Ultiem banden topic!

2002-2012
Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Ultiem banden topic!

Bericht door Orphy » vr 09 jan, 2026 13:30

Was het maar zo’n feestje

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: Ultiem banden topic!

Bericht door Henk-Jan » vr 09 jan, 2026 19:01

LarsJanse schreef:
do 08 jan, 2026 20:18
Als de auto’s echt zo lang stil staan elk jaar, is het dan geen idee om een setje afgeragde velgen met banden te kopen die je er alleen onder zet voor de stalling? Dan kun je je gewone velgen netjes op een velgenboom oid opslaan en blijven ze mooi rond.
Het is een idee, maar gezien deze auto's nu met name spontaan eens een middagje of een dagje gepakt worden, zal het eerder betekenen dat ze dan nóg minder vaak gebruikt worden. Maakt het probleem mijns inziens enkel groter.
LarsJanse schreef:
do 08 jan, 2026 20:18
De auto op blokken zetten schijnt weer nadelig te zijn voor je ophanging.
Voor mijn aanhanger heb ik kunststof blokken die half rond zijn (Google eens op bandenbeschermers of bandschoenen of iets in die trant). Dan staat je auto op een hol oppervlakvlak ipv plat. Scheelt ook weer iets
Bedankt voor het idee, ik ga eens kijken!

Gebruikersavatar
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

AllSeasons - profiel V versus parallel?

Bericht door ZSR » do 18 jun, 2026 13:11

Ben aan de beurt voor nieuwe banden en het gaan All-Seasons worden i.p.v. mijn winter en zomer set.

Op dit moment twijfel ik tussen de Vredestein Quatrac Pro 94Y en de Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 94W alles in 225-45-R17. Beiden rond de 95-100e per stuk.

Nu twijfel ik over de Goodyear i.v.m. het V profiel. In het verleden was cuppen onder de Saab 9-3 sport stations nog wel eens een dingetje. Maar wellicht is het rubber etc. veel beter geworden. Maar dat V profiel zou wel meer grip geven in sneeuw en regen?

En ik begrijp dat de parallelle banen op de Vredestein meer comfort geven. Mijn Saab is verlaagd en hard, dus nog stugger hoeft van mij (lees gezin) echt niet.
Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast dank!

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Ultiem banden topic!

Bericht door Orphy » do 18 jun, 2026 13:47

Ik vind de vredestein een prettige band, goeie ervaringen mee. Banden met v profiel zou ik bij iedere oliebeurt voor en achter omwisselen om cuppen te voorkomen.

Gebruikersavatar
jorisk
Donateur
Donateur

Re: Ultiem banden topic!

Bericht door jorisk » do 18 jun, 2026 17:23

Hier ook goede ervaringen met vredestein all season, eerder hankook met v profiel, die gingen inderdaad sneller dan gedacht cuppen. Beide overigens niet op een saab.

Gebruikersavatar
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Ultiem banden topic!

Bericht door ZSR » vr 26 jun, 2026 15:33

We gaan voor de Vredestein, nu hopen dat ze met dat profiel in de bergen van Zwitserland niet al te veel door de sneeuw glijden... :wink:

Gebruikersavatar
veenaalt
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Ultiem banden topic!

Bericht door veenaalt » vr 26 jun, 2026 17:18

jorisk schreef:
do 18 jun, 2026 17:23
Hier ook goede ervaringen met vredestein all season, eerder hankook met v profiel, die gingen inderdaad sneller dan gedacht cuppen. Beide overigens niet op een saab.
Hoe lang rijden jullie met vredestein banden?
Rij zelf michelin all season ongeveer 50dkm en dan heb ik weer nieuwe nodig. Ook regelmatig wisselen van voor naar achter.

Gebruikersavatar
jorisk
Donateur
Donateur

Re: Ultiem banden topic!

Bericht door jorisk » vr 26 jun, 2026 19:08

De vredestein zitten er bij mij nu iets van 30k onder, ik kan dus niet beoordelen hoe lang ze mee zullen gaan, maar gezien het slijtagebeeld tot nu toe heb ik er wel vertrouwen in dat ik de 50k ruim over ga met deze set. Alles met een rustige rijstijl en voldoende druk.

Gebruikersavatar
Luthart
Geregistreerd lid

Re: Ultiem banden topic!

Bericht door Luthart » vr 26 jun, 2026 21:25

Volgens mij is het wel zo dat de Vredestein Quatrac pro er alleen is vanaf 17 inch… anders heb je wel degelijk v proviel…

Gebruikersavatar
mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Ultiem banden topic!

Bericht door mailmichiel » za 27 jun, 2026 8:36

veenaalt schreef:
vr 26 jun, 2026 17:18
Rij zelf michelin all season ongeveer 50dkm….
Ah die heb ik ook. Niet vaak gewisseld voor/achter. Nu 76dkm en over 15dkm gaan ze eraf, nog niet op maar inmiddels wel wat lawaaierig.

Gebruikersavatar
HanU
Donateur
Donateur

Re: Ultiem banden topic!

Bericht door HanU » za 27 jun, 2026 12:54

Henk-Jan schreef:
vr 09 jan, 2026 19:01
Het is een idee, maar gezien deze auto's nu met name spontaan eens een middagje of een dagje gepakt worden, zal het eerder betekenen dat ze dan nóg minder vaak gebruikt worden. Maakt het probleem mijns inziens enkel groter.



Bedankt voor het idee, ik ga eens kijken!
Ik gebruik deze in de stalling


Afbeelding

LarsJanse
Donateur
Donateur

Re: Ultiem banden topic!

Bericht door LarsJanse » za 27 jun, 2026 13:50

HanU schreef:
za 27 jun, 2026 12:54
Ik gebruik deze in de stalling


Afbeelding
Die dingen bedoelde ik idd.

Plaats reactie