Mijn 9-3 estate: hirsch uitlaat vraagje

2002-2012
J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Re: Mijn 9-3 estate

Bericht door J.vandermeulen » za 13 feb, 2021 20:40

ico9-3 schreef:
vr 19 okt, 2018 11:44
was lang geleden, maar toch enkele kleine upgrades gedaan.

1. Een 4h-tech shortshifter gemonteerd, niet door aan de pook te sleutelen, maar op de bak. Heel tevreden van:

Afbeelding

Dit lijkt mij ook wel wat. Welke past op een 9-3X uit 2009?
Waar te bestellen?
Ingewikkeld om te monteren?
Werkt goed?

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » zo 14 feb, 2021 1:31

Je checkt best via het bedrijf zelf.
Saab heeft nogal wat verschillende bakken. Ik ben er heel tevreden van. Heb het zowel in de sportcombi als de cabrio.

Dit is de site: https://www.short-shifters.com

Ik ze een foto gestuurd, heel snel antwoord.

Daimster
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Daimster » zo 14 feb, 2021 11:33

Niets voor de SC b207L zo te zien..

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » zo 14 feb, 2021 15:53

Waarom niet?

Daimster
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Daimster » zo 14 feb, 2021 19:54

Als je even kijkt dan zal je het zelf zien.

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » zo 14 feb, 2021 20:35

Ik heb die motor en ik heb ze. Zou kunnen dat ze out of stock zijn?

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 15 feb, 2021 11:55

Als je een Saab 9-3 B207E of L selecteert in hun menu staat er 'geen producten'. Lijkt erop dat ze alleen voor de zesbak een short shifter hebben, niet voor de vijfbak.

EDIT: Even verder zoeken leert dat ze wel iets hebben dat prima zou moeten passen/werken, gevonden onder Opel Signum met 2.2 diesel..

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » ma 15 feb, 2021 12:00

Ah, ik heb inderdaad tweemaal een zesbak...

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Mijn 9-3 estate

Bericht door ico9-3 » di 30 jul, 2024 20:26

Lang geleden dat ik hier gepost heb. De auto is nog steeds de daily en de reisauto. Hij heeft ondertussen 230k km… en heb er met alle tevredenheid mee gereden. Sinds een jaar heb ik soms een vreemde klacht. De auto houdt soms in bij hogere toeren. De eerste keer dat ik het had was na een lange file op een heel warme dag. Ik tankte toen ook af en toe euro 95.

Ondertussen zijn bougies, brandstofpomp en bobines vervangen en tank ik enkel euro 98. Het was toen lang voor 95% goed. Toen ik echter twee weken naar italie vertrok merkte ik al in de heenreis dat hij heel lichtjes inhield. Vreemd. Op de terugreis hield hij helemaal in. Voor de duidelijkheid, auto haalt nog makkelijk 180 en kan dat uren volhouden. Het is in het optrekken dat hij vanaf 3500/4000 toeren inhoudt. En ik heb het idee dat de warmte er voor iets tussenzit…

Iemand ideeën waar te zoeken? Ik denk nu aan de computer en de katalysator. Andere suggesties? Ter info, auto heeft een bsr 3 inch downpipe, dikkere intercooler en aero turbo. En een dionkuur. Zou ergens rond de 270 pk moeten zitten

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Mijn 9-3 estate: race kat gezocht.

Bericht door ico9-3 » do 08 aug, 2024 14:47

En het volgend probleem dient zich aan. Katalysator van mijn BSR downpipe is overleden. Ik zou graag de downpipe laten zitten en gewoon een nieuwe, goede katalystor installeren. Heeft iemand een suggestie qua merk/kat?

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Mijn 9-3 estate: maptun downpipe? Keuring?

Bericht door ico9-3 » wo 28 aug, 2024 10:30

Ik overweeg om de BSR downpipe te vervangen door een maptune euro 4 exemplaar. Heeft iemand die downpipe? En wat zijn de ervaringen met de uitstoot? Ik zou zonder problemen door de Belgische keuring willen geraken...

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » zo 01 sep, 2024 8:36

Geeft de Downpipe problemen op de keuring? maptun heeft een gekeurd model.

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » ma 02 sep, 2024 13:14

Na 8 jaar en 150k km is het beste van de Kat in die bsr. Maar vooral, ik overweeg een hirsch uitlaat te steken en ik wil die niet aanpassen aan de BSR downpipe. ...

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: Mijn 9-3 estate: maptun downpipe? Keuring?

Bericht door Henk-Jan » ma 02 sep, 2024 13:21

ico9-3 schreef:
wo 28 aug, 2024 10:30
Ik overweeg om de BSR downpipe te vervangen door een maptune euro 4 exemplaar. Heeft iemand die downpipe? En wat zijn de ervaringen met de uitstoot? Ik zou zonder problemen door de Belgische keuring willen geraken...
Ja, de versie met EU kat. Over de uitstoot kan ik echter niets zeggen omdat ik 'm niet voor of na montage heb laten meten.

Ben er best gelukkig mee, maar wees wel bewust dat het rumoeriger wordt in de auto.

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » ma 02 sep, 2024 13:49

Dank voor de info! Ik heb nu een bsr3inch downpipe, dus veel luider zal het wel niet worden vermoed ik? Al overweeg ik er nu wel ene hirsch uitlaat aan te koppelen.

Plaats reactie