kettingbotsing

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
bram
Geregistreerd lid

kettingbotsing

Bericht door bram » ma 27 okt, 2003 11:47

Mijn oom is in een ketting botsing geraakt met 5 anders auto's. Hij stond te wachten voor een stoplicht toen hij vanachter geraakt werd door een naar zijn zeggen een Saab 96.

De saab had enkel schade aan de voorbumper. De achterkant van de auto van mijn oom, een opel Omega Station ( 2001 ), lag geheel in de kreukels.

door de snelheid schoot hij naar voren en raakte de andere auto die voor hem stond.

in totaal waren er 2 auto's total loss!! en de andere 3 hadden blikschade.

De Saab reed vrolijk verder.

Weet iemand voor een Saab 96 echt zo sterk is.......? alleen een voorbumper eraf, het is van Staal! Mijn oom vertelde mij, dat het gewoon een tank is, klopt misschien ook wel.

Graag jullie reacties

Hannes
Forum Admin

Re: kettingbotsing

Bericht door Hannes » ma 27 okt, 2003 13:28

Mijn eerste reactie is, dat auto fabrikanten wel anders zijn gaan denken. De achterkant van de omega is wel goed gedeukt, maar dat heeft de klap voor je oom zelf omgevangen. Toen de 96 werd onderworpen en gebouwd deden ze nog niet aan kreukelzone's.

Bij moderne auto mogen de voor en achter kant heel hard kreukelen. Dat verminderd de klap voor inzittenden. Maar vooral bij lichte aanrijdingen geeft dat wel enorm veel schade. Maar bij zwaardere aanrijdingen kan het levensreddend zijn.

groeten
Hannes

ps maar ja, een Opel is natuurlijk ook geen Saab. ;)

lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » di 28 okt, 2003 18:56

Dat geldt volgens mij niet voor de kleine gebakjes op de weg (bijv. de Smart) die dingen zijn denk ik keihard.

Mijn buurjongen had vroeger een speeltje met 5 kogels aan een touwtje die de energie perfect doorgeven van de eerste naar de laatste kogel en vise versa. Volgens mij kan je zo'n ding ook met 5 smart's maken :shock:

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » di 28 okt, 2003 19:02

we kunnen het wel een keer proberen met 5 smarts.

ik werk ( loop stage ) bij Brezan en daar hebben we wel wat Smarts staan.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 29 okt, 2003 13:02

bram schreef:we kunnen het wel een keer proberen met 5 smarts.

ik werk ( loop stage ) bij Brezan en daar hebben we wel wat Smarts staan.
op zoek naar een andere baan?? 8)

Plaats reactie