Hoe klinkt jullie 90 eigenlijk? Heb hiervoor een 900 T8 gehad en een 90 klinkt een stuk brommeriger, niet als een brommer maar een sonore brom. Ik had / heb een beetje het idee alsof er in het voorste deel van de uitlaat een lek zit, ter hoogte van de motor. Maar misschien brommen ze allemaal zo, heb geen vergelijkingsmateriaal, vind het ook wel een mooi geluid dus hopen dat het hoort
Geluid van een 90
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Geluid van een 90
He mede 90-ers (en andere)
Hoe klinkt jullie 90 eigenlijk? Heb hiervoor een 900 T8 gehad en een 90 klinkt een stuk brommeriger, niet als een brommer maar een sonore brom. Ik had / heb een beetje het idee alsof er in het voorste deel van de uitlaat een lek zit, ter hoogte van de motor. Maar misschien brommen ze allemaal zo, heb geen vergelijkingsmateriaal, vind het ook wel een mooi geluid dus hopen dat het hoort

-
ralph12
- Geregistreerd lid
Re: Geluid van een 90
Beetje ondefinieerbaar. Heeft wel iets ronkerigs, wat niet echt lelijk is. En als ie te lage toeren draait omdat ik te snel van de choke af probeer te gaan, rammelt er wat.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Dat komt ongeveer wel bekend voor zoals je het omschrijft. Heb jij trouwens ook wel eens moeite om de choke helemaal terug te duwen? bij mij wil de laatste halve centimeter nog wel eens niet lukken waardoor het lampje blijft branden 
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Gele aero schreef:Dat komt ongeveer wel bekend voor zoals je het omschrijft. Heb jij trouwens ook wel eens moeite om de choke helemaal terug te duwen? bij mij wil de laatste halve centimeter nog wel eens niet lukken waardoor het lampje blijft branden
Nee, choke smooth as a baby's butt. Mijn 90 is een opvallend vlotte starter. Koud, nat weer of voor een stoplicht. Iedere keer als ik er in rijd, is het met een glimlach. Vanwege de gratis workout hoewel ik de banden nu op 2,5 atm. heb staan. Maar vooral vanwege het feit dat ik zo probleemloos rondkar tegen minimale investeringen. De goedkoopste auto tot nog toe!
Ik reed net in een steegje. Geluid is dan zelfs donkerbruin te noemen. Maar da's uitlaatgeluid. Motor maakt eigenlijk nauwelijks geluid. Heel licht zingen van de transmissie.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Alles opgelost, bleek toch een lek in de uitlaat te zitten en het choke-element was lichtelijk kapot en is vervangen, loopt als een zonnetje nu.