Hallo,
graag zou ik wat tips willen hebben voor de aankoop van een saab 90. Waarschijnlijk ga ik zaterdag kijken en wil dan wel goed voorbereid zijn.
Het gaat om een witte saab 90 uit 1984. Hij staat op Marktplaats http://link.marktplaats.nl/298172025 , hij zou van een bekende Nederlander zijn. Ze vragen er €1600,= voor. Is dit een redelijke prijs voor deze auto?
Ik heb contact gehad met de verkoper. De Saab heeft net 2 ton gedraaid. Hij ziet er netjes uit op een paar roestplekjes na bij een van de wielkasten. Verder is er in het verleden in gerookt, maar is dat niet meer te ruiken. Hij heeft een paar jaar stil gestaan in een loods. Voor de verkoop heeft hij een grote beurt gehad. De verkoper rijdt er nu in.
Hoe zit het met de onderdelenvoorziening? Kun je met deze auto bij elke garage terecht?
Groet,
C. Wijma
saab 90 'Bekende NL'
-
nove mille
- Geregistreerd lid
Hallo en welkom op dit fijne forum ! 
De wagen in kwestie wordt ook besproken in dit topic: viewtopic.php?t=68831 .
Anderen dan ik kunnen je wegwijs maken in het wondere wereldje van de 90.
Nog veel plezier in je zoektocht !
De wagen in kwestie wordt ook besproken in dit topic: viewtopic.php?t=68831 .
Anderen dan ik kunnen je wegwijs maken in het wondere wereldje van de 90.
Nog veel plezier in je zoektocht !
-
DiedX
- Geregistreerd lid
-
N2024
- Geregistreerd lid
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Standaard slijtage-delen (ontsteking, filters, remblokken, etc) van de 90 zijn nog prima te krijgen, maar niet alles is nog even makkelijk. je kunt behoorlijk wat nog vinden bij Elferink, een Saab- en Volvo-sloperij in Enter, Overijssel. De 90 is zoals je misschien weet gemaakt van '84 tot '87, en is een kruising tussen de 99 (gemaakt tot 1984) en de 900 sedan (gemaakt tot ca 1990, weet het niet exact). Daar kun je voor vervangende onderdelen dus ook naar zoeken.
Je zult bij een auto als deze wel zo nu en dan zelf wat gereedschap ter hand moeten nemen, als je dat niet erg vindt kun je er een prima auto aan hebben
lees ter inspiratie dit subforum eens even rustig door, dan stuit je vanzelf op beruchte zwakke plekken, maar ook op succesverhalen van tevreden 90-rijders
Met goed onderhoud en een beetje TLC zijn kilometerstanden van 400.000+ prima mogelijk.
Je zult bij een auto als deze wel zo nu en dan zelf wat gereedschap ter hand moeten nemen, als je dat niet erg vindt kun je er een prima auto aan hebben
-
sb90
- Geregistreerd lid