Inmiddels ben ik drie Saabs verder na mijn 90 en heb ik nu een mooi 9-5. Maar ik heb nog wel een originele Saab 90 service manual (met zo'n metalen band) in uitstekende staat. Ook heb ik nog enkel 90 folders liggen, ook in uitstekende staat. Geïnteresseerden?
Willem
Service manual Saab 90
-
blue city
- Donateur (3x)

Re: Service manual Saab 90
Yuuuuuup, ikke ikke. Verder via PB? Kan ik mooi met mijn 90 aan de slag.
edit: Ik zie er vanaf. Voor de volgende liefhebber.
-
esalet
- Donateur (8x)

Helaas al voorzien van werkplaatshandboek en folders.
Ben echter vooral benieuwd welke 90 van jou is geweest.
Zie je hem hier tussen staan?
http://www.saab-90.nl/index.php?option= ... &Itemid=79
Zoniet, heb je wellicht wat info voor ons? (kenteken, kmstand, fotootje e.d.)
Kan ook via contactknop op www.saab-90.nl
thnx!
Ben echter vooral benieuwd welke 90 van jou is geweest.
Zie je hem hier tussen staan?
http://www.saab-90.nl/index.php?option= ... &Itemid=79
Zoniet, heb je wellicht wat info voor ons? (kenteken, kmstand, fotootje e.d.)
Kan ook via contactknop op www.saab-90.nl
thnx!
-
wkoolhaas
- Donateur

Hallo, het was mijn tweede Saab, de eerste was een appeltjesgroene 99. Het kenteken was RG-84-HL, een metallic zilvergrijze kleur. Na enig zoeken op internet zie ik dat hij gedemonteerd is (2007 dus maar enkele jaren nadat ik hem ingeruild had), wat ik niet goed begrijp want het was een harde auto met een gereviseerde motor en gereviseerde remklauwen . Zelf heb ik er toendertijd nog dubbele carburateurs opgezet wat dan 110 PK gaf. Verder had ik er INCA velgen opgezet en had het kleppendeksel gepolijst. Zag er best wel spannend uit zo. Ik heb hem toendertijd ingeruild in Soest voor een 900 Turbo ook van 86, dit vanwege de kids die groter werden. Ik vond het een heerlijke auto die me nooit heeft laten staan, gekocht van de 1e eigenaar in Bloemendaal. Altijd gemengde gevoelens gehad over deze auto nadat ik hem weg had gedaan, was toch een beetje mijn troetelauto. Bij de Saabclub kreeg ik altijd de indruk dat je niet meetelde met deze auto, het is geen 99 en geen 900 he, was de boodschap toen ik lid werd. Nu is het een zeldzame auto geworden (net als mijn motor, maar die heb ik nog)hehe!!
-
esalet
- Donateur (8x)

Dank je voor deze uitgebreide info. Reed hij op benzine of LPG? Wat was jouw laatstbekende kmstand?
Jammer dat de auto er niet meer is, wel ben ik blij met deze info want het was er ééntje die niet meer te achterhalen was via de RDW en voor mij dus een " nieuw" kenteken.
Herkenbaar verhaal, en ik hoor héél erg vaak dat mensen met extra plezier terugkijken op hun 90.
Mocht je nog een foto kunnen opduiken, dan heel graag.
Ik zet hem sowieso in het NL register erbij, zij het vooralsnog met een getekend plaatje.
Nogmaals dank!
Jammer dat de auto er niet meer is, wel ben ik blij met deze info want het was er ééntje die niet meer te achterhalen was via de RDW en voor mij dus een " nieuw" kenteken.
Herkenbaar verhaal, en ik hoor héél erg vaak dat mensen met extra plezier terugkijken op hun 90.
Mocht je nog een foto kunnen opduiken, dan heel graag.
Ik zet hem sowieso in het NL register erbij, zij het vooralsnog met een getekend plaatje.
Nogmaals dank!
-
wkoolhaas
- Donateur

Ja toch wel jammer he
Hij reed op benzine, binnenbekleding was bordeaux rood, foto's zou ik echt moeten gaan graven, ben bezig met scannen dus wellicht kom ik nog wat tegen.
Groet
Willem
Groet
Willem