systeem maken op mijn T8 en zal dan eens een duidelijke uitleg en verslag met foto,s en filmpjes maken zodat iedereen dit zelf kan doen.Tuurlijk een breedbandsonde en controller+meter zijn niet goedkoop(circa 260Euro) maar het is super handig als je zelf aan het tunen gaat met oude saabjes want wie rijd er nu elke keer naar een bedrijf waar ze je mengsel meten???
@BartW:als je echt wat wil koop dan een breedband controller(plx ofzo) monteer deze en dan maak ik jou een 5e injector voor de 16v turbo en gaan we deze samen monteren en afstellen....dan kun je wel 1,4bar draaien met goed rijk mengsel met een orgineel mitsu turbo
druk op max 1,1/1,2bar en de juiste 5e injector monteren en afstellen moet dan gebeuren+ontsteking en apc want daar kan je dan ook nog heel wat pk,s en nm,s mee halen!
Je moet dus grote injectoren zien te vinden en de fuelchip custom laten herschrijven op de injectoren...wat dus erg lastig word
Trionic van een 9000/900ng er op bouwen maakt het allemaal stukken makkelijker met tunnen,ontsteking en brandstof+turbodruk regeling kun je dan mooi mee spelen....grote injectoren(red tops) zijn dan ook goed te doen en heb je zat benzine.
verzuipen zal niet snel gaan met een lucas systeem-orgineel injectoren 260cc,heb er eens 315cc injectoren op gehad maar dit gaat natuurlijk niet goed en fuelchip op maat was niet haalbaar(bosch 16v turbo injectie gaat wel beter).
Breedbandsonde in de downpipe met meter er achter zodat je het mengsel lekker kan bekijken(is ook zuiverder dan gewoon een sonde achter in de pijp),
dan een extra injector laten inspuiten waneer het nodig is.Is vrij simpel te doen en werkt gewoon 100%+kost niet al te veel en met een breedbandsonde heb je altijd een goed beeld op je mengsel en kan er niet veel mis gaan!
Binenkort ga ik weer een 5e injector systeem maken op mijn T8 en zal dan eens een duidelijke uitleg en verslag met foto,s en filmpjes maken zodat iedereen dit zelf kan doen.Tuurlijk een breedbandsonde en controller+meter zijn niet goedkoop(circa 260Euro) maar het is super handig als je zelf aan het tunen gaat met oude saabjes want wie rijd er nu elke keer naar een bedrijf waar ze je mengsel meten???
@BartW:als je echt wat wil koop dan een breedband controller(plx ofzo) monteer deze en dan maak ik jou een 5e injector voor de 16v turbo en gaan we deze samen monteren en afstellen....dan kun je wel 1,4bar draaien met goed rijk mengsel met een orgineel mitsu turbo