Isolatie vraagje.

1985-1987
Gebruikersavatar
blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 2954
Lid geworden op: za 11 jun, 2011 21:09
Regio: NL - Provincie Groningen

Isolatie vraagje.

Bericht door blue city » wo 02 apr, 2014 22:21

:D

Omdat bij mijn 90 de onderkant van mijn motorkap maagdelijk is is bij mij de volgende vraag gerezen. moet deze niet geisoleerd zijn? Of was dit bij de 90/99 niet normaal.
De motorkap van mijn '87 90 ziet er uit als nieuw, geen spatje roest te bekennen. Maar geen isolatie. Je kunt zelfs nog zien waar de stickers hebben gezeten, dus overgespoten lijkt hij niet.

:O:
Elkenaine proat over het zoep'n van mien Saab, moar gain aine proat over zien dörst

9-3 SS Aero 2.0T automaat 2004 Zwart 247PK BSR
9-3 SC 1.8t Vector Chili Red Hirsch 195 pk
90 MY '87 Ambassador blue Sold

Gebruikersavatar
sb90
Geregistreerd lid
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma 05 mar, 2007 20:27
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Isolatie vraagje.

Bericht door sb90 » do 03 apr, 2014 11:38

Je bedoelt het eierdop-achtige schuimrubber op de kap zelf?
Dat zit wel op mijn motorkap althans, de restanten daarvan zitten wel op mijn motorkap ;-)
(moet wel bekennen dat ik niet zeker weet of mijn motorkap origineel is).
Beheerder van Saab-90.nl en Saab90.com
Saab 90 LPG 1984 399.000km
Saab 90 benzine: 332.000km
Saab 900 EMS 1982 201.000km
Saab 9-3SS 2003 254.000+ km
Saab 9-3 aero cabrio 2005 (380.000+km)

Gebruikersavatar
blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 2954
Lid geworden op: za 11 jun, 2011 21:09
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Isolatie vraagje.

Bericht door blue city » do 03 apr, 2014 12:19

:D

Ja, dat bedoel ik. Ik heb net onder de kap van een 99 gekeken die ik tegenkwam in Winschoten. Die kap is ook geisoleerd met dat spul. Die van mij heeft er nog niets op gehad, en zoals gezegd maagdelijk. Ik denk dat het een vrij nieuwe is.

:O:
Elkenaine proat over het zoep'n van mien Saab, moar gain aine proat over zien dörst

9-3 SS Aero 2.0T automaat 2004 Zwart 247PK BSR
9-3 SC 1.8t Vector Chili Red Hirsch 195 pk
90 MY '87 Ambassador blue Sold

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid
Berichten: 8219
Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Isolatie vraagje.

Bericht door Jungleman » do 03 apr, 2014 12:50

bij de SHCL-99 zit het ook aan de onderkant van de kap geplakt. ik moet eigenlijk zeggen: zat, want ongeveer driekwart van het spul is inmiddels verdwenen.

dus per saldo zou ik me er geen zorgen over maken ( = blij zijn) dat het er niet op zit.

:)
zakelijk:
VDLBerkhof Citea
Ebusco 3.0
MG ZS
privé:
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Engelse: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
de Caab: [2004 Saab 9-3 1.8T (215-ish PK) cabriolet]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i 170
(en nog 3 Honda 2-wielers)

Gebruikersavatar
sb90
Geregistreerd lid
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma 05 mar, 2007 20:27
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Isolatie vraagje.

Bericht door sb90 » do 03 apr, 2014 13:40

Ja, je ziet soms zelfs stukjes isolatie tussen het blok terecht komen. Blij dat het er inderdaad af is, het is enorm poreus spul.

Iemand die toevallig weet wat uberhaupt het nut hiervan geweest is? Trilling/geluid demping ofzo?
Beheerder van Saab-90.nl en Saab90.com
Saab 90 LPG 1984 399.000km
Saab 90 benzine: 332.000km
Saab 900 EMS 1982 201.000km
Saab 9-3SS 2003 254.000+ km
Saab 9-3 aero cabrio 2005 (380.000+km)

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 10781
Lid geworden op: za 04 feb, 2012 15:44
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: Isolatie vraagje.

Bericht door johnb52 » do 03 apr, 2014 14:29

Geluid en warmte denk ik?
Saab 9-5 2.3T SE '98 g-iced, stage 1 (sold)
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007