koplampen polijsten
-
GerbenTrumpet
- Geregistreerd lid
koplampen polijsten
Ik zou graag mijn 9-3 aero-look Estate mooier willen maken door de koplampen te (laten) polijsten. Ze zijn nogal dof nl. Weet iemand een goed en betaalbaar adresje in Utrecht e.o.? Mijn garage vraagt €100,- per lamp. Ik dacht dat moet vast goedkoper kunnen. Dank alvast. Groeten Gerben
-
Bummer
- Geregistreerd lid
Re: koplampen polijsten
Het kan vast goedkoper, maar gaat het dan ook wel goed? Vaak wordt er wél als een dolle gepolijst, maar wordt er uiteindelijk niet geseald. Gevolg: voor een paar weken lijkt het heel wat, maar het kunststof vergeelt door UV-invloeden en is niet meer te redden.
Dus als je het goedkoop wilt doen, maar wel zeker wilt weten dat het ook geseald wordt, dan koop je een setje bij HBM voor op je accuboormachine en volg je die gebruikshandleiding.
Als jij goede ervaringen hebt met je garage, zou ik het daar laten doen. Heb je ook nog garantie.
Dus als je het goedkoop wilt doen, maar wel zeker wilt weten dat het ook geseald wordt, dan koop je een setje bij HBM voor op je accuboormachine en volg je die gebruikshandleiding.
Als jij goede ervaringen hebt met je garage, zou ik het daar laten doen. Heb je ook nog garantie.
-
rutgerreinier
- Donateur

ik heb tijd geleden een volledige set gekocht met coating en al.
was redelijk aan de prijs. niet een setje van turtlewax ofzo.
moet nu nog tijd vinden om mijn lampen te behandelen.
na het inspuiten moet het ruim 24H uitharden/drogen als vorens te polijsten.
ik heb een schade bedrijf gevraagd en die rekent er ongeveer 350 euro voor.
was redelijk aan de prijs. niet een setje van turtlewax ofzo.
moet nu nog tijd vinden om mijn lampen te behandelen.
na het inspuiten moet het ruim 24H uitharden/drogen als vorens te polijsten.
ik heb een schade bedrijf gevraagd en die rekent er ongeveer 350 euro voor.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Dan kun je beter nieuwe lampen kopen! Ik zie ook wel eens nieuwe glazen staan. Is datvwat?
-
Bummer
- Geregistreerd lid
Er staat op Youtube een item over glazen verwijderen… Nou… Mind your fingers! En hopelijk houd je de behuizing een beetje heel en in model.
-
Scoloo
- Donateur

Ja, en daarna weer waterdicht krijgen. Ik zou me er niet aan wagen.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Ik zeker niet! Dus dan gewoon nieuwe halogeenlampen kopen. De bi xenon met meedraaifunctie lampen, zijn wel een stuk duurder.
-
Tissa
- Geregistreerd lid
Ik heb het van de zomer gewoon gedaan met een spot goedkoop setje van de Lidl! Ziet er nog steeds mooi uit. Krijgt er wel wat pijn van in je armen van het schuren, maar is het zeker waard.
Anders is er ook nog een vriend van mij die zijn eigen 9-5 heeft gepolijst en het nu ook voor anderen doet.
Anders is er ook nog een vriend van mij die zijn eigen 9-5 heeft gepolijst en het nu ook voor anderen doet.
-
ariandevroome
- Geregistreerd lid
-
ariandevroome
- Geregistreerd lid