Intsaab2016
-
jota
- Geregistreerd lid
Re: Intsaab2016
We zijn vannacht weer terug gekomen na een paar prachtige dagen. Een leuke meeting met veel SAABactiviteiten. Vliegtuigmuseum bekeken, sloperijen bezocht, op landweggetjes naar SAABjes gezocht en gevonden. Geschiedenis van de SAAB 95 te horen gekregen en de ontwikkeling van het houten stuur. SAAB bootjes gezien en de onderdelenmarkt bezocht.
Prijzen zijn zodanig dat we weinig hebben gekocht. Wel een hele leuke SAAB 95 v4 uit 1967. Gekocht, afhandeling afgesproken, trailer klaargezet, Zweedse kennis stond klaar om de auto op naam te zetten. Na 5 uur wachten zag ik de auto in Vadstena binnenkomen op de trailer, maar de eigenaar naam geen contact op. Toen ik hem belde zei hij dat hij hem tegen onze afspraak net aan een ander verkocht had die iets meer wilde geven. Ik sprak hem aan op onze afspraak en mondelinge koopovereenkomst. Hij zei dat hij daar geen boodschap aan had en verbrak de verbinding. In 35 jr SAABgeschiedenis nog niet eerder zoiets meegemaakt. Dus met de lege trailer weer terug. Ondanks deze teleurstelling een geweldig weekend gehad!
Prijzen zijn zodanig dat we weinig hebben gekocht. Wel een hele leuke SAAB 95 v4 uit 1967. Gekocht, afhandeling afgesproken, trailer klaargezet, Zweedse kennis stond klaar om de auto op naam te zetten. Na 5 uur wachten zag ik de auto in Vadstena binnenkomen op de trailer, maar de eigenaar naam geen contact op. Toen ik hem belde zei hij dat hij hem tegen onze afspraak net aan een ander verkocht had die iets meer wilde geven. Ik sprak hem aan op onze afspraak en mondelinge koopovereenkomst. Hij zei dat hij daar geen boodschap aan had en verbrak de verbinding. In 35 jr SAABgeschiedenis nog niet eerder zoiets meegemaakt. Dus met de lege trailer weer terug. Ondanks deze teleurstelling een geweldig weekend gehad!
-
Marius0404
- Donateur (7x)

nou zeg, wat een nare ervaring
hopelijk een andere keer beter
hopelijk een andere keer beter
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Da's balen zeg, van die 95. Was dat het vliegtuigmuseum in Ängelholm? Trof daar onlangs vliegende SAABs aan die ik nog niet kende. En voor het eerst de Tunnan van dichtbij gezien. Veel groter in het echt dan 'ie op foto's lijkt.
Foto's maken daar is lastig. Alles staat dicht opeen en het licht is erbarmelijk. Dus, je moet er gewoon zelf gaan kijken.
Foto's maken daar is lastig. Alles staat dicht opeen en het licht is erbarmelijk. Dus, je moet er gewoon zelf gaan kijken.
-
92B
- Donateur

Wij zijn ook weer terug. In vijf dagen op en neer naar Zweden met de Sonett is goed te doen! Los van een kapotte thermostaat en een keer de remmen weer gangbaar maken, geen problemen gehad.
De organisatie had een leuk en afwisselend programma in elkaar gezet. Alles perfect georganiseerd en op mooie locaties! Op de onderdelenmarkt nog nieuwe vloerbedekking voor achter in de 99 gevonden bij Onno en Wim. Ben ik heel blij mee! En nog een prijs voor de Sonett in ontvangst mogen nemen bij de beauty contest!
Door de thermostaat problemen nog wel een file rechts over de vluchtstrook moeten in halen op de terugreis, omdat de auto anders te warm werd. Excuses aan de mede Intsaab-ers die we er rechts inhaalden.
Kortom wij hebben genoten van een paar heerlijke Saab dagen, met mooie en bijzondere auto's en leuke mensen uit allerlei landen. Bij het diner zaten we aan tafel met mensen uit Israel, waarvan we er een in 1997 ook bij een Saab Meeting in Zweden ontmoet hadden. Sowieso leuk om op internationale meetings vaak dezelfde mensen en auto's (niet zelden uit Nederland) te zien.
We kunnen niet wachten tot Intsaab 2017 in Dinslaken, Duitsland!
De organisatie had een leuk en afwisselend programma in elkaar gezet. Alles perfect georganiseerd en op mooie locaties! Op de onderdelenmarkt nog nieuwe vloerbedekking voor achter in de 99 gevonden bij Onno en Wim. Ben ik heel blij mee! En nog een prijs voor de Sonett in ontvangst mogen nemen bij de beauty contest!
Door de thermostaat problemen nog wel een file rechts over de vluchtstrook moeten in halen op de terugreis, omdat de auto anders te warm werd. Excuses aan de mede Intsaab-ers die we er rechts inhaalden.
Kortom wij hebben genoten van een paar heerlijke Saab dagen, met mooie en bijzondere auto's en leuke mensen uit allerlei landen. Bij het diner zaten we aan tafel met mensen uit Israel, waarvan we er een in 1997 ook bij een Saab Meeting in Zweden ontmoet hadden. Sowieso leuk om op internationale meetings vaak dezelfde mensen en auto's (niet zelden uit Nederland) te zien.
We kunnen niet wachten tot Intsaab 2017 in Dinslaken, Duitsland!
-
birdie25
- Geregistreerd lid
Wij stonden ook in dezelfde file met onze Turbo X en toen kwamen jullie ineens over de vluchtstrook langs, vermoedde al dat het iets te maken zou kunnen hebben met het welzijn van de auto92B schreef: Door de thermostaat problemen nog wel een file rechts over de vluchtstrook moeten in halen op de terugreis, omdat de auto anders te warm werd. Excuses aan de mede Intsaab-ers die we er rechts inhaalden.![]()
Voor de rest vond ik het een geslaagd evenement, behalve dan het inschrijfmoment op de vrijdag waar we toch zeker twee uur in de rij hebben gestaan om de "goodie bags" op te halen. Veel prachtige exemplaren gezien op de tentoonstelling van zondag en ook wat eigenaardige dingen gezien. Hieronder een paar foto's.

-
Paul Viking
- Donateur (2x)

Prima meeting veel gezien en met veel gesproken.
Vrijdag registratie (was minder ander half uur in de regen gestaan).
Zaterdag geweldig programma in Linkoping op 3 locaties met workshops en s 'avonds diner.
Zondag onderdelenmarkt en beauty contest. (ik moest op tijd weg niet alles van meegekregen)
Hier wat foto's:
Zaterdag
Sonett 1 (1956)

Uitleg fabricage houte stuur

Assemblage eerste 95's, supervisor van de fabriek uit die tijd over problemen in het proces (o.a. deuren die niet paste)

En ook boten werden er gemaakt:

En deze kon natuurlijk ook niet ontbreken.

Nog wat shots:

Na bijna 40 jaar autokerkhof weer tot leven gebracht.

Ik kon de verleiding niet weerstaan

Na een heerlijk diner en giga veel indrukken ff bijkomen...

Zondag

Vrijdag registratie (was minder ander half uur in de regen gestaan).
Zaterdag geweldig programma in Linkoping op 3 locaties met workshops en s 'avonds diner.
Zondag onderdelenmarkt en beauty contest. (ik moest op tijd weg niet alles van meegekregen)
Hier wat foto's:
Zaterdag
Sonett 1 (1956)

Uitleg fabricage houte stuur

Assemblage eerste 95's, supervisor van de fabriek uit die tijd over problemen in het proces (o.a. deuren die niet paste)

En ook boten werden er gemaakt:

En deze kon natuurlijk ook niet ontbreken.

Nog wat shots:

Na bijna 40 jaar autokerkhof weer tot leven gebracht.

Ik kon de verleiding niet weerstaan

Na een heerlijk diner en giga veel indrukken ff bijkomen...

Zondag

-
Marius0404
- Donateur (7x)

is die groene 95 het exemplaar dat Jota door de short/langneus geboord is?
-
sonett003
- Geregistreerd lid
Is mij een aantal jaren geleden ook een keer overkomen. Een '62 96 gekocht ten zuiden van Kalmar, downpayment gedaan, klaar om de TT op te halen......de avond ervoor nog even bellen over oppiklocatie etc. .........het "verbaasde" antwoord van de Zweed: ik dacht dat je geen interesse meer had, heb hem trouwens voor een hoger bedrag aan een Fin kunnen verkopen. Downpayment nooit gezien!jota schreef: Wel een hele leuke SAAB 95 v4 uit 1967. Gekocht, afhandeling afgesproken, trailer klaargezet, Zweedse kennis stond klaar om de auto op naam te zetten. Na 5 uur wachten zag ik de auto in Vadstena binnenkomen op de trailer, maar de eigenaar naam geen contact op. Toen ik hem belde zei hij dat hij hem tegen onze afspraak net aan een ander verkocht had die iets meer wilde geven. Ik sprak hem aan op onze afspraak en mondelinge koopovereenkomst. Hij zei dat hij daar geen boodschap aan had en verbrak de verbinding. In 35 jr SAABgeschiedenis nog niet eerder zoiets meegemaakt. Dus met de lege trailer weer terug. Ondanks deze teleurstelling een geweldig weekend gehad!
Een zweedse maat van me heeft een en ander bij de verkoper aangekaart via de zweedse Saabklubben, inclusief bewijs van aanbetaling. Verkoper heeft nooit meer iets van zich laten horen.
Het ging niet om wereldbedragen (toen kocht je nog een TT voor SEK 5000) maar ik zeg altijd: "als je mij wilt besodemieteren doe het dan op een manier dat ik het nooit merk
Op dezelfde trip nog drie andere TT's kunnen scoren, was ergo niet voor niets naar Zweden gegaan
-
jota
- Geregistreerd lid
Deze groene 95 is een langneus 2-takt in zeer slechte staat. Voor een beste prijs. De auto die ik mee zou nemen had dezelfde kleur maar was in veel betere conditie en veel goedkoper. Er was voor deze 2-takt 95 veel belangstelling. Mogelijk dat een van de belangstellenden mijn auto zag aankomen en toen geld heeft geboden.