ico9-3 schreef: ↑vr 19 okt, 2018 11:44was lang geleden, maar toch enkele kleine upgrades gedaan.
1. Een 4h-tech shortshifter gemonteerd, niet door aan de pook te sleutelen, maar op de bak. Heel tevreden van:
Dit lijkt mij ook wel wat. Welke past op een 9-3X uit 2009?
Waar te bestellen?
Ingewikkeld om te monteren?
Werkt goed?
Mijn 9-3 estate: hirsch uitlaat vraagje
-
J.vandermeulen
- Donateur

Re: Mijn 9-3 estate
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Je checkt best via het bedrijf zelf.
Saab heeft nogal wat verschillende bakken. Ik ben er heel tevreden van. Heb het zowel in de sportcombi als de cabrio.
Dit is de site: https://www.short-shifters.com
Ik ze een foto gestuurd, heel snel antwoord.
Saab heeft nogal wat verschillende bakken. Ik ben er heel tevreden van. Heb het zowel in de sportcombi als de cabrio.
Dit is de site: https://www.short-shifters.com
Ik ze een foto gestuurd, heel snel antwoord.
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Ik heb die motor en ik heb ze. Zou kunnen dat ze out of stock zijn?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Als je een Saab 9-3 B207E of L selecteert in hun menu staat er 'geen producten'. Lijkt erop dat ze alleen voor de zesbak een short shifter hebben, niet voor de vijfbak.
EDIT: Even verder zoeken leert dat ze wel iets hebben dat prima zou moeten passen/werken, gevonden onder Opel Signum met 2.2 diesel..
EDIT: Even verder zoeken leert dat ze wel iets hebben dat prima zou moeten passen/werken, gevonden onder Opel Signum met 2.2 diesel..
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Mijn 9-3 estate
Lang geleden dat ik hier gepost heb. De auto is nog steeds de daily en de reisauto. Hij heeft ondertussen 230k km… en heb er met alle tevredenheid mee gereden. Sinds een jaar heb ik soms een vreemde klacht. De auto houdt soms in bij hogere toeren. De eerste keer dat ik het had was na een lange file op een heel warme dag. Ik tankte toen ook af en toe euro 95.
Ondertussen zijn bougies, brandstofpomp en bobines vervangen en tank ik enkel euro 98. Het was toen lang voor 95% goed. Toen ik echter twee weken naar italie vertrok merkte ik al in de heenreis dat hij heel lichtjes inhield. Vreemd. Op de terugreis hield hij helemaal in. Voor de duidelijkheid, auto haalt nog makkelijk 180 en kan dat uren volhouden. Het is in het optrekken dat hij vanaf 3500/4000 toeren inhoudt. En ik heb het idee dat de warmte er voor iets tussenzit…
Iemand ideeën waar te zoeken? Ik denk nu aan de computer en de katalysator. Andere suggesties? Ter info, auto heeft een bsr 3 inch downpipe, dikkere intercooler en aero turbo. En een dionkuur. Zou ergens rond de 270 pk moeten zitten
Ondertussen zijn bougies, brandstofpomp en bobines vervangen en tank ik enkel euro 98. Het was toen lang voor 95% goed. Toen ik echter twee weken naar italie vertrok merkte ik al in de heenreis dat hij heel lichtjes inhield. Vreemd. Op de terugreis hield hij helemaal in. Voor de duidelijkheid, auto haalt nog makkelijk 180 en kan dat uren volhouden. Het is in het optrekken dat hij vanaf 3500/4000 toeren inhoudt. En ik heb het idee dat de warmte er voor iets tussenzit…
Iemand ideeën waar te zoeken? Ik denk nu aan de computer en de katalysator. Andere suggesties? Ter info, auto heeft een bsr 3 inch downpipe, dikkere intercooler en aero turbo. En een dionkuur. Zou ergens rond de 270 pk moeten zitten
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Re: Mijn 9-3 estate: race kat gezocht.
En het volgend probleem dient zich aan. Katalysator van mijn BSR downpipe is overleden. Ik zou graag de downpipe laten zitten en gewoon een nieuwe, goede katalystor installeren. Heeft iemand een suggestie qua merk/kat?
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Re: Mijn 9-3 estate: maptun downpipe? Keuring?
Ik overweeg om de BSR downpipe te vervangen door een maptune euro 4 exemplaar. Heeft iemand die downpipe? En wat zijn de ervaringen met de uitstoot? Ik zou zonder problemen door de Belgische keuring willen geraken...
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Geeft de Downpipe problemen op de keuring? maptun heeft een gekeurd model.
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Na 8 jaar en 150k km is het beste van de Kat in die bsr. Maar vooral, ik overweeg een hirsch uitlaat te steken en ik wil die niet aanpassen aan de BSR downpipe. ...
-
Henk-Jan
- Donateur

Re: Mijn 9-3 estate: maptun downpipe? Keuring?
Ja, de versie met EU kat. Over de uitstoot kan ik echter niets zeggen omdat ik 'm niet voor of na montage heb laten meten.ico9-3 schreef: ↑wo 28 aug, 2024 10:30Ik overweeg om de BSR downpipe te vervangen door een maptune euro 4 exemplaar. Heeft iemand die downpipe? En wat zijn de ervaringen met de uitstoot? Ik zou zonder problemen door de Belgische keuring willen geraken...
Ben er best gelukkig mee, maar wees wel bewust dat het rumoeriger wordt in de auto.
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Dank voor de info! Ik heb nu een bsr3inch downpipe, dus veel luider zal het wel niet worden vermoed ik? Al overweeg ik er nu wel ene hirsch uitlaat aan te koppelen.