Continu plus draad?

1985-1987
Plaats reactie
Bas
Geregistreerd lid

Continu plus draad?

Bericht door Bas » ma 19 jul, 2004 18:05

beste mensen,

Zaterdag een poging gewaagd om een radio-cd speler in te bouwen. De oude radio had ik er uitgehaald en de nieuwe mocht er in. Bleek ik geen continu plus draad te hebben. Dit was blijkbaar ook de reden dat mijn oude radio geen zenders kon onthouden.
Nu ben ik met wat vrienden die verstand van zaken hebben bezig geweest om de radio-cd speler goed in te bouwen. Maar daarvoor hebben we dus de continu plus draad nodig. Heeft iemand van jullie een idee waar we deze het best af kunnen tappen? Een draad vanaf de accu naar de radio is niet echt een optie omdat we geen ruimte zien in het schutblad. In de auto moet toch ergens een continue plus draad aanwezig zijn?

Groet,

Bas

Hannes
Forum Admin

Re: Continu plus draad?

Bericht door Hannes » ma 19 jul, 2004 23:15

In de cursus de lompe oplossing: bijvoorbeeld de binnenverlichting.

Hannes

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 20 jul, 2004 10:08

yep...

originele manier kan ook... het audio-kabelboompje onder dashboard kun je ook pakken.

- rood is continue plus
- oranje is plus die uitgeschakeld wordt met contact

suc6

ludopaul
Geregistreerd lid

Bericht door ludopaul » di 20 jul, 2004 23:41

Ik heb een probleempje met de 'panel- dimmer'. Deze werkt niet. Ik heb deze er al uit gehaald, en ontdekte dat er twee rode draadjes niet aangesloten waren. Zijn deze van de 'panel- dimmer', en zo ja, hoe kan het dan dat deze na het aansluiten nog niet werkt? Alle zekeringen zijn ook nog intact....

alvast bedankt!

Bas
Geregistreerd lid

Bericht door Bas » za 24 jul, 2004 18:53

In de cursus de lompe oplossing: bijvoorbeeld de binnenverlichting.
Deze lompe oplossing was ook de eerste waar wij aan hadden gedacht. Waarschijnlijk hebben we het verkeerde draadje van de binnenverlichting gebruikt. Als je de buitendeur opent of de binnenverlichting aanzet, gaat de radio uit. Niet ideaal dus!
Om het probleem op te lossen hebben we alle elektriciteitsdraden doorgementen die in het dashboard zitten en tot de conclusie gekomen dat er maar drie continue plus draden naar het dashboard gaan. De eerste zit bij de aansteker, de tweede bij de alarmverlichting en de derde bij de normale verlichting. De aansteker was met geen mogelijkheid los te krijgen, dus die hebben we laten zitten. Vanuit de alarmverlichting was het onmogelijk om een draad op een nette manier naar de radio te leiden, dus hebben we gekozen voor de normale verlichting. Dit werkt naar volle tevredenheid, alleen moet ik de continueplus en de gewone plus nog even omdraaien om te zorgen dat de ingestelde frequenties en de klok behouden blijven.

Dank voor jullie reacties!

Groeten,

Bas

Alexander
Geregistreerd lid

Bericht door Alexander » ma 02 aug, 2004 11:52

Volgens mij kan je ook de bedrading van de sigarettenaansteker pakken. Is naar ik mij herinner ook constant. Heb alleen 8 jaar geleden een radio ingebouwd in mijn 99 dus weet het niet exact meer.

Groeten,

Alexander
Saab 99 GL 1984

Bas
Geregistreerd lid

Bericht door Bas » za 07 aug, 2004 9:48

De sigarettenaansteker heeft inderdaad ook een continueplus, maar deze zat zo goed vast, dat we deze met geen mogelijkheid los konden krijgen.

Groet,

Bas

Plaats reactie