3" downpipe

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
koorenkip
Geregistreerd lid

3" downpipe

Bericht door koorenkip » ma 28 nov, 2011 22:50

Hallo Medeforummers,

Ik speel al een tijdje met het idee om een 3" rvs downpipe te laten lassen, een kennis van mij zal de downpipe lassen.
Ik heb nog wel wat vragen:

- hoeveel cells katalysator? is 200 cells voldoende om gewoon door de apk te komen? of veilig voor 400 cells gaan?
-de auto loopt op gas, is dit van invloed op de kat?
-wie heeft een goed adres om een katalysator te kopen?
-Wordt de 2e lambda nog geplaatst en gebruikt of komt deze te vervallen? (softwarematig uitzetten)

Phantom
Geregistreerd lid

Re: 3" downpipe

Bericht door Phantom » di 29 nov, 2011 11:31

Als je het zelf wil laten doen heb je misschien iets aan de info op de site van Gijs.
Ik zou hem gewoon lekker kant en klaar kopen, maar goed, dat ben ik. ;)

Linkje

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » di 29 nov, 2011 11:57

Helemaal met Phantom eens!
Let er op dat de bocht die de DP maakt net na de turbo ERG lastig is... en zéker als je dat zelf effe gaat lassen. De 3"DP op Saab-Tuners past perfect, drie keer raden waarom ik dat weet! Er is een krap jaar geleden een inkoopactie geweest en volgens mij zijn alle deelnemers errug blij met de DP. Lees maar eens door: eerste inkoopactie; verderop in het topic staan wat gebruikersreacties.

Er loopt trouwens weer een nieuwe inkoopactie: tweede actie (wel opschieten met beslissen, de inschrijving is tot 1 december).

Sabriolet
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sabriolet » di 29 nov, 2011 13:43

zo te zien aan het onderschrift heeft Koorenkip een 9.3
daar gaat een 9.5 downpipe niet op passen

grt
Sabriolet 8)

koorenkip
Geregistreerd lid

Bericht door koorenkip » di 29 nov, 2011 15:11

Goed gezien sabriolet ;-) is inderdaad voor een 9-3.
Anders had ik wel voor de pijp van Gijs gekozen, mooi ding!
Zelf effe lassen wordt hem inderdaad niet, de lasser in kwestie kan in ieder geval wel met een lasapparaat overweg, daar heb ik wel vertrouwen in!

stukje laswerk van hem:
http://img88.imageshack.us/img88/7262/spruitstuk.jpg

Phantom
Geregistreerd lid

Bericht door Phantom » di 29 nov, 2011 17:21

Mooi laswerk, ziet er indd erg netjes uit. :bluethumb:
En de link gaf ik alleen voor de info, m'n oog was namelijk ook al op het onderschrift gevallen. :D

Houd ons wel ff op de hoogte als de beste man in kwestie is begonnen aan het werk, vooral foto's van zoiets doen het goed. ;)

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » di 29 nov, 2011 20:05

Mijn oog zag weer eens niets! Sorry - zie nu pas dat het om een 9-3 gaat.
Echter ... vriend G-ice is bezig (geweest) met een 3"DP voor 9-3's... kijk maar: KLIK. Je zou Gijs natuurlijk kunnen vragen hoe het met deze mockup is afgelopen en/of hij (binnenkort) van plan is deze in zijn winkel te zetten. Als de kwaliteit hetzelfde is als die van de 9-5 DP's, dan heb je daarmee een hele mooie deal.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 29 nov, 2011 20:11

Vriend Gijs heeft wegens een gat in zijn broekzak en een wit racemonster in de schuur momenteel geen middelen om de 9-3 buizen te laten maken... :?
Slim? Neuj,... maar het blijft een (uit de hand gelopen) hobby.

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » di 29 nov, 2011 20:56

[Stilletjes] Gijs, wie-weet een 'gesloten beurzen' samenwerking met die lassert van Koorenkip aan gaan? Jij de know-how, hij lassen. Inspiratie vs transpiratie! ... en vervolgens Koorenkip vragen om een inkoopactie te regelen! Als ik zie hoeveel reacties er op jouw 9-5 DP waren van lui-met-een-9-3 die er ook wel eentje zouden willen, zal het een enorm succes moeten worden (en je houdt er zelf natuurlijk ook nog een DP aan over).[/stilletjes]

koorenkip
Geregistreerd lid

Bericht door koorenkip » wo 30 nov, 2011 20:27

inderdaad leuk idee! er zijn vast wel wat mensen op te trommelen voor zo'n mooie stortkoker onder de auto! :O: :mrgreen:

Plaats reactie