9.3 Nieuwe Stoelen Schuim

2002-2012
Plaats reactie
vanraaij
Geregistreerd lid

9.3 Nieuwe Stoelen Schuim

Bericht door vanraaij » ma 13 jan, 2025 11:28

Mijn Saab van 2008 heeft inmiddels 320.000 Km gelopen.
Heb vrij snel last van mijn rug. Heb stoelschuik inmiddels 2-3 keer laten herstellen.
Ben nu toe aan volledig nieuwe ( ergonomische ) stoel.

Wie weet goede optie, vervangend model stoel Scheel oid is voor mij geen optie.
Wil interieur van auto zoveel mogelijk origineel laten.

Vriendelijke groet,
Ruud van Raaij
Nijmegen

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: 9.3 Nieuwe Stoelen Schuim

Bericht door Style&Co » ma 13 jan, 2025 11:39

ik denk dat Velteck in Drachten jou wel verder kan helpen. Die heeft veel (originele) nieuwe Saab interieurdelen zoals complete stoelen of onderdelen daarvan

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: 9.3 Nieuwe Stoelen Schuim

Bericht door Steve-O » ma 13 jan, 2025 14:23

Als je het toch gaat/laat vervangen, laat dan ook een laag stevig memoryfoam aan de toplaag verlijmen.

Mogelijk nadeel: De stoelverwarmingsoptie moet dan wel vervallen, wegens smeltgevaar. Dit is op te lossen met een Calix of Defa interieurverwarmingsset. De warmte komt dan via de lucht.

Belangrijk voordeel: De stoel vormt zich naar je lichaam en je krijgt daardoor optimale meer ondersteuning. Het memoryfoam geeft meer mee waar het hardst gedrukt wordt, vanaf dat punt doe het gewone schuim zijn werk. Waar minder hard gedrukt wordt het lichaam meer gedragen. Het gewone schuim wordt daardoor ook minder belast op de punten waar meer druk wordt uitgeoefend. De "slijtage" aan het gewone schuim verminderd, omdat er meer druk wordt verdeeld naar plekken die normaiter minder belast worden. Dus je kunt ook langer vooruit.

Ik heb dit op een motorzadel gedaan. Het werkt echt fantastisch. Materiaal nam ik van een hoofdkussen van Tempur die bijvoorbeeld bij Jysk te koop zijn.

Plaats reactie