De Oude dame Saab 9.3 SS 2004 heeft weer eens kuren .
Het SID geeft continue aan dat het rechter achterportier open staat, dus ook als de deur dicht is.
Ruit open dicht gaat goed, afstands bediening op re achterslot werkt ook.
Wel blijft, (dus) ook met auto rijden dus de plafond verlichting branden (logisch er "staat" een deur open.
Als ik de saab op slot doe met de afstands bediening gaat de palfond verlichting wel uit
Hte slot ingesprayed met WD4 deur 10 mal open dicht gedaan. geen effect.
Accu losgemaakt en 2 kopjes koffie weer aangesloten, geen effect.
Zekeringen na gelopen allemaal goed.
Lek stroom uit de accu is na 3 minuten gezakt tot <1mA dat lijkt mij normaal.
Oorzaak software fout bitje staat verkeerd? dan moet ik iemand zoeken die met tech2 uitleest wat er loos is
of toch het slot zelf waar iets blijft haken .
Bij voorbaat dank
Hans
SID geeft aan re achterdeur open
-
fozwart
- Donateur (7x)

Re: SID geeft aan re achterdeur open
Het slotmechanisme geeft zelf aan of de deur open en dicht is. Zal geen omgevallen bitje zijn.
-
hhuitema
- Geregistreerd lid
fozwart
Dank voor je antwoord.
De kans op een software fout lijkt je dus nihil.
Het slot werkt mechanisch, lijkt het, goed de deur gaat goed open en dicht het "" vergrendelen" werkt zowel manueel als elektronisch ook goed.
Ik zit zelf nog even te denken aan stekker problemen binnen in de deur, corrosie?
ik ga anders eerst maar de binnen bekleding verwijderen en de stekkers controleren ik kan dan ook aan de slot connector meten of die open staat.
Hans
.
Dank voor je antwoord.
De kans op een software fout lijkt je dus nihil.
Het slot werkt mechanisch, lijkt het, goed de deur gaat goed open en dicht het "" vergrendelen" werkt zowel manueel als elektronisch ook goed.
Ik zit zelf nog even te denken aan stekker problemen binnen in de deur, corrosie?
ik ga anders eerst maar de binnen bekleding verwijderen en de stekkers controleren ik kan dan ook aan de slot connector meten of die open staat.
Hans
.
-
fozwart
- Donateur (7x)

De sensor van deur open/dicht zit in het slot. Maar, stekker/bedrading kan natuurlijk de oorzaak zijn. Kan geen kwaad om dat te controleren.
-
hhuitema
- Geregistreerd lid
Ok
Ga morgen aan de gang
ik laat van me horen
Hans
Ga morgen aan de gang
ik laat van me horen
Hans
-
hhuitema
- Geregistreerd lid
Was wat ruk met de kerst dagen vandaar de wat late reactie.
Probleem opgelost, het slot ging inderdaad wat stroef, veel WD4 erin gespoten, via geopend portier direct op de klauw en de as.
of dat het nu was of niet de volgende ochtend geen melding meer op het CID wel als de deur open ging en met het sluiten van de deur ging de melding keurig weg, tot nu doet hij het nog steeds goed.
Wel vermeldenswaard is dat de achter portieren zelden gebruikt worden, dit re achter portier heeft denk minstens 2 maanden dicht gezeten.
vocht? tikje corrosie? of de WD4 nu echt binnen in het slot is gekomen weet ik natuurlijk niet.
Tja de leeftijd gaat tellen, zowel de bestuurder als de Saab worden wat krakkemikkig.
Hans
Probleem opgelost, het slot ging inderdaad wat stroef, veel WD4 erin gespoten, via geopend portier direct op de klauw en de as.
of dat het nu was of niet de volgende ochtend geen melding meer op het CID wel als de deur open ging en met het sluiten van de deur ging de melding keurig weg, tot nu doet hij het nog steeds goed.
Wel vermeldenswaard is dat de achter portieren zelden gebruikt worden, dit re achter portier heeft denk minstens 2 maanden dicht gezeten.
vocht? tikje corrosie? of de WD4 nu echt binnen in het slot is gekomen weet ik natuurlijk niet.
Tja de leeftijd gaat tellen, zowel de bestuurder als de Saab worden wat krakkemikkig.
Hans
-
fozwart
- Donateur (7x)

Ik denk dat WD40 niet bij de bestuurder gaat helpen.hhuitema schreef: ↑ma 28 dec, 2020 21:42Tja de leeftijd gaat tellen, zowel de bestuurder als de Saab worden wat krakkemikkig.