Nieuwe Saab, maar geen radio, de code ontbreekt!
-
Jacow
- Geregistreerd lid
Nieuwe Saab, maar geen radio, de code ontbreekt!
Hallo Saabgenoten,
Vandaag een Saab gekocht en ik ben gelukkig:-)
Nu is er een minpuntje, de verkoper wist de code niet van de radio.
Nu is mijn vraag hoe kom ik achter de code, het is zo stil in de auto soms,
alvast bedankt,
groetjes,
Jacow
alvast bedankt,
groetjes,
Jacow
-
Remco
- Donateur

Re: Nieuwe Saab, maar geen radio, de code ontbreekt!
Gefeliciteerd met je Saab!Jacow schreef:Hallo Saabgenoten,
alvast bedankt,
groetjes,
Jacow
De code kan de dealer zo voor je opvragen aan de hand van het chassisnummer bij een originele NL auto en aan de hand van het serienummer van je radio (staat bovenop de radio) bij een ingevoerde auto. Mijn dealer doet dit gratis
-
Hanm
- Lid van verdienste
Om welk type Saab gaat het? Er even van uitgaande dat je een NG900 of een 9000 met originele Saab radio hebt zou je de dealer of importeur kunnen raadplegen, op vertoon van kentekenbewijs moeten zij dit aan je kunnen geven.
-
Jacow
- Geregistreerd lid
De Saab in kwestie is een 900S 2.3 en is in 1996 ingevoerd(heeft Miles en KM. op de teller. Dat betekent dus dat ik de radio eruit moet halen en dit nummer aan de Saabdealer door moet geven?Hanm schreef:Om welk type Saab gaat het? Er even van uitgaande dat je een NG900 of een 9000 met originele Saab radio hebt zou je de dealer of importeur kunnen raadplegen, op vertoon van kentekenbewijs moeten zij dit aan je kunnen geven.
groetjes,
Jacow
-
Remco
- Donateur

Ja, correct. Ik heb tot nu toe 3 maal een code opgevraagd bij de dealer op deze manier. Omdat ze mij goed kennen (soort kind aan huis zeg maar) hoef ik het kentekenbewijs niet te laten zien, maar het kan zijn dat ze erom vragen zodat ze weten dat jij de eigenaar bent. Het duurt ongeveer 2 dagen, ik krijg de code dan via een SMSje van de dealer toegezonden, wat een service hèJacow schreef:De Saab in kwestie is een 900S 2.3 en is in 1996 ingevoerd(heeft Miles en KM. op de teller. Dat betekent dus dat ik de radio eruit moet halen en dit nummer aan de Saabdealer door moet geven?Hanm schreef:Om welk type Saab gaat het? Er even van uitgaande dat je een NG900 of een 9000 met originele Saab radio hebt zou je de dealer of importeur kunnen raadplegen, op vertoon van kentekenbewijs moeten zij dit aan je kunnen geven.
groetjes,
Jacow
-
Jacow
- Geregistreerd lid
is de radio d'r overigens makkelijk uit te halen, ik zie twee gaatjes aan de rechterzijkant, zitten daar schroefjes in, of moet ik gewoon ouderwets een schroevendraaier gebruiken en 'm d'r uit wippen?Ja, correct. Ik heb tot nu toe 3 maal een code opgevraagd bij de dealer op deze manier. Omdat ze mij goed kennen (soort kind aan huis zeg maar) hoef ik het kentekenbewijs niet te laten zien, maar het kan zijn dat ze erom vragen zodat ze weten dat jij de eigenaar bent. Het duurt ongeveer 2 dagen, ik krijg de code dan via een SMSje van de dealer toegezonden, wat een service hè
groetjes,
Jacow
-
Robbert
- Donateur (6x)

Weet je trouwens zeker dat het een originele Saab radio is?
Want anders gaat het bovenstaande lijkt mij niet op!
Succes.
Want anders gaat het bovenstaande lijkt mij niet op!
Succes.
-
Erik
- Lid van verdienste
er zitten als het goed is ook 2 gaatjes aan de linkerkant. Gewoon van die pinnen (lijken op een grote U of V) erin steken en eruit trekken.Jacow schreef:ik zie twee gaatjes aan de rechterzijkant, zitten daar schroefjes in, of moet ik gewoon ouderwets een schroevendraaier gebruiken en 'm d'r uit wippen?
-
Jacow
- Geregistreerd lid
Ben vandaag naar ASM in Amsterdam geweest, daar kreeg ik twee van de "uutjes, heb de radio naar voren gehaald, nummer opgeschreven en samen met het kentekennummer aan de magazijnbeheerder gegeven, die hoopte ook dat het zou gaan lukken, aan z'n gezicht te zien, zou dat nog wel eens moeilijk kunnen worden....waarom vertelde hij niet.erik schreef:er zitten als het goed is ook 2 gaatjes aan de linkerkant. Gewoon van die pinnen (lijken op een grote U of V) erin steken en eruit trekken.Jacow schreef:ik zie twee gaatjes aan de rechterzijkant, zitten daar schroefjes in, of moet ik gewoon ouderwets een schroevendraaier gebruiken en 'm d'r uit wippen?
groetjes,
Jacow
-
Jacow
- Geregistreerd lid
Gisteren de code gekregen en ik heb muziek!! Geweldige geluidskwaliteit en prima bedieningsgemak van de radio-cassette-combinatie:-)Ben vandaag naar ASM in Amsterdam geweest, daar kreeg ik twee van de "uutjes, heb de radio naar voren gehaald, nummer opgeschreven en samen met het kentekennummer aan de magazijnbeheerder gegeven, die hoopte ook dat het zou gaan lukken, aan z'n gezicht te zien, zou dat nog wel eens moeilijk kunnen worden....waarom vertelde hij niet.
Weet iemand overigens waar ik een Saab-sloop-bedrijf kan vinden die CD-wisselaars verkoopt?
groetjes,
Jacow