Gered

1985-1987
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Ondertussen niet meer gered

Bericht door esalet » vr 27 jun, 2008 10:46

frans bouwer schreef:Waarde Saab 90 gangers,

Met enige schroom laat ik jullie weten dat mijn 90 op gaat voor demontage. De autos is minder fit dan verwacht. Op alle bekende roestplaatsen rond bevestiging subframe, doorvoer aandrijfassen en bevestiging voorwielophanging aanzienlijk krokanter dan verwacht. Het waren mooie kilometers met gedenkwaardige momenten (Met mijn <€ 400,-- Saab 90 een 500.000 Maybach eruit remmen )

Frans
:cry: :cry: :cry:
Maar als hij echt zo rot is, wel een begrjipelijke beslissing.
En dan nu meteen de boter-op-het-hoofd-vraag: hoeveel heeft ie gelopen en zijn bak en blok nog mooi droog? Ik zoek nl. uit een rotte 90 nog een goeie donormotor voor de mijne mocht het ooit ooit nodig zijn.
En de donor die ik hiervoor een paar jaar geleden heb gekocht (de zgn. Ambassadeur) bleek qua body hiervoor veel te goed te zijn. Daar rijdt mijn broer nu mee rond.

windekind
Donateur
Donateur

Bericht door windekind » vr 27 jun, 2008 11:32

Frans[/quote]
Maar als hij echt zo rot is, wel een begrjipelijke beslissing.
En dan nu meteen de boter-op-het-hoofd-vraag: hoeveel heeft ie gelopen en zijn bak en blok nog mooi droog? Ik zoek nl. uit een rotte 90 nog een goeie donormotor voor de mijne mocht het ooit ooit nodig zijn.
En de donor die ik hiervoor een paar jaar geleden heb gekocht (de zgn. Ambassadeur) bleek qua body hiervoor veel te goed te zijn. Daar rijdt mijn broer nu mee rond.[/quote]

Wel, misschien heb je wat aan mijn motor. Het gaat om een H-motor, bouwjaar 1984, ca 300k gelopen. Kop recent vervangen voor een exemplaar uit 1985 van een 900, aangepast voor euroloodvrij 95. De eerlijkheid gebied te zeggen dat de zuigerveren niet zo best meer zijn, m.a.w. een beetje olieverbruik. Heeft wel nieuwe dubbele carburateurs. Binnenkort komt deze motor beschikbaar omdat ik in mijn 99 een 16-kleppen turbo ga bouwen.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 27 jun, 2008 12:00

Hallo, voor een aanschafprijs van € 400,- kan er toch wel laswerk vanaf? Zeker als de carrosserie er nog mooi uit ziet. Een 'harde' is toch ook een stuk duurder in aanschaf? Het werk aan het vooronder valt best mee als je overdekt kunt werken. Bij mij duurde het wat langer omdat het buiten moest gebeuren en ik in het nazomer/najaar vaak slecht weer trof als ik tijd had. Maar ik heb er geen spijt van.

Hier in de buurt heb ik een adres waar je voor 2 tientjes het staal kunt halen wat je nodig hebt. Ik heb deels RVS gebruikt voor langer rijplezier. De zijde die ik op die manier zelf heb gemaakt lukte zelfs mooier dan de zijde met de kant en klare Klokkerholmprofielen.

Kijk eens op mijn foto-pagina!

Laat eens wat foto's zien van jouw rotte plekken. Of ben ik te laat en is 'ie al weg? Eeuwig zonde.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » vr 27 jun, 2008 12:15

windekind schreef: Wel, misschien heb je wat aan mijn motor. Het gaat om een H-motor, bouwjaar 1984, ca 300k gelopen. Kop recent vervangen voor een exemplaar uit 1985 van een 900, aangepast voor euroloodvrij 95. De eerlijkheid gebied te zeggen dat de zuigerveren niet zo best meer zijn, m.a.w. een beetje olieverbruik. Heeft wel nieuwe dubbele carburateurs. Binnenkort komt deze motor beschikbaar omdat ik in mijn 99 een 16-kleppen turbo ga bouwen.
Bedankt voor het aanbod maar deze laat ik passeren. De H-motor in mijn 90 is nog het originele blok en bak en heeft ook 3 ton gelopen, en verbruikt geen olie. Het is ook meer voor de hele lange termijn en als reserve dat ik een blok en bak zoek, en dan eentje die fors minder gelopen heeft.

En Steve, je hebt eigenlijk gelijk: ook rotte plekken rond de wielophanging hoeven nog niet het einde te zijn. Misschien is er nog hoop!!

frans bouwer
Geregistreerd lid

Reincarnatie

Bericht door frans bouwer » vr 27 jun, 2008 20:04

Hallo Steve

Allemaal waar wat je zegt. Alleen ik heb geen twee rechterhanden. Een is in ontwikkeling en die zet ik in om mijn 90 te demonteren en mijn 99 op de weg te krijgen.
Op zich heb je gelijk, maar om nu te investeren in deze 90? Nee ik denk dat ik er goed aan doe om de auto te laten reïncarneren!

Frans

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 28 jun, 2008 0:09

Je eerste melding klonk zo enthousiast dat ik er vanuit ging dat de buitenkant er zeer mooi uitzag. Daarom leek het mij de moeite waard om hem te redden. Wellicht kun je hem weer te koop zetten met melding van genoemde punten. Misschien heeft iemand anders met meer rechterhanden er wel oren naar en zou die een slechte buitenkant eerder laten staan omdat hij niet zo goed is in spuitwerk enz.

In ieder geval jammer om er weer een te zien gaan.

Ettienne en ik zullen maar weer een zwarte band om de bovenarm binden, ... :cry:

frans bouwer
Geregistreerd lid

Straatstenen

Bericht door frans bouwer » za 28 jun, 2008 15:25

Was ook een optie geweest, maar ik heb de indruk dat de 90, zelfs bij een prijs van 100 euro nog welhaast onverkoopbaar is. Nu levert de 90 mij in ieder geval nog frisse remmen op voor mijn 99. Kortom de auto gaat op voor demontage/reïncarnatie.

Misschien kom ik nog eens een mooi exemplaar tegen dat het behouden echt waard is!

mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mmd1962 » za 28 jun, 2008 15:28

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: erg jammer hoor, weer eentje minder.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » wo 17 sep, 2008 20:47

Misschien dat frans nog wat horror-foto's plaatst van een 90 in verre staat van ontbinding.....?

Maar ik kan wel melden dat deze 90 sowieso doorleeft in de 99 van Frans, mijn 99 en ............. doefy!

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 17 sep, 2008 22:16

Paul99 schreef:Misschien dat frans nog wat horror-foto's plaatst van een 90 in verre staat van ontbinding.....?

Maar ik kan wel melden dat deze 90 sowieso doorleeft in de 99 van Frans, mijn 99 en ............. doefy!
:yinyang: Dit verzacht de pijn weer enigszins, dank je.......

frans bouwer
Geregistreerd lid

Van horror tot donor

Bericht door frans bouwer » do 18 sep, 2008 21:24

Het zou toch wel heel ongepast zijn om hier foto's van een 90 in een zeer vergaande staat van demontage te vertonen. Dat doe ik dus maar niet.

Verder is het wel aardig om te melden dat deze Saab zeker drie keer, maar misschien wel negen keer als donor fungeert!

Frans

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 18 sep, 2008 22:15

Zit er toevallig ook een hemelschaal in met fabrieksschuifdak?
aasgiermodus off.

frans bouwer
Geregistreerd lid

Kruimels

Bericht door frans bouwer » do 18 sep, 2008 23:04

De 90 is al naar de eeuwige Saabvelden. De hemelschaal was trouwens niet meer helemaal fris, wat kruimelig en zonder schuifdakuitsparing. Succes met de zoektocht!

Frans

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 18 sep, 2008 23:18

En zonder schuifdak. Ik heb nog aan je gedacht injectie :wink:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » vr 19 sep, 2008 6:49

Dank je Paul.

Ik kreeg gisteren nog een tip van Saapie. Daar gaan we vandaag eens snel achteraan.

Plaats reactie