Ultiem banden topic!
-
Henk-Jan
- Donateur

Re: Ultiem banden topic!
Het is een idee, maar gezien deze auto's nu met name spontaan eens een middagje of een dagje gepakt worden, zal het eerder betekenen dat ze dan nóg minder vaak gebruikt worden. Maakt het probleem mijns inziens enkel groter.LarsJanse schreef: ↑do 08 jan, 2026 20:18Als de auto’s echt zo lang stil staan elk jaar, is het dan geen idee om een setje afgeragde velgen met banden te kopen die je er alleen onder zet voor de stalling? Dan kun je je gewone velgen netjes op een velgenboom oid opslaan en blijven ze mooi rond.
Bedankt voor het idee, ik ga eens kijken!LarsJanse schreef: ↑do 08 jan, 2026 20:18De auto op blokken zetten schijnt weer nadelig te zijn voor je ophanging.
Voor mijn aanhanger heb ik kunststof blokken die half rond zijn (Google eens op bandenbeschermers of bandschoenen of iets in die trant). Dan staat je auto op een hol oppervlakvlak ipv plat. Scheelt ook weer iets
-
ZSR
- Donateur (3x)

AllSeasons - profiel V versus parallel?
Ben aan de beurt voor nieuwe banden en het gaan All-Seasons worden i.p.v. mijn winter en zomer set.
Op dit moment twijfel ik tussen de Vredestein Quatrac Pro 94Y en de Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 94W alles in 225-45-R17. Beiden rond de 95-100e per stuk.
Nu twijfel ik over de Goodyear i.v.m. het V profiel. In het verleden was cuppen onder de Saab 9-3 sport stations nog wel eens een dingetje. Maar wellicht is het rubber etc. veel beter geworden. Maar dat V profiel zou wel meer grip geven in sneeuw en regen?
En ik begrijp dat de parallelle banen op de Vredestein meer comfort geven. Mijn Saab is verlaagd en hard, dus nog stugger hoeft van mij (lees gezin) echt niet.
Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast dank!
Op dit moment twijfel ik tussen de Vredestein Quatrac Pro 94Y en de Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 94W alles in 225-45-R17. Beiden rond de 95-100e per stuk.
Nu twijfel ik over de Goodyear i.v.m. het V profiel. In het verleden was cuppen onder de Saab 9-3 sport stations nog wel eens een dingetje. Maar wellicht is het rubber etc. veel beter geworden. Maar dat V profiel zou wel meer grip geven in sneeuw en regen?
En ik begrijp dat de parallelle banen op de Vredestein meer comfort geven. Mijn Saab is verlaagd en hard, dus nog stugger hoeft van mij (lees gezin) echt niet.
Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast dank!
-
Orphy
- Donateur (5x)

Re: Ultiem banden topic!
Ik vind de vredestein een prettige band, goeie ervaringen mee. Banden met v profiel zou ik bij iedere oliebeurt voor en achter omwisselen om cuppen te voorkomen.
-
jorisk
- Donateur

Re: Ultiem banden topic!
Hier ook goede ervaringen met vredestein all season, eerder hankook met v profiel, die gingen inderdaad sneller dan gedacht cuppen. Beide overigens niet op een saab.
-
ZSR
- Donateur (3x)

Re: Ultiem banden topic!
We gaan voor de Vredestein, nu hopen dat ze met dat profiel in de bergen van Zwitserland niet al te veel door de sneeuw glijden... 
-
veenaalt
- Donateur (7x)

Re: Ultiem banden topic!
Hoe lang rijden jullie met vredestein banden?jorisk schreef: ↑do 18 jun, 2026 17:23Hier ook goede ervaringen met vredestein all season, eerder hankook met v profiel, die gingen inderdaad sneller dan gedacht cuppen. Beide overigens niet op een saab.
Rij zelf michelin all season ongeveer 50dkm en dan heb ik weer nieuwe nodig. Ook regelmatig wisselen van voor naar achter.
-
jorisk
- Donateur

Re: Ultiem banden topic!
De vredestein zitten er bij mij nu iets van 30k onder, ik kan dus niet beoordelen hoe lang ze mee zullen gaan, maar gezien het slijtagebeeld tot nu toe heb ik er wel vertrouwen in dat ik de 50k ruim over ga met deze set. Alles met een rustige rijstijl en voldoende druk.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Re: Ultiem banden topic!
Volgens mij is het wel zo dat de Vredestein Quatrac pro er alleen is vanaf 17 inch… anders heb je wel degelijk v proviel…
-
mailmichiel
- Donateur (2x)

Re: Ultiem banden topic!
Ah die heb ik ook. Niet vaak gewisseld voor/achter. Nu 76dkm en over 15dkm gaan ze eraf, nog niet op maar inmiddels wel wat lawaaierig.veenaalt schreef: ↑vr 26 jun, 2026 17:18Rij zelf michelin all season ongeveer 50dkm….
-
HanU
- Donateur

Re: Ultiem banden topic!
Ik gebruik deze in de stallingHenk-Jan schreef: ↑vr 09 jan, 2026 19:01Het is een idee, maar gezien deze auto's nu met name spontaan eens een middagje of een dagje gepakt worden, zal het eerder betekenen dat ze dan nóg minder vaak gebruikt worden. Maakt het probleem mijns inziens enkel groter.
Bedankt voor het idee, ik ga eens kijken!

-
LarsJanse
- Donateur

Re: Ultiem banden topic!
Die dingen bedoelde ik idd.