Saab, maar dan anders.

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
phunkinit2
Geregistreerd lid
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 11 mei, 2022 19:44
Regio: BE - Oost-Vlaanderen / Flandre-Orientale

Saab, maar dan anders.

Bericht door phunkinit2 » do 01 sep, 2022 20:32

Geen idee of we zo'n topic lopen hebben of niet, de search vond van niet. :mrgreen:
Anyhow...Bij deze start ik 'De foute Saab van de week' Maar omwille van de negatieve ondertoon van de titel is het 'Saab, maar dan anders geworden. :P
Drumroll... We gaan van start met een LED liefhebber :lol:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door phunkinit2 op do 01 sep, 2022 21:54, 2 keer totaal gewijzigd.
9-3 TTiD Aero4 180Pk Estate 2011 (huidig :D )
9-3 TiD 2.2 Vector 2002 (Sold)
900 NG V1996 (R.I.P)

Gebruikersavatar
RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1367
Lid geworden op: di 17 apr, 2012 20:18
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Foute Saab van de week.

Bericht door RonnieW » do 01 sep, 2022 21:18

Saab 9-5 sneeuwschuiver.

Afbeelding

Afbeelding
Saab 9³ Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch / 2006
Saab 9³ Sport Cabrio 2.0T Aero Hirsch / 2005
Saab 9³ Sport Sedan 2.0T Aero / 2004

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31543
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Foute Saab van de week.

Bericht door Sapphire » do 01 sep, 2022 21:37

Kunnen we het topic niet "verbouwde" Saabs noemen ipv "foute"? Is gelijk zo'n normatieve kwalificatie. Niet dat ik dit heel mooi vind, maar ik kan het zeker waarderen dat iemand de moeite neemt om z'n auto aan te passen.

Zoals Reier's onderschrift luidt: Real petrolheads respect other petrolheads. Kennelijk vindt de eigenaar dit prachtig. Mooi toch? :D
Loslaten is achterom kijken zonder spijt en vooruitkijken zonder verwachtingen.

phunkinit2
Geregistreerd lid
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 11 mei, 2022 19:44
Regio: BE - Oost-Vlaanderen / Flandre-Orientale

Re: Foute Saab van de week.

Bericht door phunkinit2 » do 01 sep, 2022 21:46

Wat dacht je van een compromis. :P
'De meest eigenzinnige Saab Mod van de week' :lol:
EDIT: ik heb het.
Saab, maar dan anders.
Was dat ook niet de reden achter het succes van de 99 en de 900 ? en ook de Sonnet
'Auto's, maar dan anders', zou in die tijd ook gekund hebben als slogan
Laatst gewijzigd door phunkinit2 op do 01 sep, 2022 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
9-3 TTiD Aero4 180Pk Estate 2011 (huidig :D )
9-3 TiD 2.2 Vector 2002 (Sold)
900 NG V1996 (R.I.P)

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31543
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Foute Saab van de week.

Bericht door Sapphire » do 01 sep, 2022 21:51

Aan jou de eer zou ik zeggen om er wat moois van te maken :D
Loslaten is achterom kijken zonder spijt en vooruitkijken zonder verwachtingen.

Gebruikersavatar
1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 3343
Lid geworden op: vr 03 mar, 2006 0:36
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Saab, maar dan anders.

Bericht door 1001760 » do 01 sep, 2022 22:52

Saab 9-5 2.3 Turbo aero Estate 04-'06 260 pk - RIP
Iets elektrisch

[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]

Gebruikersavatar
1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 3343
Lid geworden op: vr 03 mar, 2006 0:36
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Saab, maar dan anders.

Bericht door 1001760 » do 01 sep, 2022 22:53

Het hoeft niet altijd 'fout' te zijn:

Afbeelding
Saab 9-5 2.3 Turbo aero Estate 04-'06 260 pk - RIP
Iets elektrisch

[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]

Gebruikersavatar
1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 3343
Lid geworden op: vr 03 mar, 2006 0:36
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Saab, maar dan anders.

Bericht door 1001760 » do 01 sep, 2022 22:55

Deze (Nederlandse) auto is op het forum ook al eens besproken.
Ik vind het van smaak getuigen.

Afbeelding
Saab 9-5 2.3 Turbo aero Estate 04-'06 260 pk - RIP
Iets elektrisch

[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]

Gebruikersavatar
1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 3343
Lid geworden op: vr 03 mar, 2006 0:36
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Saab, maar dan anders.

Bericht door 1001760 » do 01 sep, 2022 22:57

Maar hier was het de topicstarter om te doen, geloof ik.
Of moeten we elke keer een week wachten voor we een nieuwe post plaatsen?

Afbeelding
Saab 9-5 2.3 Turbo aero Estate 04-'06 260 pk - RIP
Iets elektrisch

[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]

phunkinit2
Geregistreerd lid
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 11 mei, 2022 19:44
Regio: BE - Oost-Vlaanderen / Flandre-Orientale

Re: Saab, maar dan anders.

Bericht door phunkinit2 » vr 02 sep, 2022 15:06

Afbeelding
9-3 TTiD Aero4 180Pk Estate 2011 (huidig :D )
9-3 TiD 2.2 Vector 2002 (Sold)
900 NG V1996 (R.I.P)

Gebruikersavatar
Bummer
Geregistreerd lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: do 26 mei, 2016 9:20
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Saab, maar dan anders.

Bericht door Bummer » vr 02 sep, 2022 21:46

Ik mis de booskijkers bij deze laatste :wow:
Mijn auto kraakt niet, maar heeft karakter...

Gebruikersavatar
Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 3539
Lid geworden op: za 08 okt, 2005 12:27
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Saab, maar dan anders.

Bericht door Tjøørd » za 03 sep, 2022 8:57

Die zitten aan de kant van de kijker

95 V4 1974 (te koop)
(en een Volvo V70 T4 2012)
Hiervoor: 9-5 Vector Estate 2004, 95 1971, 900 cabrio 1997, 9000i 1987, 9-5 Estate 2000, 9000 CSE Anniversary 1997, 90 1986, 99 1982

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13061
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Saab, maar dan anders.

Bericht door RoelandV » za 03 sep, 2022 9:25

Vind hem geweldig 1001760!! :D

Afbeelding
Keep on smiling!

phunkinit2
Geregistreerd lid
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 11 mei, 2022 19:44
Regio: BE - Oost-Vlaanderen / Flandre-Orientale

Re: Saab, maar dan anders.

Bericht door phunkinit2 » vr 14 okt, 2022 9:13

Deze is dan weer woest. Prachtexemplaar !
9-3 TTiD Aero4 180Pk Estate 2011 (huidig :D )
9-3 TiD 2.2 Vector 2002 (Sold)
900 NG V1996 (R.I.P)

phunkinit2
Geregistreerd lid
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 11 mei, 2022 19:44
Regio: BE - Oost-Vlaanderen / Flandre-Orientale

Re: Saab, maar dan anders.

Bericht door phunkinit2 » vr 14 okt, 2022 9:16

Afbeelding
9-3 TTiD Aero4 180Pk Estate 2011 (huidig :D )
9-3 TiD 2.2 Vector 2002 (Sold)
900 NG V1996 (R.I.P)