Vooraleer hier met voeten vooruit het forum binnen te stormen dacht ik dat het beleefd was mezelf even voor te stellen.
een paar jaartjes geleden ben ik een jaartje eigenaar geweest van een 9000 2.0 anni 1998.
leuk ding, weinig km en heb zowat het internet plat gezocht naar alle leuke info wat je met zo'n ding zoal kan
uitvreten.
Dit heeft er toe geleid dat ik op het einde een "sleeper" op 15" wieltjes had met +/- 270 pk/ 380nm.
Ik heb echt leuke tijden beleefd met dat ding met als kers op de taart het losrijden van een audi S3 in topsnelheid!
En toen heb ik iets heel stoms gedaan...
Ergens in mijn achterhoofd dacht ik dat het stilaan tijd was om volwassen te worden en een diesel aan te schaffen.
Het is een Volvo S80 (gechipt) geworden met een dikke 180 pk.
Nu, Saab is blijkbaar toch een virus en ben met een spijt gevoel blijven zitten.
De 9000 is verkocht aan mijn schoonbroer en die heeft nu natuurlijk de pret van z'n leven.
En daar zat ik dan, compleet saabloos met een gat in m'n hart...
Tot gisteren !
Sinds gisteren ben ik trotse bezitter van een 9-5 estate ARC 2.3 185 pk 2005 met 170.000 km op de teller.
Het leuke aan dat ding is dat hij 4 stoelen heeft en ingeschreven is als lichte vracht.
Wat in belgie betekent: geen biv van een dikke 1000,00€ en 64,00 wegentax
Staat van de auto is vrij goed met behoorlijke historiek een niet te veel schoonheidsfoutjes.
Draaien doet hij goed en er rammelt niks, de piksels zijn goed, nette woonkamer en de motor is kurkdroog.
Hij heeft wel een flinke poetsbeurt nodig, en bij afhalen aankomst volgende week gaat meteen de carter eraf om te kijken
of alles wel is zoals het moet, hij heeft immers geen mod6.
En raad eens wat ik met dat ding zoal zou willen aanvangen naar de toekomst.
Trouwens, ik was van plan weer een 9000 te kopen en had er al een volledige maptun anus voor gekocht.
Nu ligt dat ding hier te blinken... domme toch...
Groetjes,
Dirk