Waar moet ik beginnen?
Ik heb altijd al probleem gehad met mijn knipperlicht. Toen ik de 90 kocht, deden ze het helemaal niet. Uiteindelijk na wat "gepruts" aan de praat gekregen. Enige probleem was dat de zekering er na een uur uit sprong.
Dit is een paar dagen zo gegaan tot ze het helemaal niet meer deden.
Wat gepiel later deden ze het weer, tenminste 3 van de 4. Links voor deed niet mee. Hierna deden ze weer niks. Een uurtje later deden weer 3 van de 4 lampjes het, dit keer deed rechts voor niet mee. En ook nu was dit sporadisch, na het uitschakelen van de knipperlichten doen ze het weer niet.
Nu ben ik op onderzoek gegaan naar de mogelijke kortsluiting. Ik had zelf een vermoeden dat het een massa probleem was, aangezien mijn benzine meter mee ‘danste’ als ik mijn knipperlicht aan deed En het vermoeden klopte, ik vond een hoop blote massa draden die los hingen.
Nu heb ik dit opgelost alleen doen mijn knipperlichten het nu helemaal niet meer.
Ik heb nu geen stroom meer naar m’n lampjes toe (wat ik voor mijn massa oplossing wel had), wel heb ik stroom vanaf mijn hendel, zekering en relais. Mijn relais maakt ook 1 keer een tik geluid als ik mijn knipperlicht aan doe.
Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Het probleem zit hem volgens mij niet in de relais, zekering, hendel of de lampjes. Ook denk ik dat het geen kabel breuk is omdat ze het soms wel weer doen.
Maar goed ik ben door m’n oplossingen heen, dus elke tip word gewaardeerd.
Kortsluiting knipperlichten
-
Luud
- Donateur (8x)

Re: Kortsluiting knipperlichten
Wat doen je alarmlichten als je deze aanzet ?? Heb je een multimeter om eea te meten ??
-
Moemsmoen
- Donateur

[]
Alarm lichten doen net als de knipperlichten niks.
Heb met de multimeter al een hoop gemeten, er komt overal stroom behalve naar de lichten.
Alarm lichten doen net als de knipperlichten niks.
Heb met de multimeter al een hoop gemeten, er komt overal stroom behalve naar de lichten.
Reden: Onnodige quote
-
Luud
- Donateur (8x)

Overbrug het knipperlicht relais en dan kijken of je met de richtingaanwijzerhendel de knipperlichten kan laten branden. (uiteraard niet knipperend dan.)
-
9000-95
- Donateur

Als het een kortsluiting zou zijn, zou de zekering er uit gaan. Als dat niet gebeurt is het geen sluiting maar een onderbreking ergens.
-
Moemsmoen
- Donateur

Ik wil je hartelijk bedanken. Het was inderdaad een draad die niet aangesloten was.
De keren dat mijn knipperlicht het deed was puur toeval door daadwerkelijke kortsluiting.
Er waren een hoop draden onder mijn radio die los en bloot lagen, ik ging er van uit dat ze bij de radio hoorde en heb ze dus afgetaped. 3 van deze draden behoorde dus tot mijn knipperlicht circuits…
De keren dat mijn knipperlicht het deed was puur toeval door daadwerkelijke kortsluiting.
Er waren een hoop draden onder mijn radio die los en bloot lagen, ik ging er van uit dat ze bij de radio hoorde en heb ze dus afgetaped. 3 van deze draden behoorde dus tot mijn knipperlicht circuits…