Als ik mijn ventilator knop aanzet hoor ik een gebrom. Het maakt niet uit of hij in stand 1 of 2 staat. In stand 2 is het wel het ergst. Uit, hoor ik niks meer.
Wat kan het zijn?
ventilatie
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Waarschijnlijk is de lagering van de ventilatormotor versleten. De motor zit ter plaatse van het dashbordkastje, maar dan in de motorruimte. Aan die grote zwarte doos onder de voorruit. Hij zit met 3 schoeven vast. De achterste is lastig te bereiken. Waarschijnlijk heeft het asje van de motor speling. Let er bij het terug plaatsen op dat de (trommel-)ventilator aan de andere kant goed in zijn lager zit en forceer nis. Het past precies, dus zonder hard aandrukken oid.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ook bladeren of takjes die in de ventilator blijven hangen kunnen soms dit soort bijverschijnselen veroorzaken. Aangezien ik de brom over internet niet kan horen, sluit ik deze mogelijkheid niet uit.
Hoe dan ook zal je Paul's aanwijzingen moeten volgen om erachter te komen of er een blad of takje aanwezig is, of het lager problemen geeft.
Hoe dan ook zal je Paul's aanwijzingen moeten volgen om erachter te komen of er een blad of takje aanwezig is, of het lager problemen geeft.
-
esalet
- Donateur (8x)

-
peterhelm
- Geregistreerd lid