Ik heb een turbo meter gekocht voor op mijn saab 9-3 cabrio T8 van 2004 maar ik kan nergens de vacuum leiding
vinden, ik heb al op deze howto gekeken http://eurowerks.org/showthread.php?t=6031&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
maar dit is een andere motor dan de mijne, heeft iemand een foto op een idee welke leiding ik moet pakken?
Thx,
Turbo meter saab 9-3 cabrio
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Turbo meter saab 9-3 cabrio
Vraag het ff na bij een Saab-service centrum, vanaf de Saab 9.3 SS 2.0t is er een turbometer af fabriek. Je moet ergens aansluiten bij de kleine slangen bij je actuator met een extra T-stukje. Een van die vacuumslangen loopt om de motor aan de kant van de luchtfilter, deels uitgevoerd als stalen pijpje dat op de zijkant van de motor is gemonteerd.
-
xseto
- Geregistreerd lid
ik heb de juiste leiding gevonden, je moet eerst het motordeksel ervan schroeven(3 trox schroeven) dan de smalle leiding die naar rechts loopt en die kan je aan de grote buis loskoppelen en het T stuk er tussen zetten.
Als ik het andere buisje nam ging die alleen naar de -.
toch bedankt voor de hulp.
Als ik het andere buisje nam ging die alleen naar de -.
toch bedankt voor de hulp.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Idd, links van het gasklephuis zit ook een klein zwart driewegklepje, van daar uit vertrekt ook het slangetje naar de actuator. Andere twee slangetjes, een komt van het spruitstuk en een is een soort blow-off slangetje.
Mooi dat je de turbometer nu aan de praat hebt gekregen
Mooi dat je de turbometer nu aan de praat hebt gekregen