Saabfestival 2013 Trollhättan, 31 mei t/m 2 juni

Samenkomsten en ritten door Saabrijders en enthousiastelingen, die buiten het Saabforum om worden georganiseerd.
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Saabfestival 2013 Trollhättan

Bericht door johnb52 » di 25 dec, 2012 23:35

Ja als je begint vanuit groningen wel ja.

Dan nog de tolkosten, en huur van de chauffeurs, je hebt er 2 nodig. En hoe ga je weer terug? Denk toch wel aan n bedrag van rond de 5000 euro, minimaal.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » di 25 dec, 2012 23:44

nou ja, als de chauffeurs ook Saabforum-leden zijn, zou je dat de inhuur van 2 chauffeurs schelen. blijft over: de tol, huur van de bus, tachograafkaarten, en eventueel een overnachting.

wat ik me van de opleiding kan herinneren is dat er een verschil is tussen WERKtijden en RIJtijden van een buschauffeur. maar met dit soort ritten heb je ook nog weer te maken met de vraag: wat voor soort vervoer is het en wat voor documenten heb je daarvoor nodig (besloten vervoer, passagierslijst, de hele ratteflik. voor mij als OV-buschauffeur is die kennis zó ver weg gezakt dat ik een spoedcursus nodig zou hebben om het weer te weten)

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » di 25 dec, 2012 23:51

Tol over de Sontbrug is 199 euro. Per overtocht.

Verhuur zonder chauffeur is niet toegestaan, ivm verzekering enz. Volgens mij mag dat wettelijk ook niet.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 25 dec, 2012 23:53

Jungleman schreef:reken wel op een gemiddeld (Diesel-) verbruik van 1 op 2,5. en het is ongeveer 2500km heen en weer, dus da's 1000 liter à 1,50 = 1500 euro alleen al aan brandstofkosten. en met de rij- en rusttijdenwet zal het niet erg opschieten om er binnen 12 uur te komen.

(en nee, ik ga niet sturen :mrgreen: )
1 op 2,5 :shock: ik deed met mijn scania R420 1 op 3,5 met een daf 105xf 480 deed ik 1 op 3,8 met een renault midliner 180 waar ik nu wel eens mee stuur haal ik 1 op 6,5

ik zou minimaal 1 op 5 van een toerbus verwachten

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » di 25 dec, 2012 23:56

en dan heb je de Grote Beltbrug nog... à 151 euro (>10 meter buslengte)

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 26 dec, 2012 0:00

bij travemunde op de boot heb je meteen je rust te pakken

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 26 dec, 2012 0:01

tanisha schreef: 1 op 2,5 :shock: ik deed met mijn scania R420 1 op 3,5 met een daf 105xf 480 deed ik 1 op 3,8 met een renault midliner 180 waar ik nu wel eens mee stuur haal ik 1 op 6,5

ik zou minimaal 1 op 5 van een toerbus verwachten
misschien dat een touringcar wat zuiniger is, maar veel zuiniger dan een vrachtwagen verwacht ik niet.

een OV-bus heeft veel stadsverkeer, dus dan kom je wel op 1 op 2,5/2,6 uit. die geile Procity's (VW Transporter met waterhoofd) die in Friesland/Lemmer rondsjezen komen al niet boven de 1 op 5,5/6 uit.

rust bij Travemünde zou dan na maximaal 4,5 uur rijden, minimaal 45 minuten moeten zijn.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 26 dec, 2012 0:11

nee hoor 8 uur overtocht zorgen dat je er 1,5 uur te vroeg bent heb je het 1ste uur van je nachtrust te pakken nachtrust onderbreken om de boot op te rijden mag rij je in zweden mooi uitgerust van de boot af met verse rijuren

wat weegt een beladen toerbus 17 ton? dan zou 1 op 5 echt moeten kunnen

die automaten en dat geplank van de stadsbussen zorgen voor dat extreem hoge verbruik ik deed met de betonmixer ook zoiets

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » wo 26 dec, 2012 0:31

Tourbus zit op 18 ton als ie vol is.

Meeste bussen zijn automaat bij ons. E rijden 1:4

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 26 dec, 2012 0:36

om niet nog verder :offtopic: te gaan:
de MAN-bussen die wij hier hebben draaien 1 op 2,6 op z'n gunstigst. wat de VDL Ambassadors die we binnenkort krijgen, gaan 'doen', weet ik niet. die schijnen wel wat zuiniger te zijn.

zo, en nu weer opschonen en on-topic

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 26 dec, 2012 0:53

johnb52 schreef:Tourbus zit op 18 ton als ie vol is.

Meeste bussen zijn automaat bij ons. E rijden 1:4
zat ik er niet gek ver naast! :D

maar ik neem aan verbruik met een gang van 100?

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 26 dec, 2012 0:57

Start ff een nieuw topic over bussen en verbruik... Terug ontopic graag!

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » wo 26 dec, 2012 0:59

Michiel747 schreef:Wat denken jullie, zouden we een touringcar vol kunnen krijgen met forummers? Een mannetje of 40, voor 100 euro pp, gok ik zo even snel...
Ik haat bussen voor lange afstanden.* Geen ruimte, knieën altijd klemvast, oncomfortabel. Luchtbussen zijn ook ruk maar daar zit je gelukkig niet zo lang in. Geef mij maar een Saab of een trein.

*Korte afstanden ook trouwens.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 26 dec, 2012 1:39

Ik wou net zeggen, regel gerust zo'n bus maar zelfs als ik geld toe krijg ga ik nog niet met de bus naar Trollhattan... Voel absoluut niets voor zo'n verkapt "schoolreisje". Ben liever zelfstandig, onderweg even stoppen als je zin hebt, lekker met je eigen Saabje, eigen muziek en temperatuur, geen last van andere mensen (hoewel Saabrijders natuurlijk erg aardig zijn over het algemeen waardeer ik ook mijn privacy wel en in Trollhattan zul je genoeg mensen spreken). Dan nog het voordeel van de eigen auto bij hebben... je bent niet gebonden aan 1 plek en kunt daarna nog op vakantie gaan in Zweden om maar wat te noemen. Goedkoper zal het wel zijn, maar zie het maar geregeld te krijgen. Het weegt voor mij niet op tegen de nadelen. Dan ga ik 100x liever vliegen, veel leuker, comfortabeler, sneller en goedkoper ook nog wellicht.
Jungleman schreef:verbruik van 1 op 2,5. en het is ongeveer 2500km heen en weer, dus da's 1000 liter à 1,50 = 1500 euro alleen al aan brandstofkosten. en met de rij- en rusttijdenwet zal het niet erg opschieten om er binnen 12 uur te komen.
Anderzijds, 1500 euro verdeeld over 40 man... Stel dat zijn 20 Saabs, die kosten bij elkaar het veelvoud aan brandstofverbruik...

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 26 dec, 2012 1:52

millerman schreef:Start ff een nieuw topic over bussen en verbruik... Terug ontopic graag!
wat ben jij humeurig slechte dag gehad?

Plaats reactie