Een of andere linkmiegel heeft ooit op de printplaat de baan naar de motorstoringslamp door/stuk gekrast en vervolgens een draad van de accustoringslamp naar de motorstoringslamp gesoldeerd.
Op deze manier licht het motorstoringslampje 'netjes' op als het contact aangezet wordt en gaat weer 'netjes' uit als de motor gestart is.
Mocht er een motorstoring geregistreerd worden zal dus nooit het motorstoringslampje gaan branden!
Maw rij ik op deze manier zonder het mogelijkerwijs door te hebben met een motorstoring rond met alle eventuele gevolgen.
Nadat ik dit gerepareerd had heb ik met wat na-gemopper en gepruttel de bedoelde verlichting vervangen.
Hieronder foto's van de malafide 'modificatie' en de reparatie daarvan.
Op de printplaat de baan naar het motorstoringslampje doorgekrast (lees gesloopt) en een 'illegale' draad gesoldeerd.

Het andere uiteinde van de 'illegale' draad gesoldeerd op het accustoringslampje.

Volledige plaatje.

Het (resterende) baantje op de printplaat licht opgeschuurd en vertind, dat gehate draadje vertind en gesoldeerd als brug over het kras/sloopwerk.

Reparatie klaar.

Motorstoringslampje er weer ingedraaid.

Accustoringslampje er weer ingedraaid.

Contact aan, motorstoringslampje brand netjes via originele weg (kreeg niet alle lampjes op de foto, gaan niet tegelijk aan/uit).

Motor aan, alles weer zoals het hoort.