auto schorsen
-
e.m.penninga
- Geregistreerd lid
auto schorsen
Hallo ik wil mijn classic 900 een half jaartje ongeveer
schorsen, maar kan ik dat per maand doen of moet
dat een complete periode zijn?
Schorsen betekent dan uit de verzekering en geen wegenbelasting
meer?
Mag ik de auto wel op de oprit zetten tijdens de schorsing?
schorsen, maar kan ik dat per maand doen of moet
dat een complete periode zijn?
Schorsen betekent dan uit de verzekering en geen wegenbelasting
meer?
Mag ik de auto wel op de oprit zetten tijdens de schorsing?
-
blue city
- Donateur (3x)

-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: auto schorsen
Let op met eigen oprit, zou voor de zekerheid kenteken afplakken /verwijderen als hij dicht op bij de openbare weg staat.
Schorsen is voor een jaar, maar je kunt hem er natuurlijk eerder uithalen , kan met digid vanuit huis
Schorsen is voor een jaar, maar je kunt hem er natuurlijk eerder uithalen , kan met digid vanuit huis
-
Efraim
- Geregistreerd lid
Mocht je je auto onverhoopt langer dan een jaar schorsen denk er dan aan dat je de schorsing moet verlengen. Doe je dit niet dan krijg je een behoorlijk forse boete.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
apart verhaal mbt de oprit? de voorwaarde is toch dat de auto niet op de openbare weg staat? niet dat-ie vanaf de openbare weg niet zichtbaar mag zijn.

-
600aparth
- Geregistreerd lid
Belangrijk om te weten bij een schorsingJungleman schreef:apart verhaal mbt de oprit? de voorwaarde is toch dat de auto niet op de openbare weg staat? niet dat-ie vanaf de openbare weg niet zichtbaar mag zijn.
Een geschorst voertuig mag niet op de openbare weg rijden of staan.
Als u de schorsing beëindigt binnen 1 maand na het begin van de schorsing, moet u alsnog motorrijtuigenbelasting betalen over de periode waarin het kentekenbewijs was geschorst. De Belastingdienst stuurt u dan een naheffingsaanslag. Zie hiervoor de site van de Belastingdienst.
Na de schorsing kunt u zelf de verzekering stopzetten. De RDW geeft aan de Belastingdienst door dat het kenteken is geschorst. De motorrijtuigenbelasting stopt dan automatisch.
Als u een schorsing vóór de einddatum opheft en u schorst hetzelfde kenteken opnieuw binnen een jaar na begin van de eerste schorsing, dan moet u een hoger schorsingstarief betalen. Dit tarief vindt u onder aan deze pagina (schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing).
U mag met een geschorst voertuig voor de APK naar een APK-keuringsstation rijden. U moet dan de afspraakbevestiging, met daarop de tijd, bij u hebben en het voertuig moet WA verzekerd zijn. U mag alleen rond de afspraaktijd rijden van uw woonadres naar het adres waar u de APK laat doen.
Kosten
Voor personenauto's tot 15 jaar oud en bedrijfsauto's onder de 3500 kg en tot 15 jaar oud, betaalt u het 'normaal tarief'. Voor alle andere voertuigen betaalt u het 'laag tarief' (met uitzondering van brom- en snorfietsen). Het verlengen van een schorsing valt onder het 'laag tarief'. Aan het opheffen van een schorsing zijn geen kosten verbonden.
Aanmelden schorsing brom- en snorfietsen RDW € 11,00
Aanmelden schorsing laag tarief RDW € 24,00
Aanmelden schorsing normaal tarief RDW € 73,00
Vaker schorsen binnen een jaar
Schorst u een voertuig, binnen 1 jaar na het begin van de vorige schorsing, dan betaalt u het 'hoog tarief' (ingangsdatum vorige schorsing is geen jaar geleden en voertuig is tussentijds niet overgeschreven). Het hoge tarief geldt niet voor voertuigen van 15 jaar en ouder, motorfietsen en brom- en snorfietsen.
Aanmelden schorsing hoog tarief RDW € 120,00
-
Steve-O
- Donateur (8x)

De RDW weet zelfs uit het herhalen van een gelijke exercitie binnen een kalendermaand nog een extra slaatje te slaan. Ronduit belachelijk 
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Gewoon genoeg oude saabjes bezitten, 5 stuks druk je er in de schorsing tegen het lage tarief.
De rest is dan gratis.
Nu kun je de rest gratis schorsen (via digid is dan handig)
MRB per machtiging betalen
Nu per dag/2 dagen een Saabje ontschorsen en mee rijden. Belastingdeel is dan te laag, nihil en krijg je geen betalingstermijn
De rest is dan gratis.
Nu kun je de rest gratis schorsen (via digid is dan handig)
MRB per machtiging betalen
Nu per dag/2 dagen een Saabje ontschorsen en mee rijden. Belastingdeel is dan te laag, nihil en krijg je geen betalingstermijn
-
paulzee
- Geregistreerd lid
En als ik het goed begrijp leidt vaker schorsen dan 1 keer per jaar bij auto's van 15 jaar of ouder niet tot het hoge tarief maar gewoon 25 euro?
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
dat zou je denken, ja. maar de overheid zou de overheid niet zijn als daar wel weer een uitzondering op is.
weet ik nog het verhaal mbt de oprit niet...als de geschorste auto op de oprit staat zie ik geen reden om mijn kentekenplaat af te plakken of te verwijderen. een ding scheelt: ik heb geen oprit
weet ik nog het verhaal mbt de oprit niet...als de geschorste auto op de oprit staat zie ik geen reden om mijn kentekenplaat af te plakken of te verwijderen. een ding scheelt: ik heb geen oprit
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Als de auto bijna met de kont op de straat staat, is een foto zo gemaakt.
Bonnetje komt gewoon binnen en kun je er weer achteraan dat jij niet fout zat.
Ik wist het wel als het mij zou kunnen overkomen. Plaat eraf of tape eroverheen.
Als ik een geschorste bij het APK station heb staan, dan staat hij binnen of is de boel afgeplakt, ik heb nl geen gezin in gez...K
Oplossing gewoon 40+ kopen.
Bonnetje komt gewoon binnen en kun je er weer achteraan dat jij niet fout zat.
Ik wist het wel als het mij zou kunnen overkomen. Plaat eraf of tape eroverheen.
Als ik een geschorste bij het APK station heb staan, dan staat hij binnen of is de boel afgeplakt, ik heb nl geen gezin in gez...K
Blijft €24, maar doe je die binnen een maand er weer uit, moet je wel de mrb betalen van die maand betalen..paulzee schreef:En als ik het goed begrijp leidt vaker schorsen dan 1 keer per jaar bij auto's van 15 jaar of ouder niet tot het hoge tarief maar gewoon 25 euro?
Oplossing gewoon 40+ kopen.