Saab 9-3 estate lekkage bij reservewielruimte
-
maartenair
- Geregistreerd lid
Saab 9-3 estate lekkage bij reservewielruimte
De ruimte van het reservewiel van de estate is nat/vochtig bij regenachtig weer. Ik kan het nog niet traceren. Zijn er typische zaken om op te letten?
-
fozwart
- Donateur (7x)

Re: Saab 9-3 estate lekkage bij reservewielruimte
Zijn je rubberdoppen dicht? Mogelijk dat er water binnenkomt via de ventilatiesleuven, daar zul je je achterbumper voor moeten verwijderen.
-
Lennart.
- Geregistreerd lid
Of misschien de schuim achtige afdichtingen tussen je achterlichten en je carrosserie.
-
werli
- Donateur (2x)

heey
of je dak antenne
of je 3de remlicht
of de gaten van de spoiler
mvg werner
of je dak antenne
of je 3de remlicht
of de gaten van de spoiler
mvg werner
-
maartenair
- Geregistreerd lid
Dank allen, ik ga jullie tips eens nader bekijken
-
jab
- Geregistreerd lid
Ik heb het ook gehad bij mijn estate en dit lag aan de ventilatie kleppen achter de bumper. hier zit een rubber omheen welke helemaal kort was. nu opnieuw erin gekit en geen lekkage meer.
-
LarsJanse
- Donateur

Heeft iemand foto’s of een filmpje (al dan niet op youtube) van die achterbumper operatie? Ik kan m niet zo makkelijk vinden van een estatejab schreef: ↑do 15 feb, 2024 21:19Ik heb het ook gehad bij mijn estate en dit lag aan de ventilatie kleppen achter de bumper. hier zit een rubber omheen welke helemaal kort was. nu opnieuw erin gekit en geen lekkage meer.
-
jab
- Geregistreerd lid
-
LarsJanse
- Donateur

jab schreef: ↑zo 18 feb, 2024 18:54https://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?t=212833
hoop dat je hier iets aan hebt
Dat was zeker nuttig.
Mijn estate scoorde met lekkage / slechte rubbers op de dakantenne en de ventilatie achter de bumper. Spoiler/derde remlicht wel gecontroleerd maar daar geen vocht.