Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)

2002-2012
Plaats reactie
fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)

Bericht door fozwart » do 01 jan, 2015 3:23

Bassen schreef: Ja ik weet de oorzaak, echter bij een defect stadslicht krijg ik geen melding op het dashboard, wel flikkert het lampje.
Klopt voor de eerste productiejaren, in de latere, ik meen vanaf 2007, komt de melding wel tevoorschijn.

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » do 01 jan, 2015 3:23

Bassen schreef: Ja ik weet de oorzaak, echter bij een defect stadslicht krijg ik geen melding op het dashboard, wel flikkert het lampje.
Klopt voor de eerste productiejaren, in de latere, ik meen vanaf 2007, komt de melding wel tevoorschijn.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 20 jan, 2015 12:07

te weinig ruimte voorin (stoel zou iets verder naar achteren mogen voor een goede zit (dat kan niet ivm beenruimte van de passagiers, maar toch....)
Rammels in het interieur all over de place......

Verder wel fijne auto, maar er rammelt ook iets aan de onderkant voorkant, maar kom er nog niet achter wat, maar dat hoeft niet per se aan het type 9-3 te liggen.
Woensdag maar eens onder de auto liggen 's-avonds wat panelen eraf schroeven en uitgebreider kijken......

Orion
Geregistreerd lid

Bericht door Orion » zo 25 jan, 2015 14:13

Veruit het meest irritante vind ik de cruise control knoppen op de verlichtingsstalk. Hoe vaak ik per abuis de richtingaanwijzers niet aan zet of een voorligger verblind... :x

Willem_Dokkum
Geregistreerd lid

Bericht door Willem_Dokkum » zo 25 jan, 2015 17:14

Nog wat 'floppers' na 1,5 maand gebruik:

CC vind ik ook een stuk minder als bv bij de VAG groep....

Verder mis ik een mute knop op het stuurwiel voor de stereo....

Zitten de knoppen voor de elektrische raambediening te ver naar achteren en gaat het raam niet automatisch omhoog na even vasthouden...

De tankdop is los als ik hem losdraai, waar moet je dat ding kwijt? (en hoort dit zo of?).....

Actieradius is veel te klein, 725 km bij verbruik van 1:14-15.....

Hoogte volume audio niet zichtbaar in scherm.....

Ik weet het, het is zoeken naar, maar toch....;-)

Rogier1201
Donateur
Donateur

Bericht door Rogier1201 » zo 25 jan, 2015 17:46

Thieuke schreef:te weinig ruimte voorin (stoel zou iets verder naar achteren mogen voor een goede zit (dat kan niet ivm beenruimte van de passagiers, maar toch....)
Rammels in het interieur all over de place......

Verder wel fijne auto, maar er rammelt ook iets aan de onderkant voorkant, maar kom er nog niet achter wat, maar dat hoeft niet per se aan het type 9-3 te liggen.
Woensdag maar eens onder de auto liggen 's-avonds wat panelen eraf schroeven en uitgebreider kijken......
Had je toch die van mij moeten kopen Thieuke :wink: de versie met nieuwe neus zit een stuk degelijker inelkaar

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » zo 25 jan, 2015 18:00

Willem (uit Dokkum denk ik :wink: ): de tankdop kun je in de binnenkant van het klepje hangen.

Wat de raambediening betreft, misschien kun je dit bij een (gewezen) Saabdealer instellen door de on-touch-down functie aan te zetten. Dat weet ik niet zeker want het kan ook afhankelijk zijn van het modeljaar van je Saab. Ik weet dat onze laatste twee 9-3's, uit 2007 en 2010 het wel hadden. Van de eerste (MY 2003) kan ik het me niet meer herinneren.

Willem_Dokkum
Geregistreerd lid

Bericht door Willem_Dokkum » zo 25 jan, 2015 18:24

Dank voor de tip van de dop, ga het proberen

en de one touch down werkt wel, maar de o t op niet....is extra optie begrijp ik in pakket.

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » zo 25 jan, 2015 18:52

Willem_Dokkum schreef:Hoogte volume audio niet zichtbaar in scherm.....
Waarom luister naar de audio als je oren het niet doen?

Willem_Dokkum
Geregistreerd lid

Bericht door Willem_Dokkum » zo 25 jan, 2015 20:18

Mijn oren doen het prima, maar ik zie visueel dus niet hoe 'hard' het gaat....mss een gebrek van mijn kant, maar ik mis het dat ik direct bij radio of cd het volume op een voor mij passende stand kan zetten. En dat is dan 'meestal' net niet te hard :P

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » vr 06 feb, 2015 1:12

Willem_Dokkum schreef:Mijn oren doen het prima, maar ik zie visueel dus niet hoe 'hard' het gaat....mss een gebrek van mijn kant, maar ik mis het dat ik direct bij radio of cd het volume op een voor mij passende stand kan zetten. En dat is dan 'meestal' net niet te hard :P
Je kunt wel het volume dusdanig instellen zodat hij altijd op dat volume staat als de auto wordt gestart. Als je daarna de snelheidsafhankelijke regeling goed instelt dan kun je het wel redelijk zo afstellen dat het geluid altijd op de zelfde manier op de achtergrond aanwezig is.

peter.vet
Geregistreerd lid

Bericht door peter.vet » za 14 feb, 2015 10:58

Autotype= 9-3 SS Aero Speektuning automaat

Bouwjaar= 2004

Nieuw aangekocht (zelf eigenaar) (N), lease (L) of tweedehands (T) = T

Top = Vermogen (245 PK, 385 Nm), supersnel, stil, comfortabel, zeer luxe uitgevoerd, leer, kleur (diep blauw), (voor ons) zeer moderne auto, automaat (nieuwe ervaring voor ons), mooie winter- EN zomerwielen, veerpootbrug voor extra stijfheid, audio (rondom vervangen door topkwaliteit + sub achterin)

Flop = helaas toch krakende voorveren bij kou, bluetooth telefoon kan niet gekoppeld worden, update navigatie vraagt zoekwerk, geen volledige historie bijgehouden door vorige eigenaren, kwaliteit sleutel/afstandsbediening, het feit dat ik nu mijn 900 classic aero T16S moet wegdoen (4 = teveel)

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » wo 11 mar, 2015 11:48

Autotype= 9-3 Sporthatch 1.9 tid

Bouwjaar= 2009

Top = zeer stil, automaat, bose -geluidsysteem, premium lederen turbox zetels met zetelverwarming, sturen van de auto, wegligging, design, vrij vlot rijdend ondanks de beperkte 150pk, ...

Flop = bluetooth telefoon valt soms weg, update navigatie echt wel nodig, ruitenwisser achter (beetje zielige werking), de deurhandvaten buiten (mis toch de oude saabklinken), het groot GM logo op de benzinedop, de bediening van de ramen die niet op de middenconsole zitten

mocht het niet duidelijk zijn, ik vind het echt wel een fantastische auto! zeer tevreden mee!

TriMike
Geregistreerd lid

Bericht door TriMike » do 19 mar, 2015 10:53

Autotype= 9-3 Sport Sedan 2.0T Vector

Bouwjaar= 2003

Top = Een pracht wagen om te zien, gaat goed uit de startblokken, en trekt vlot door,. Omdat de Saab zeer stil is in de auto, hoor je allerlei rare kraken en andere wazige bijgeluiden ( ik hoor nu de ven van de kachel). Stevige zetels met zetelverwarming ( die ik niet te hoog moet zetten, ander brand ik de stoel uit, letterlijk en figuurlijk). Ligt laag op de weg, waardoor hij ontzettend strak rijd. Sportief, maar ingetogen en geen overkill. Met zijn 175 pk een echte wolf in schaapskleding (golfkleren). Gekoeld dashboard kastje, zo blijven mijn papieren en cd's lekker koel. In tegenstelling tot mijn andere auto's ( op de 850 T5 station na) heerlijke been ruimte achter.

Flop = audiosysteem, deze is erg achterhaald, hier hadden ze zeker wat anders voor kunnen bedenken. Cruisecontrol is een echt drama ding. ( Starten, rem intrappen en weet ik wat nog meer, anders doet ie het niet) nou 9 van de 10 keer doet ie het niet, terwijl hij in mijn vorige auto gewoon aankon zonder gezeik.

Helaas na aanschaf problemen met de tweedeversnelling, dus binnen een week weer op de brug.

evolver86
Geregistreerd lid

Bericht door evolver86 » do 19 mar, 2015 11:25

TriMike schreef:Cruisecontrol is een echt drama ding. ( Starten, rem intrappen en weet ik wat nog meer, anders doet ie het niet) nou 9 van de 10 keer doet ie het niet, terwijl hij in mijn vorige auto gewoon aankon zonder gezeik.
?
Ik heb nooit problemen met de CC en ik vind dat ie fijn werkt (alleen de stop-maar-wel-resume knop gaat wat te makkelijk door naar de CC-uit stand, waardoor je de snelheid opnieuw moet instellen). (nu is dat o.a. omdat ik op een lichte helling geparkeerd sta), maar met rijles leer je tegenwoordig je rem in te trappen als je start dus dan is dit geen issue meer. en daarbij, voordat ik mn cruise control aan kán zetten, heb ik al 5 keer moeten remmen om af te slaan, kruisen of wat dan ook? jij kan schijnbaar zo uit het parkeervak een open weg op waar je je CC aanzet?

En in principe heeft het een reden: check of de remsensor het doet. Doet die het niet, blijft de CC aan... En in principe hebben álle auto's deze beveiliging.

Als je stoelverwarming trouwens zo heet wordt dat je je billen brand, dan is het matje kapot.

Plaats reactie