saab 90 kopen ?
-
Impala72
- Geregistreerd lid
Hallo Zurpsam,
Het doet me goed dat de Saab in goede handen is gekomen.
Leuk om de verhalen te lezen, en de foto's te bekijken.
( Zurpsam heeft de Saab van mij gekocht . Ik heb een klein bedrijfje, en handel voornamelijk in oudere aparte auto's)
Net ook maar lid geworden van het Saab forum. Zondag komt er een Saab 96 binnen ( met wat werk ) , wie weet komt de kennis op het forum nog van pas.
Pas goed op de Witte Dame!
gr
Chris
Het doet me goed dat de Saab in goede handen is gekomen.
Leuk om de verhalen te lezen, en de foto's te bekijken.
( Zurpsam heeft de Saab van mij gekocht . Ik heb een klein bedrijfje, en handel voornamelijk in oudere aparte auto's)
Net ook maar lid geworden van het Saab forum. Zondag komt er een Saab 96 binnen ( met wat werk ) , wie weet komt de kennis op het forum nog van pas.
Pas goed op de Witte Dame!
gr
Chris
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Meestal niet meer, wegens gebroken verwarmingsdraden...Zurpsam schreef:En kan iemand vertellen hoe de automatische stoel verwarming werkt?
Het werkt op dezelfde manier als in een 95/96 of 900, als je in het 900 deel van het forum zoekt op 'stoelverwarming' heb je de rest van het weekeind genoeg te lezen...
De filenaam moet de extensie .jpg of .gif hebben. Zie o.a. viewtopic.php?t=3955Zo werkt dat dus niet met die foto's.....
Als je een berichtje geschreven hebt kun je eerst op de 'Voorbeeld' knop klikken (i.p.v. op de 'OK' knop). Zolang je plaatje dan niet verschijnt, heb je iets fout gedaan en verschijnt het plaatje ook niet in je uiteindelijk geplaatste bericht.
-
Zurpsam
- Geregistreerd lid
bedankt voor de info over de stoelverwarming en vooral over het plaatsen van een foto!! blond he !!
Gaan er van de saab 90 eigenaren hier ook naar de saabdag met die puzzeltocht in sept? Ik woon in andijk, noord holland, en sinds ik een saab en dus op let of ik mede saab 90 rijders zie , kom ik helemaal niks tegen in deze hoek ??? Waar komen jullie allemaal vandaan ?
Gaan er van de saab 90 eigenaren hier ook naar de saabdag met die puzzeltocht in sept? Ik woon in andijk, noord holland, en sinds ik een saab en dus op let of ik mede saab 90 rijders zie , kom ik helemaal niks tegen in deze hoek ??? Waar komen jullie allemaal vandaan ?
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Dat kun je in je profiel aangeven en dan verschijnt het ook aan de linkerkant van alle berichten.Zurpsam schreef:Waar komen jullie allemaal vandaan ?
-
kql
- Donateur (4x)

Er rijdt er nog eentje rond in Enkhuizen....Zurpsam schreef:bedankt voor de info over de stoelverwarming en vooral over het plaatsen van een foto!! blond he !!
(zit in de verkoop overigens)
koen
-
Zurpsam
- Geregistreerd lid
-
kql
- Donateur (4x)

bij mijn 90 waren ze zilvergrijs.Zurpsam schreef:Hoe kom ik er achter wat de juiste kleur is voor het over spuiten van delen van de auto?
En de grill is wat verkleurt. Deze wil ik ook weer netjes maken. Maar zijn de delen rond de koplampen normaal zwart of zijn die zilvergrijs net als de dikkere randen in het midden van de grill.
ik heb de grille van mijn 900 gespoten met het busje 'no-name' velgengrijs wat ik nog had staan
koen
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Er zit een plaatje in de auto met de kleurcode. Bij de 900 zit dat plaatje op de balk langs het reservewiel (dus bij een 90 ook, denk ik).Zurpsam schreef:Hoe kom ik er achter wat de juiste kleur is voor het over spuiten van delen van de auto?
Bij een verfzaak kun je spuitbussen kopen met precies dezelfde kleurcode, even opzoeken in de catalogus die meestal wel bij het spuitbussenverfrek hangt.
Zilvergrijs.... delen rond de koplampen ... zwart of zilvergrijs
-
Zurpsam
- Geregistreerd lid
Zilvergrijs of zwart dus. Dat heb ik beide nog wel staan. Ik heb de grill er al af dus vanavond even spuiten.
Heb ook even de knipperlichten aan de voorkant schoon gemaakt.
Zie hier de foto's:
Voor schoonmaken:

En na het schoonmaken:

Kijk dat knapt lekker op.
Achter de grill zit het mechanisme van de koplamp wissers. Maar aan het mechanisme zit geen motortje gekoppelt........
En ik zie ook geen plek voor een motortje.
Is de motor niet standaard of is deze ergens in de afgelopen 21 jaar een keer verdwenen?
Hoe kom ik aan zo een motortje en word die direct door de stroom van de ruitenwissen motor aan gestuurd??
Groeten,
Zurpsam
Heb ook even de knipperlichten aan de voorkant schoon gemaakt.
Zie hier de foto's:
Voor schoonmaken:

En na het schoonmaken:

Kijk dat knapt lekker op.
Achter de grill zit het mechanisme van de koplamp wissers. Maar aan het mechanisme zit geen motortje gekoppelt........
En ik zie ook geen plek voor een motortje.
Is de motor niet standaard of is deze ergens in de afgelopen 21 jaar een keer verdwenen?
Hoe kom ik aan zo een motortje en word die direct door de stroom van de ruitenwissen motor aan gestuurd??
Groeten,
Zurpsam
-
sb129h
- Donateur (2x)

Kleurcode van de lak en de trim van mijn '85-er 90 staat op een sticker onder de motorkap, aan de bestuurderskant naast het blok, op een rand van het spatbord, vlakbij het koelvloeistofreservoir. Bij andere 90's heb ik het kleurnummer inderdaad onder de plank bij het reservewiel gezien.72sonett-III schreef:Er zit een plaatje in de auto met de kleurcode. Bij de 900 zit dat plaatje op de balk langs het reservewiel (dus bij een 90 ook, denk ik).Zurpsam schreef:Hoe kom ik er achter wat de juiste kleur is voor het over spuiten van delen van de auto?
Ik vermoed dat je lakkleurnummer 153b hebt, "cirruswhite", maar dat kun je zelf het beste even checken. Die lak is nog gewoon bij de dealer te krijgen in "aantip"-verpakking.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Mijn 99 is ook Cirrus white (153B). Motip heeft 2 kleuren spuitbussen daarvoor. Maar mijn auto is meer verbleekt dan de kleur van de spuitbussen. Ik zou langs de verfhandel/spuiter gaan om de exacte kleur te bepalen. Ik erger me dood aan het minimale kleurverschil en na alle moeite om het netjes te doen, heb ik voor mijn gevoel niet helemaal eer van mijn werk.
-
Zurpsam
- Geregistreerd lid
-
Zurpsam
- Geregistreerd lid
-
Zurpsam
- Geregistreerd lid