NGK BCPR6ES-11, lijken toch nog goed maar rose???

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: NGK BCPR6ES-11, lijken toch nog goed maar rose???

Bericht door evo » ma 11 jun, 2012 9:33

AR schreef:Wat heb je gedaan, en hoe oud zijn deze?...
Ik had ze alle vier te los staan, vandaar de kool langs de draad. Ze gingen er nog wel goed uit gelukkig.

Zoals gezegt zaten ze er wat lang in ik gok zo'n 40 a 50 k :roll:

Ik denk dat het een "donkere" variant (meer oker dan geel) van "high speed glazing" is. D'r zitten nu weer 7'jes in, ik zal deze 'ns beter in de gaten houden... (zei die...).

Maar als iemand er anders over denkt?

Misschien dat ik toch naar 8'jes moet, maar ik weet niet hoe die zich houden onder bij mijn "cruizen"/lage belasting.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » ma 11 jun, 2012 14:29

Mag je gerust uittesten, mijn 8'jes hebben er 8k opzitten. Ik heb ze eruit gehaald door continue slechte koude starts.
Wel lekker lage knock, maar geen merkbaar verschil met 7'jes buiten de rommelige koude start. Heb er destijds zelfs een topic aan gewijd. Startproblemen verdwenen met het monteren van 7'jes.

Misschien dat 'ie in jouw setup beter presteert, van mij mag je ze zo hebben.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 11 jun, 2012 22:27

Garrett schreef:Mag je gerust uittesten... Misschien dat 'ie in jouw setup beter presteert, van mij mag je ze zo hebben.
Thanks, maar d'r is al een setje onderweg. Op bougies ga ik niet beknibelen.

@AR: op welke gap heb je ze staan? Ik zit eraan te denken om ze wat krapper dan 1.1 te zetten...
Mijn wastegate actuator met "1bar veer" lijkt 't aardig te doen :mrgreen: .............klikerdeklik :twisted:

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » ma 11 jun, 2012 23:05

Even uit mijn hoofd op 0.8 of 0.9, bijna geen misfires en merkbaar minder last van Knk op E95 tegenover de BCPR7ES-11. Voornamelijk bovenin, bij flinke turbodruk en +1250Mair.
Nu rijd ik heel veel korte stukjes, (zaak - thuis is 4km) dus ik ben wel een beetje benieuwd hoe ze er na 7500km uitzien.

Niet voor een Forge aqtuator gegaan?

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » di 12 jun, 2012 7:47

Ja, al dat gestart zullen ze niet goed doen. Al zegt een vriend van me dat NGK's in dat opzicht de beste bougies zijn om te hebben. Champions e.d. kun je na een keertje vet slaan meteen vervangen. Komt nooit meer goed :?
AR schreef:Niet voor een Forge aqtuator gegaan?
Nope. Ik heb nu goede ervaringen met Kinugawa. En vind de Forge een "beetje" overpriced... beetje maar... :shock:

Wat betreft de Kinugawa actuator: Ding ziet er goed gemaakt uit. Ik kreeg er 5 veren bij, dus vanaf 0.5 bar t/m 1.5 bar (!!! dat zal dus goed moeten zijn voor zo'n 3 bar boost... :twisted: ). En voor zover ik even heb kunnen kijken lijkt het erop dat je 'em zelfs als dual port op een T7 zou kunnen gebruiken (hij is lucht dicht op zijn tweede port). Dit in tegenstelling tot andere "dual port" actuators op de markt... :cry: been there, done that...

Maar de tijd zal het leren of het een goede keus was :wow:

Plaats reactie